Αφιερώματα

Προσοχή στην πίεση... των ελαστικών

Πιέσεις ελαστικών ανάλογα με το είδος και την χρήση


12.04.2024

Αξιοποιήστε στο έπακρο τα ελαστικά σας κάνοντας κάτι πολύ απλό

Θέλεις τα ελαστικά σου να συμβάλουν στην οικονομία καυσίμου, να παρέχουν ασφάλεια και να αντέχουν περισσότερο; Για να τα επιτύχεις όλα τα παραπάνω αρκεί να ελέγχεις τις πιέσεις τους κάθε 500 χλμ. ή μία φορά την εβδομάδα

pieseis elastikon 5

Η ασφάλεια έρχεται πρώτη όταν πρόκειται για μοτοσυκλέτες. Τα ελαστικά με λιγότερο αέρα θα επηρεάσουν το χειρισμό και την πρόσφυση, καθιστώντας την μοτοσυκλέτα σας απρόβλεπτη. Τα υπερβολικά φουσκωμένα ελαστικά δεν παρέχουν πρόσφυση και ταυτόχρονα θα κάνουν την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτα σας πιο «σκληρή» και πιο δύσκολη στην οδήγηση. Και στις δύο περιπτώσεις, οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστροφικές.

Οι σωστές πιέσεις στα ελαστικά μειώνουν τη φθορά και συμβάλουν στην οικονομία καυσίμου. Η λάθος πίεση θα φθείρει το ελαστικό γρηγορότερα.

Σχεδόν όλες οι μοτοσυκλέτες διαθέτουν μια αυτοκόλλητη ετικέτα στο ψαλίδι που αναγράφει τις ενδεδειγμένες πιέσεις. Εάν δεν υπάρχει, μπορείτε να συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήστη (owners manual).

pieseis elastikon 4

Είναι ζωτικής σημασίας να ελέγχετε την πίεση όταν τα ελαστικά είναι κρύα με τη χρήση ενός ποιοτικού μετρητή. Οι κύριες κατηγορίες και οι βέλτιστες τιμές πίεσης ανάλογα με τον τύπο της μοτοσυκλέτας είναι οι ακόλουθες.

Ελαστικά street

Πρέπει να έχουν πίεση τουλάχιστον 30 psi (2 bar). Οι πιέσεις επιβάλλεται να αλλάξουν όταν οδηγείται με συνεπιβάτη και αποσκευές. Πρέπει να τις αυξήσετε και στα δύο ελαστικά. Το πίσω ελαστικό πρέπει πάντα να έχει τουλάχιστον 0,3 psi (0,2 bar) περισσότερη πίεση από το μπροστινό. Τα σύγχρονα ελαστικά είναι κατασκευασμένα για να λειτουργούν με τις στάνταρ πιέσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να τις προσαρμόσετε μέχρι να αισθανθείτε τα ελαστικά σας πως αποδίδουν καλύτερα.
Η εξαίρεση για τα ελαστικά street είναι οι μεγάλες τουριστικές μοτοσυκλέτες που λειτουργούν με 40 psi (2,8 bar). Τα ελαστικά πρέπει να υποστηρίζουν το βάρος της μοτοσυκλέτας χωρίς να φθείρονται στα πρώτα χιλιόμετρα. Συνήθως, διαθέτουν σκληρότερο σκελετό.

pieseis elastikon 7

Επίσης, ο οπτικός έλεγχος είναι πάντα σημαντικός. Τα ελαστικά πρέπει να είναι «καθαρά» όταν έχουν τις σωστές πιέσεις. Αν είναι «γυαλιστερά», τότε θα πρέπει να μειώσετε την πίεση κατά λίγα psi και να προγραμματίσετε την αντικατάστασή τους.

Ελαστικά off road

Όταν πρόκειται για λασπωμένους δρόμους, η πρόσφυση πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μεγαλύτερη. Ο μόνος τρόπος να κερδίσετε πρόσφυση είναι να μειώσετε την πίεση, αλλά όχι τόσο ώστε να καταστρέψετε τις ζάντες σας. Μπορείτε να τις χαμηλώσετε ακόμα και στα 18 psi (1,25 bar). Ακόμα και τα ελαστικά των μεγάλων adventure ή των on off μπορούν να λειτουργήσουν με τόσο χαμηλές πιέσεις.

pieseis elastikon 2

Το σύστημα tubliss χρησιμοποιείται σε motocross και enduro μοτοσυκλέτες που φέρουν ελαστικά με σαμπρέλα. Το mousse αντικαθιστά την σαμπρέλα και μετατρέπει τα ελαστικά σε tubeless. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να κινείστε με πολύ χαμηλές πιέσεις φτάνοντας το υψηλότερο επίπεδο πρόσφυσης.

pieseis elastikon 6

Μην ξεχάσετε να αυξήσετε τις πιέσεις όταν βγείτε και πάλι στην άσφαλτο.

Ελαστικά πίστας-αγωνιστικά

Τα ελαστικά που είναι εστιασμένα σε χρήση πίστας κατασκευάζονται από υψηλής ποιότητας υλικά και προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης. Η συνεχής παρακολούθηση της πίεσης επιβάλλεται εάν θέλετε να λειτουργούν στο 100% των δυνατοτήτων τους. Οι πιέσεις είναι συνήθως χαμηλότερες για τις μοτοσυκλέτες που οδηγούνται σε πίστα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να κάνετε το ίδιο όταν μπείτε σε πίστα με απλά ελαστικά street. Κρατήσετε τις ίδιες πιέσεις με αυτές του δρόμου, διαφορετικά, θα χάσετε σε πρόσφυση και ασφάλεια.

pieseis elastikon 3

Τα ελαστικά πίστας μπορούν να φτάσουν και να ξεπεράσουν τους 90 βαθμούς Κελσίου, οπότε η αντοχή τους είναι μικρή. Ανάλογα με τη σύνθεση τους, έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μέγιστη πρόσφυση για μικρό χρονικό διάστημα.

Οι πιέσεις θα πρέπει να αλλάζουν ανάλογα με τη θερμοκρασία και τον τύπο της ασφάλτου. Βελτιώστε την πρόσφυσή σας και αξιοποιήστε στο έπακρο τα ελαστικά σας παρακολουθώντας προσεκτικά τις πιέσεις τους Επιπλέον, είναι καλή ιδέα να επενδύσετε σε ένα φορητό ποιοτικό μετρητή.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.