Αφιερώματα

3 μοντέλα της Suzuki που ξεχάστηκαν γρήγορα

Από το B-King στο Sixteen και από εκεί στο Gladius


11.09.2024

Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650


Παρουσιάζουν τρία μοντέλα. Το εκκεντρικό Β-King το 2007, scooter Sixteen σε 125 και 150 κ.εκ. το 2008 και το commuter Gladius 650 το 2009. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

B-King (2007-2012)

Suzuki B King prototype

Suzuki B-King: Το πρωτότυπο του 2001

Την εποχή των πρώτων supernaked, και στον απόηχο του μύθου της Hayabusa, η Suzuki έγινε πρωτοσέλιδο με το πρωτότυπο B-King που παρουσιάστηκε Tokyo Motor Show το 2001. Ο 4κύλινδρος των 1.340 της δεύτερης γενιάς Busa απέκτησε υπερτροφοδότη φτάνοντας τους 240 ίππους! Το κοινό τρελάθηκε, αλλά η Suzuki χρειάστηκε 6 χρόνια για να παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής, που δεν ήταν αυτό που περίμενε. Δεν υπήρχε πλέον το «turbo», αλλά αυτό ήταν αναμενόμενο. Η αισθητική, ωστόσο, ήταν επιεικώς αμφιλεγόμενη, με έναν τεράστιο προβολέα και δύο τελικά εξατμίσεων κάτω από την ουρά – τα μεγαλύτερα που έχουν τοποθετηθεί σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Ακόμη και χωρίς υπερτροφοδότηση, η απόδοση του κινητήρα έφτανε τους 183 ίππους και τα 15 kgm ροπής ροπής, αλλά έπρεπε να τα βγάλει πέρα με το «στεγνό» βάρος των 235 κιλών.

Suzuki B King 2

Μια τιμή που ήταν πολύ μακριά από όσα μας είχε συνηθίσει η Suzuki. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και την παντελή έλλειψη ηλεκτρονικών. Το μόνο που υπήρχε ήταν δύο διαθέσιμοι χάρτες ανάφλεξης, ένας από τους οποίους «ηρεμούσε» τον τετρακύλινδρο. Παρ’ όλα αυτά παρέμενα ένας «δύσκολος χαρακτήρας» με έντονη την αίσθηση on-off στο άνοιγμα του γκζσιού. Εν ολίγοις το B-King δεν καθόλου ευχάριστο και μόνο πολύ έμπειροι αναβάτες μπορούσαν να το ευχαριστηθούν. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή, οδήγησαν στην εμπορική του αποτυχία και σε μια «σύντομη ζωή». Το B-King παρέμεινε στην παραγωγή από το 2007 έως το 2012.

Sixteen (2008-2013)

suzuki sixteen 150 2

Το 2008 η Suzuki ρίχνει στη μάχη των scooter με μεγάλους τροχούς το Sixteen. Όπως μαρτυρά το όνομά του είχε τροχούς 16 ιντσών σαν το best seller της ιταλική αγοράς Honda SH. Η Suzuki ήθελε να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς από την Ηonda και προσπάθησε να το πετύχει κατασκευάζοντας ένα εξαιρετικό scooter, καλύτερο για πολλούς από το SH. Οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές, τόσο σε αστική όσο και περιαστική χρήση, ο ψεκασμός του βελούδινος. Είχε δισκόφρενο και στον πίσω τροχό την εποχή που η Honda έβαζε ακόμα ταμπούρο στο SH. Το «στήσιμό» του ήταν σπορ και οι αναρτήσεις ήταν άνετες και δεν «κοπάναγαν» σε κάθε λακούβα. Η ποιότητα κατασκευής του πρωτόγνωρη για scooter της κατηγορίας του. Ακόμη και το βάρος του ήταν σχεδόν ίδιο με του αντιπάλου του. Δυστυχώς όμως δεν μπόρεσε να αμφισβητήσει την κυριαρχία του SH. H ανωτερότητά του σχεδόν σε όλους τους τομείς δεν έφτανε. Το Sixteen αποσύρθηκε από την παραγωγή το 2013 όταν η Suzuki αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο που παραγόταν στην Ισπανία.

Gladius 650 (2009-2015)

suzuki gladius 650 2

Πριν από σχεδόν 15 χρόνια η Suzuki για κάποιο ανεξήγητο λόγο θέλησε να αντικαταστήσει το SV650 με το Gladius. Με νέο πλαίσιο από ατσάλι, αντί για αλουμινίου που είχε το SV, βελτιωμένο κινητήρα, αλλά και με νέα απαράδεκτη σχεδίαση. Ο κλασσικός στρογγυλός προβολέας έδωσε τη θέση του σε έναν ακατανόητου σχήματος, οι γωνιώδεις επιφάνειες στρογγύλεψαν και βάφτηκαν σε δύο χρώματα, το τελικό απέκτησε δύο απολήξεις και χρωμιωμένο κάλυμμα. Όλα αυτά έφεραν την παταγώδη εμπορική αποτυχία του Gladius που αντικαταστάθηκε από το … SV650 μετά από έξι χρόνια. Για τον κινητήρα δεν έχουμε να πούμε τίποτα. Είναι ο ίδιος V2 που ακόμη χρησιμοποιείται από την Suzuki στα SV650 και V-Strom 650. Ένας από τους καλύτερους μεσαίου κυβισμού κινητήρες της ιστορίας.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.