Αφιερώματα

Ιστορίες από την Ιαπωνία by Suzuki

Πριν από 40 χρόνια η εταιρεία του Hamamatsu παρουσίασε το Falcorustyco


10.09.2024

Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον


Το Falcorustyco ήταν ένα από τα πιο φουτουριστικά πρωτότυπα μοντέλα που παρουσίασε η Suzuki στο Motor Show του Τόκιο το 1985, κερδίζοντας τον θαυμασμό περισσότερων από 1,2 εκατομμυρίων επισκεπτών. Το όνομα του μοντέλου προέρχεται από τον λατινικό όρο για τον ασπρογέρακα (Gyrfalcon), το μεγαλύτερο είδος γερακιού. Έμοιαζε να έχει βγει από ταινία επιστημονικής φαντασίας, με τις τεχνολογίες που εφάρμοζε να ξεπερνούν τα όρια της εποχής.
Η μοτοσυκλέτα αυτή ήταν ριζοσπαστική σε όλα τα επίπεδα. Δεν διέθετε συμβατικό πλαίσιο· αντίθετα, ο κινητήρας της, ένας τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος με 16 βαλβίδες και τρεις επικεφαλής εκκεντροφόρους, στήριζε όλη τη δομή της μοτοσυκλέτας. Ωστόσο, η Suzuki δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τις επιδόσεις του. Επιπλέον, η μετάδοση της κίνησης γινόταν μέσω υδραυλικών αντλιών και στους δύο τροχούς, αντί για αλυσίδες ή άξονες, ενώ απουσίαζαν κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτης.

suzuki falcorustyco 2

Η διαχείριση της μοτοσυκλέτας γινόταν με joystick εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ, που επέτρεπαν την ρύθμιση της ηλεκτρονικής ανάρτησης, ενώ το σύστημα φρένων ήταν ηλεκτρομαγνητικό. Παρά τον εντυπωσιακό σχεδιασμό, φήμες υποστήριζαν ότι το Falcorustyco δεν ήταν πλήρως λειτουργικό και δεν είχε πραγματικό κινητήρα.

suzuki falcorustyco 3

Η Suzuki τότε παρουσίασε το Falcorustyco ως κάτι που θα μπορούσε να περάσει σε παραγωγή, αλλά τελικά αυτό δεν συνέβη. Παρ' όλα αυτά, χρόνια αργότερα, το 1998, η εταιρεία παρουσίασε μια μοτοσυκλέτα που, αν και πιο συμβατική, είχε εντυπωσιακές επιδόσεις και κέρδισε φανατικούς οπαδούς: τη θρυλική Hayabusa, μία από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες παραγωγής στην ιστορία.

suzuki falcorustyco 4

Έτσι, ενώ το Falcorustyco δεν βγήκε ποτέ στους δρόμους, η Hayabusa, το "γεράκι πετρίτης" στην ιαπωνική γλώσσα, κατέκτησε τον κόσμο των μοτοσυκλετών, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως ένα άλλο "γεράκι" της Suzuki.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.