23.11.2021
Καρδιά του Mandello είναι ένας νέος κινητήρας 1042cc, τυπικής διάταξης για Guzzi μεν, υγρόψυκτος και με αρκετές καινοτομίες δε
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
H Moto Guzzi παρουσίασε το νέο της μοντέλο που λέγεται V100 Mandello και η επιλογή του ονόματος κάθε άλλο παρά τυχαία είναι αφού αναφέρεται στην πανέμορφη κωμόπολη της Λίμνης του Κόμο, εκεί όπου εδώ και έναν αιώνα φτιάχνονται τα Moto Guzzi-τα τελευταία χρόνια κάτω από την ομπρέλα και την οικονομική ευρωστία της Piaggio.
Με το V100 Mandello οι Ιταλοί δεν λανσάρουν μια επετειακή έκδοση για τα εκατό χρόνια λειτουργίας τους αλλά δράττονται της ευκαιρίας και παρουσιάζουν ένα μοντέλο το οποίο πιστεύουν ότι θα σηματοδοτήσει την αλλαγή πλεύσης της εταιρείας σε πιο μοντέρνες ιδέες-κάτι που έγινε εμφανές σε όσους πέρασαν λίγη ώρα πάνω στη σέλα ενός V85TT, το οποίο ναι μεν ήταν ένα κλασικό Guzzi αλλά σαφώς πιο εκμοντερνισμένο-και το V100 είναι λοιπόν το βήμα παρακάτω.
Καρδιά του Mandello είναι ένας νέος κινητήρας 1042cc, τυπικής διάταξης για Guzzi μεν, υγρόψυκτος και με αρκετές καινοτομίες δε. Αποδίδει 113hp και 10,7 kgm, με το 90% της ιπποδύναμης και της ροπής να είναι διαθέσιμο ήδη από τις 3.500 rpm, ενώ είναι 103 mm πιο κοντός από εκείνον του V85TT και διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Καινοτομίες συναντάμε και στον άξονα, αφού η νέα σχεδίαση μειώνει το «σήκωμα» του αμορτισέρ χωρίς να χρειάζεται μοχλικό, ενώ σύμφωνα με τους Ιταλούς η λειτουργία του πλησιάζει στην αίσθηση μιας μοτοσυκλέτας με αλυσίδα, χωρίς την σχολαστική συντήρηση που αυτή απαιτεί.
Αίσθηση προκαλεί και ο τομέας της αεροδυναμικής με τους ενεργητικούς πλαϊνούς εκτροπείς αέρα (αριστερά και δεξιά του ρεζερβουάρ των 17.5 λίτρων) να αλλάζουν γωνία αναλόγως της ταχύτητας και των riding modes, χαρίζοντας κάλυψη που συναντάμε σε πολύ πιο τουριστικές και ογκώδεις μοτοσυκλέτες ενώ (ημι)ενεργητικές είναι και οι αναρτήσεις (και μάλιστα της Ohlins) στην ακριβή έκδοση του V100.
Το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο της μοτοσυκλέτας δείχνουν με ακόμα έναν τρόπο τις άγριες διαθέσεις των Ιταλών, με τέσσερα riding modes, τρείς χαρτογραφήσεις, τέσσερα επίπεδα traction control , τρία στάδια φρένου κινητήρα, cruise control, cornering ABS και cornering φρένα.
Τιμή αλλά και ημερομηνία άφιξης δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι πολλοί από εμάς ανυπομονούμε να το οδηγήσουμε.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.