Η Βιομηχανία Μοτοσυκλέτας ζητά εξαίρεση από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-ΕΕ

Σύμφωνα με την ACEM, η βιομηχανία μοτοσυκλετών δεν σχετίζεται με τη βασική αιτία της διαμάχης και δεν θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες.


14.03.2025

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία μοτοσυκλέτας εκφράζει την έντονη ανησυχία της για τις τελευταίες εξελίξεις στον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ, καθώς οι νέοι δασμοί απειλούν την αμοιβαία επωφελή συνεργασία και τις αγορές και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού

Σε απάντηση στους αμερικανικούς δασμούς 25% σε ευρωπαϊκά προϊόντα χάλυβα και αλουμινίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι από την 1η Απριλίου θα επαναφέρει τους δασμούς του 2018 και 2020 στις εισαγωγές από τις ΗΠΑ, ενώ επιπλέον αντίμετρα θα τεθούν σε εφαρμογή στα μέσα Απριλίου. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται η επιβολή πρόσθετου δασμού 50% σε μοτοσυκλέτες αμερικανικής προέλευσης άνω των 500cc, καθώς και η πιθανή ένταξη όλων των κατηγοριών μοτοσυκλετών κάτω των 500cc στη δεύτερη φάση των μέτρων.

Η ACEM (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών) έχει ήδη δηλώσει ότι θα αντιταχθεί σε αυτήν την απόφαση, ζητώντας την εξαίρεση όλων των μοτοσυκλετών από τον εμπορικό πόλεμο. Σύμφωνα με την ACEM, η βιομηχανία μοτοσυκλετών δεν σχετίζεται με τη βασική αιτία της διαμάχης και δεν θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες.

Η αγορά μοτοσυκλετών Ευρώπης και ΗΠΑ είναι στενά συνδεδεμένη, με τις ευρωπαϊκές εταιρείες να εξάγουν σημαντικές ποσότητες μοτοσυκλετών στις Ηνωμένες Πολιτείες και τις αμερικανικές μάρκες να έχουν ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι επιπλέον δασμοί θα μπορούσαν να διαταράξουν σοβαρά τη λειτουργία των επιχειρήσεων, να αυξήσουν τις τιμές για τους καταναλωτές και να απειλήσουν θέσεις εργασίας και στις δύο ηπείρους.

Αντί για κλιμάκωση των εμπορικών συγκρούσεων, η ACEM και η ευρύτερη βιομηχανία μοτοσυκλέτας καλούν σε έναν εποικοδομητικό διάλογο για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση, που δεν θα βλάπτει τη μοτοσυκλετιστική κοινότητα.

Δήλωση του Antonio Perlot, Γενικού Γραμματέα της ACEM:

"Αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη για ισορροπημένη απάντηση στις εμπορικές διαφορές, ωστόσο, οι μοτοσυκλέτες δεν θα πρέπει να γίνουν παράπλευρη απώλεια σε μια διαμάχη που δεν σχετίζεται με τον κλάδο μας. Η βιομηχανία μας προσφέρει θέσεις εργασίας, τεχνολογική καινοτομία και προσβάσιμη κινητικότητα σε εκατομμύρια ανθρώπους. Κανείς δεν κερδίζει σε έναν εμπορικό πόλεμο – ζητάμε από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να επιστρέψουν στη λογική και να βρουν μια δίκαιη λύση μέσω διαλόγου."

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Oι ειδικές και περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις έχουν πάντοτε μια ξεχωριστή γοητεία. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η Yamaha Ténéré 700 Yamalube, μια μοτοσυκλέτα που δεν μπορείς να αγοράσεις — μπορείς μόνο να τη κερδίσεις
Το «Holy Bastard» του Tony Möckel είναι το νέο κτήνος, μια ωδή στην παράνοια, στην ταχύτητα και στον Ken Block. Αν σου φαίνεται υπερβολικό, δεν είσαι έτοιμος για αυτό το δίχρονο
Ο ιδιοκτήτης αυτού του MV Agusta F4 1000 Tamburini δεν κατάφερε εγκαίρως να αποκτήσει μία από τις 300 μονάδες που συνέθεταν αυτήν την εξωτική περιορισμένη σειρά, έτσι αποφάσισε να πληρώσει ένα τεράστιο χρηματικό ποσό για να ζητήσει από έναν αντιπρόσωπο της μάρκας να συναρμολογήσει προσωπικά ένα αντίγραφο του μοντέλου για αυτόν
Ο θρυλικός Βρετανός μοτοταξιδιώτης Nick Sanders επιστρέφει δυναμικά στη σέλα, ξεκινώντας ένα νέο συναρπαστικό εγχείρημα: ένα ταξίδι 30.000 χιλιομέτρων στην Ευρώπη με ένα Royal Enfield Bear 650

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.