Suzuki GSX1300R Hayabusa 2021: Η επιστροφή του γερακιού (Video)
Ήταν απαίτηση κι έγινε πράξη
05.02.2021
H Hayabusa επέστρεψε, δριμύτερη, με ακόμα πιο επιθετική εμφάνιση και με πιο αποδοτικό κινητήρα Euro5
Κείμενο: Μένιος Κατής
Η ιστορία που ξεκίνησε πίσω στο 1999, συνεχίζεται με την Suzuki να παρουσιάζει την τρίτη γενιά της πανίσχυρης μοτοσυκλέτας.
Ένα μοντέλο με ιδιαίτερη σιλουέτα που είτε θα λατρέψεις είτε θα μισήσεις, όπως συμβαίνει άλλωστε όταν οι σχεδιαστές αντλούν έμπνευση από στοιχεία της φύσης ή το ζωικό βασίλειο. Και η Suzuki έχει παράδοση σε τέτοιου είδους μοντέλα.
Από κάποια φιλόδοξα σχέδια που έμειναν απλά concepts όπως για παράδειγμα το Falcorustyco (το πρώτο γεράκι), μέχρι τη σειρά RF (σ.σ. το σαλάχι) και τη Hayabusa (διαβάστε εδώ την ιστορία) που πέρασαν στην παραγωγή.
Οι σκληροπυρηνικοί φαν της εταιρείας πάντως τη λάτρεψαν καθώς πέρα από την ιδιαίτερη εμφάνιση και τις εντυπωσιακές επιδόσεις της, αποτελεί την ιδανική βάση για projects που θα κυνηγήσουν ρεκόρ, όπως για παράδειγμα το Project300 του Guy Martin (διαβάστε εδώ την ιστορία).
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εμπορικής της πορείας η Hayabusa έχει πουλήσει περισσότερα από 189.100 μονάδες ανά τον κόσμο. Και η κληρονομιά συνεχίζεται με το νέο μοντέλο που έρχεται με πολλές περγαμηνές.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του Hamamatsu «η νέα Hayabusa αξιοποιεί τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες για να παρέχει μεγαλύτερο έλεγχο και άνεση, και τελικά να βοηθήσει τους αναβάτες να αποκτήσουν εμπιστοσύνη, καθώς απολαμβάνουν την απόλυτη σπορ μοτοσυκλέτα».
Κεφάλαιο κινητήρας
Ο γνωστός και μη εξαιρετέος υγρόψυκτος τετρακύλινδρος κινητήρας 1.340 κ. εκ. αναβαθμίστηκε ώστε να συμμορφωθεί με τους αυστηρούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων. Οι Ιάπωνες μηχανικοί εστίασαν στο κομμάτι της εξάτμισης σχεδιάζοντας ένα νέο σύστημα που είναι ελαφρύτερο από το προηγούμενο και συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης στις χαμηλές και μεσαίας στροφές καθώς επίσης και της ροπής. Πέρα όμως από το σύστημα εξάτμισης, έχει γίνει αρκετή δουλειά στο φιλτροκούτι. Οι αλλαγές στο σχήμα των σωμάτων ψεκασμού κατέστησαν δυνατή την αύξηση της χωρητικότητάς του από 10,3 σε 11,5 λίτρα. Το καπάκι υιοθετεί ένα νέο κυματοειδές σχήμα που αυξάνει τη δομική ακαμψία του. Ο σχεδιασμός που προκύπτει βελτιώνει την ποιότητα του ήχου εισαγωγής, ενώ επιτρέπει επίσης την εξάλειψη των εσωτερικών θέσεων υποστήριξης.
Αρωγός στη βελτιωμένη απόδοση του κινητήρα είναι και το επανασχεδιασμένο σύστημα εισαγωγής αέρα SRAD (Suzuki Ram Air Direct).
Η ανάλυση ροής που εφαρμόζεται, σύμφωνα με την εταιρεία, μειώνει την απώλεια πίεσης και αυξάνει τη ροή του αέρα υπό πίεση στο φιλτροκούτι. Πρόσθετα οφέλη αυτού του νέου σχεδιασμού περιλαμβάνουν τη συμβολή του στην εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση και την παραγωγή ενός ικανοποιητικού ήχου κατά την εισαγωγή του αέρα.
Η απόδοση που ανακοινώνει η Suzuki είναι 190 PS @ 9,700 σ.α.λ. και 150 Nm ροπής @ 7.000 σ.α.λ. Οι τιμές είναι κατάτι μειωμένες σε σύγκριση με τον (ίδιο) κινητήρα της δεύτερης γενιάς (197 PS @ 9.500 σ.α.λ. & 155 Nm @ 7.200 σ.α.λ.) παρ' όλα αυτά οι επιδόσεις είναι βελτιωμένες.
Συγκεκριμένα έχει κερδίσει 2 δέκατα στη διαδικασία του 0-100 km/h (το κάνει σε 3.2" αντί 3.4"), ενώ καλύπτει τα 200 μέτρα από στάση σε 6.8" αντί 6.9" του προηγούμενου μοντέλου. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 299 km/h. Η θηριώδης ιπποδύναμη περνά στον πίσω τροχό μέσω κιβωτίου έξι σχέσεων που διαθέτει Bi-directional Quick Shifter.
1st generation Hayabusa |
2nd generation Hayabusa |
New Hayabusa | |
Χωρητικότητα | 1,298cm3 | 1,340cm3 | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 81.0mm x 63.0mm | 81.0mm x 65.0mm | |
Συμπίεση | 11.0:1 | 12.5:1 | |
Ισχύς |
175PS/9,800rpm |
197PS/9,500rpm | 190PS/9,700rpm |
Ροπή | 138N-m/7,000rpm | 155N-m/7,200rpm | 150N-m/7,000rpm |
0-200m (δευτ)* | 7.1 | 6.9 | 6.8 |
0-100χλμ/ώρα (δευτ)* |
3.3 | 3.4 | 3.2 |
Τελική ταχύτητα(χλμ/ώρα) | 299 | 299 | 299 |
Ηλεκτρονικά συστήματα
Η νέα Hayabusa εξοπλίζεται με τα τελευταίας γενιάς πακέτο ηλεκτρονικών το οποίο η Suzuki ονομάζει S.I.R.S (Suzuki Intelligent Ride System). Αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το
Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) με 3 εργοστασιακά ρυθμισμένες επιλογές και 3 παραμετροποιήσιμα προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη που μπορεί να προβεί και σε επιμέρους ρυθμίσεις.
- Motion Track Traction Control System (10 προγράμματα + OFF)
- Power Mode Selector (3 προγράμματα)
- Bi-directional Quick Shift System (2 προγράμματα + OFF)
- Anti-lift Control System (10 προγράμματα + OFF)
- Engine Brake Control System (3 προγράμματα + OFF)
Υπάρχει επίσης Launch Control που ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, Cruise Control, Combined Brake System, Active Speed Limiter, Cruise Control System και Hill Hold Control System.
Εκτός από τη νέα μονάδα ECM το νέο Hayabusa εξοπλίζεται με ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου γκαζιού (Ride-by-Wire Electronic Throttle System) και παρέχει ελαφριά, φυσική απόκριση με γραμμικό έλεγχο.
Όλες οι πληροφορίες που επιζητεί ο αναβάτης εμφανίζονται στο νέο πάνελ οργάνων, το οποίο απαρτίζεται από τα κλασσικά τέσσερα αναλογικά όργανα (δείκτης καυσίμου, στροφόμετρο, ταχύμετρο και θερμοκρασία κινητήρα). Σε αυτά ήρθε να προστεθεί και μια νέα έγχρωμη ψηφιακή οθόνη LCD που βρίσκεται τοποθετημένη στο κέντρο του πάνελ η οποία περιλαμβάνει πληροφορίες για ώρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ενδείξεις και πληροφορίες για τα ηλεκτρονικά συστήματα της μοτοσυκλέτας όπως το traction control, το wheelie control, το quick shifter, την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, πληροφορίες για τις γωνίες κλίσεις της μοτοσυκλέτας (δεξιά και αριστερά), το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί.
Στον τομέα της εργονομίας, το τιμόνι είναι τοποθετημένο 12 χιλιοστά πιο κοντά στον αναβάτη ώστε να βελτιώνει την άνεση, μειώνοντας την κούραση, ενώ νέα είναι η πλάκα του τιμονιού όπως επίσης και οι διακόπτες μέσω των οποίων γίνονται οι ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών.
Εμφάνιση - αναρτήσεις - πέδηση
Από αισθητικής άποψης, η νέα Hayabusa έχει αποκτήσει ακόμα πιο επιθετική εμφάνιση χάρη στο νέο πιο αεροδυναμικό της «κουστούμι». Ο νέος κάθετα τοποθετημένος Multi-LED προβολέας, συνδυάζεται με νέα φώτα θέσης στα οποία ενσωματώνονται τα φλας. Νέα είναι και η «ουρά» της μοτοσυκλέτας με τον γνωστό «κοκοβιό», η οποία ενσωματώνει φωτιστικό σώμα LED που είναι πλέον οριζόντια τοποθετημένο.
Στον τομέα των αναρτήσεων, το γεράκι εξοπλίζεται με USD πιρούνι πλήρως ρυθμιζόμενο ΚΥΒ 43mm και πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Link type της ΚΥΒ πίσω.
Το ιδιαίτερα απαιτητικό έργο της πέδησης έχουν αναλάβει δύο εταιρείες. Οι μπροστινές δαγκάνες φρένων Brembo Stylema 4 εμβόλων συνδυάζονται με δίσκους διαμέτρου 320 mm προσφέροντας βελτιωμένη απόδοση (310mm στη δεύτερη γενιά). Πίσω υπάρχει μονός δίσκος και δαγκάνα της Nissin.
Οι νέες 17άρες ζάντες διαθέτουν 7 ακτίνες και «φορούν» ελαστικά Bridgestone S22. Το βάρος της Hayabusa ανέρχεται στα 264 κιλά και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 20 λίτρα.
Η νέα Suzuki GSX1300R Hayabusa θα διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς: μαύρο με χρυσές λεπτομέρειες (Glass Sparkle Black / Candy Burnt Gold), μεταλλικό ματ ασημί με κόκκινες λεπτομέρειες (Metallic Mat Sword Silver / Candy Daring Red) και λευκό πέρλα με μπλε λεπτομέρειες (Pearl Brilliant White / Metallic Mat Stellar Blue).
Συνολικό μήκος | 2,180 mm | |
Συνολικό πλάτος | 735 mm | |
Συνολικό ύψος | 1,165 mm | |
Μεταξόνιο | 1,480 mm | |
Απόσταση από το έδαφος | 125 mm | |
Ύψος σέλας | 800 mm | |
Βάρος | 264 kg | |
Τύπος κινητήρα | 4-κύλινδρος σε σειρά, Υγρόψυκτος DOHC | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 81.0 mm x 65.0 mm | |
Κυβισμός | 1,340 cm3 | |
Σχέση συμπίεσης | 12.5:1 | |
Τροφοδοσία Καυσίμου | Ψεκασμός | |
Σύστημα εκκίνησης | Ηλεκτρικό | |
Σύστημα λίπανσης | Υγρό κάρτερ | |
Μετάδοση | 6 Σχέσεων, Bi-directional Quick Shifter | |
Ανάρτηση | Μπροστά | USD πιρούνι πλήρως ρυθμιζόμενο ΚΥΒ 43mm |
Πίσω | Link type, πλήρως ρυθμιζόμενη ΚΥΒ | |
Γωνία κάστερ Ίχνος | 23° 00’ / 90 mm (3.54 in.) | |
Φρένα | Μπροστά | Brembo Stylema®, 4-πίστονες, διπλοί δίσκοι, ABS |
Πίσω | Nissin, 1-πίστονη, μονός δισκος, ABS | |
Ελαστικά | Μπροστά | 120/70ZR17M/C (58W), tubeless |
Πίσω | 190/50ZR17M/C (73W), tubeless | |
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ |
20.0 L
|
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.