Αφιερώματα

Hayabusa for ever

Η θρυλική μοτοσυκλέτα του Hamamatsu


11.12.2018

Το Hayabusa μας συστήθηκε τον Οκτώβριο του 1998 και αμέσως έκανε αίσθηση, όχι μόνο εξαιτίας των επιδόσεων του, αλλά και της εμφάνισής του. Ακόμη και το όνομα του, που σημαίνει γεράκι πετρίτης, κέντρισε το ενδιαφέρον

Τίποτα δεν ήταν τυχαίο πάνω στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Το Hayabusa είναι το ταχύτερο πουλί στον πλανήτη γη με ταχύτητα καθόδου 300 χ.α.ω και η μοτοσυκλέτα της Suzuki ήταν η πρώτη παραγωγής που θα έσπαγε το φράγμα αυτή της ταχύτητας. Σύμμαχος σε αυτό η άριστα μελετημένη αεροδυναμική σχεδίασή της. Βλέποντας την νόμιζες ότι κινείται ακόμη και σταματημένη. Στην μοτοσυκλετιστική ιστορία μοτοσυκλέτα επιδόσεων με τόσες πλούσιες καμπύλες και ανάλογη αεροδυναμική μελέτη δεν είχε υπάρξει.

hayabusa telos paragogis 2

Το 1999 οι πωλήσεις του Βusa ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, ενώ οι δοκιμές που γίνονταν σε όλο τον κόσμο μιλούσαν για μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα σε όλους τους τομείς. Ο κινητήρας του ήταν τετρακύλινδρος σε σειρά με 1.299 κ.εκ. και 173 ίππους. Το πλαίσιο είχε σαφής επιρροές από τη δίχρονη μοτοσυκλέτα των GP, RGV500. To «κουστούμι» σχεδιάστηκε με γνώμονα την καλύτερη αεροδυναμική και όχι την ομορφιά.

Το πλαίσιο θα παραμείνει σχεδόν αμετάβλητο και στο μοντέλο του 2008, του οποίου η πανευρωπαϊκή παρουσίαση είχε γίνει στα κινηματογραφικά studio της cinecitta στην Ρώμη. Η νέα εμφάνισή παρέπεμπε σε αυτό που ήταν. Την ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής και μία από τις καλύτερες ever. Στην αναβαθμισμένη νέα έκδοση ο κινητήρας διέθετε 1.340 κ.εκ. με ισχύ 194 ίππων. Παρ’ ότι οι επιταχύνσεις ήταν ακόμη καλύτερες, η τελική ταχύτητά δεν ξεπέρασε του αρχικού μοντέλου και υπήρχε λόγος για αυτό.

hayabusa telos paragogis 5

Το πράγμα είναι αρχίσει και ξέφευγε. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές κυνηγούσαν τον τίτλο της ταχύτερης και ισχυρότερης μοτοσυκλέτας παραγωγής. Στην ουσία η έλευση του Hayabusa έγινε η αιτία μιας «συμφωνίας κυρίων» που τερμάτισε τον πόλεμο της τελικής.

Ενώ η Hayabusa, ξεπέρασε εύκολα το Kawasaki ZZ-R 1100 και το Blackbird της Honda, οι Ninja παρουσίασαν μια ισχυρότερη μοτοσυκλέτα από αυτήν του Hamamatsu. Η ΖΧ-12R απέδιδε 178 ίππους και η τελική της έφτανε τα 320 χ.α.ω.! Και μετά άρχισαν οι αντιδράσεις… Ο τύπος που δεν είχε σχέση με την μοτοσυκλέτα, επειδή «πουλούσε» μπήκε στον χώρο επινοώντας ιστορίες τρόμου και απάτες, όσον αφορά τις επιδόσεις, που έφταναν αυτές των supercars που κόστιζαν πολύ παραπάνω.

hayabusa telos paragogis 3

Ταυτόχρονα από την Ευρώπη διέρρεαν πληροφορίες πως οι αρχές θα επιβάλουν στους κατασκευαστές μοτοσυκλετών όρια στην ισχύ των μοντέλων τους. Έτσι επήλθε η συμφωνία μεταξύ των εταιρειών από όλο τον κόσμο. Καμία μοτοσυκλέτα παραγωγή δεν θα υπερέβαινε τα 300 χ.α.ω. Έτσι το κοντέρ των Hayabusa θα σταματήσουν στα 299 χ.α.ω, αλλά «μυστηριωδώς» οι στροφές του κινητήρα θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν!

Με την επιβολή της «συμφωνίας κυρίων» οι κατασκευαστές σταμάτησαν να κυνηγούν την τελική και επικεντρώθηκαν στην βελτίωση πιο σημαντικών χαρακτηριστικών στις μοτοσυκλέτες τους. Το Hayabusa ήταν ήδη αρκετά βήματα μπροστά, διότι εκτός από εξαιρετικό και ταχύτατο στην ευθεία, ήταν πολύ καλό και στις στροφές.

Από το 1999 έως και το 2018 πουλήθηκαν παγκοσμίως χιλιάδες Hayabusa. Ακόμη και τα τελευταία χρόνια παραγωγής του συνέχιζε να πουλάει σε σταθερούς ρυθμούς. Ταυτόχρονα όλα αυτά τα χρόνια έχουμε δει εξαιρετικά custom ακόμη και με turbo και απόδοση 500 ίππους. «Κλειδί» για την μακροβιότητα του ο άθραυστος κινητήρας του, από τους πιο αξιόπιστους που βγήκαν ποτέ.

hayabusa telos paragogis 1

Ελπίζουμε σύντομα η Suzuki να προχωρήσει στην κατασκευή της νέας Hayabusa.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.