Αφιερώματα

Ιστορίες με... γεράκια: Suzuki Falcorustyco

Πριν 36 χρόνια η Suzuki παρουσίασε αυτό το πρωτότυπο


13.01.2021

Νοέμβριος 1985. Στο Motor Show του Τόκυο η Suzuki παρουσιάζει ένα απίθανο φουτουριστικό πειραματικό μοντέλο με την ονομασία Falcorustyco

Κείμενο: Μένιος Κατής

Είναι η λατινική ονομασία του ασπρογέρακα (Gyrfalcon) που αποτελεί το μεγαλύτερο είδος γερακιών. Περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες θαύμασαν εκείνη τη χρονιά από κοντά την εξωπραγματική μοτοσυκλέτα από το Hamamatsu που έμοιαζε λες και ξεπήδησε από ταινία sci-fi.

Οι σχεδιαστές της εταιρείας άφησαν την φαντασία τους να οργιάσει παρουσιάζοντας ένα δίκυκλο πάνω στο οποίο εφαρμόζονταν εξωπραγματικές τεχνολογίες. Το Falcorustyco δεν είχε συμβατικό πλαίσιο. Για την ακρίβεια, δεν είχε καθόλου πλαίσιο, με τον κινητήρα να στηρίζεται στο ψαλίδι και στα δύο μπράτσα που υπήρχαν μπροστά. Ο κινητήρας, όπως έλεγαν από την εταιρεία, ήταν ένας ολοκαίνουργιος 4κύλινδρος, υγρόψυκτος σε σειρά με 16 βαλβίδες και τρεις εκκεντροφόρους επικεφαλής. Ούτε λέξη για τεχνικές λεπτομέρειες ή επιδόσεις.

suzuki falcorustyco 2

Οι καινοτόμες λύσεις συνεχίζονταν στο κομμάτι της μετάδοσης. Ξεχάστε αλυσίδες, άξονες ή ιμάντες. Στην περίπτωση του Falcorustyco η κίνηση μεταφερόταν και στους δύο τροχούς μέσω υδραυλικών αντλιών. Κιβώτιο ταχυτήτων, δεν υπήρχε ούτε φυσικά συμπλέκτης.

Ο έλεγχος της μοτοσυκλέτας γινόταν από ένα κεντρικό σύστημα διεύθυνσης μέσω δύο joystick που βρισκόταν εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ και μέσω των οποίων ο αναβάτης μπορούσε να ρυθμίσει την ηλεκτρονική ανάρτηση. Όσο για την επιβράδυνση της μοτοσυκλέτας, την αναλάμβανε ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα φρένων.
Οι φήμες εκείνη την εποχή έλεγαν πως το Falcorustoco δεν ήταν λειτουργικό πρωτότυπο, καθώς ούτε πραγματικό κινητήρα είχε, ούτε μπορούσε να βγει στο δρόμο έστω και για επίδειξη.
Οι ιθύνοντες της Suzuki πάντως περνούσαν τότε προς τα έξω ότι το Falcorustyco δεν θα έμενε απλά ένα φουτουριστικό concept, αλλά πως θα μπορούσε στο προσεχές μέλλον να βγει στην παραγωγή. Η ιστορία δεν τους δικαίωσε.

Αν θέλουμε πάντως να είμαστε δίκαιοι, κάποια χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα τον Οκτώβρη του 1998, η Suzuki παρουσίασε μια συμβατική μοτοσυκλέτα με αντισυμβατική εμφάνιση και εξωπραγματικές επιδόσεις που απέκτησε το δικό της φανατικό κοινό. Ο λόγος για τη θρυλική Hayabusa (διαβάστε εδώ το αφιέρωμα), μια από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες παραγωγής που κατασκευάστηκαν ποτέ.

Μπορεί τον... ασπρογέρακα (Gyrfalcon) να μην τον είδαμε ποτέ, ωστόσο θαυμάσαμε και εξακολουθούμε να θαυμάζουμε ένα άλλο είδος γερακιού, το Hayabusa, που στην ιαπωνική γλώσσα σημαίνει γεράκι πετρίτης (Peregrine falcon)...

suzuki falcorustyco 4

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της
Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.