Γιατί το KTM 790 Duke 2023 μπορεί να είναι η επόμενη street naked μοτοσυκλέτα σου
Στην Ελλάδα με 9.850 ευρώ
03.05.2023
Για όσους έκαναν «το πρώτο βήμα» με το 390 Duke και θέλουν μια μοτοσυκλέτα ισχυρότερη αλλά το ίδιο «εύκολη», το νέο 790 Duke φαντάζει η ιδανική λύση
Το 390 Duke, είναι κατά την γνώμη μας, η καλύτερη μονοκύλινδρη street μοτοσυκλέτα της τελευταίας δεκαετία. Δεν πρόκειται για μια «φτηνή» μικρογραφία των μεγάλων Duke, αλλά για μια μοτοσυκλέτα εξαιρετική σε όλους τους τομείς. Το στήσιμό της είναι το ενδεδειγμένο για να απολαμβάνεις το ίδιο εύκολα μια Κυριακάτικη εξόρμηση στα πέριξ της πόλης και την καθημερινή μετακίνηση. Ο κινητήρας του προσφέρει συγκινήσεις με τις επιδόσεις του και κατατροπώνει ακόμη και κατά πολύ «μεγαλύτερους» αντιπάλους. Αναρτήσεις και φρένα έχουν την ποιοτικότερη λειτουργία στην κατηγορία και ο εξοπλισμός της είναι κάτι περισσότερο από υπερπλήρης. Κορυφαία σε όλα της τόσο που σε αποτρέπει να κοιτάξεις μοντέλο αντίστοιχου ή παραπλήσιου κυβισμού. Όταν καταφέρεις να φτάσεις στα όρια του το 390 Duke τότε και μόνο θα στραφείς σε κάτι εξίσου καλό που να μην χρειάζεται να ξοδέψεις πάνω από 10.000 ευρώ για να το αποκτήσεις.
Η KTM θέλοντας να δώσει λύση σε όλους όσους αναζητούν μια μοτοσυκλέτα με «ξυραφένια» οδική συμπεριφορά, εξοπλισμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και με έναν κινητήρα κορυφαίο σε επιδόσεις στην κατηγορία του, επαναφέρει στην γκάμα της το μοντέλο που αποτέλεσε την αρχή της νέας γενιάς μοτοσυκλετών της με τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα LC8c.
Το 790 Duke ήταν το πρώτο από μια σειρά μοντέλα που χρησιμοποίησαν τον ολοκαίνουργιο κινητήρα και ήταν μια street naked μοτοσυκλέτα που κατασκευάστηκε με βάση την βαριά κληρονομιά της οικογένειας των ευγενών που είναι μαζί μας από το 1994.
Τo «νυστέρι»
Το KTM 790 Duke χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 799 κ.εκ. Η ισχύς του φτάνει τους 95 ίππους. Ο μονόδρομος συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και το κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από σωλήνες χάλυβα, με τον κινητήρα να τοποθετείται ως φέρον τμήμα του. Το υποπλαίσιο είναι αλουμινένιο, αφαιρούμενο και μέσα του κρύβει το φιλτροκούτι. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι WP APEX, διαμέτρου 43mm, με διαδρομή 140mm. Πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ WP με σύστημα μοχλισμού με διαδρομή 150mm που ρυθμίζεται σε προφόρτιση.
Τα εμπρόσθια φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους διαμέτρου 300 χιλιοστών, με τετραέμβολες ακτινικές δαγκάνες. Το πίσω φρένο φέρει δίσκο 240 χιλιοστών, με δαγκάνα δύο εμβόλων. Και φυσικά το σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από δικάναλο ABS, με λειτουργία "Cornering". Μάλιστα δίνεται η δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησής του ή λειτουργίας "Supermoto" όπου απενεργοποιείται μόνον από τον οπίσθιο τροχό. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών, κατασκευασμένες από αλουμίνιο με ελαστικά διαστάσεων 120/70 για εμπρός και 180/55 για πίσω.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης οθόνη TFT 5 ιντσών, φωτιστικά σώματα LED και MTC (Motorcycle Traction Control), που ελέγχει και επεμβαίνει στην πρόσφυση της μοτοσυκλέτας. Ανάλογα με το mode οδήγησης αλλάζει και ο τρόπος λειτουργίας του. Υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησής του.
To γκάζι του 790 Duke είναι Ride by Wire που επιτρέπει την χρήση διαφορετικών χαρτογραφήσεων του κινητήρα. Το νέο μοντέλο της ΚΤΜ έχει τρεις στον στάνταρ εξοπλισμό:
- Sport: Με την πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, επιτρέπει τις πλαγιολισθήσεις του πίσω τροχού έως ένα βαθμό
- Street: Κατάλληλο για καθημερινή ξεκούραστη χρήση χωρίς να χάνονται τα «δυναμικά» στοιχεία του κινητήρα
- Rain: Για μέγιστο κράτημα και απόλυτο έλεγχο σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η ιπποδύναμη μειώνεται στους 75 ίππους
Το 790 Duke, που είδαμε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2023, βρίσκεται ήδη στην χώρα μας με τιμή 9.850 ευρώ και μπορείτε να το αποκτήσετε σε γκρι και πορτοκαλί χρώμα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.