14.06.2023
Στην γκάμα της Kawasaki προστίθεται μία ακόμη επιλογή για τους αναβάτες με άδεια οδήγησης Α2
Στον αστερισμό των cruiser κινείται πλέον η αγορά μοτοσυκλέτας, καθώς καθημερινά παρουσιάζονται νέα μοντέλα. Το Eliminator φυσικά δεν είναι «ένα ακόμη μοντέλο» αλλά μια μοτοσυκλέτα που έχει γράψει ιστορία και στην χώρα μας. Κυκλοφόρησε σε πολλές εκδόσεις με κινητήρες μονοκύλινδρους, δικύλινδρους και τετρακύλινδρους από 125 έως 1000 κ.εκ. Στη χώρα μας, εκεί στα τέλη των 80s και μέχρι τα μέσα των 90s ήρθαν αρκετά μεταχειρισμένα Eliminator από την Ιαπωνία, ιδιαίτερα στις εκδόσεις με τον δικύλινδρο κινητήρα 250 κ. εκ. και τους τετρακύλινδρους 400 και 600 κ. εκ. που «φορούσαν» και τα GPZ 400/GPZ600R (Ninja 600R).
Το 1984 η Kawasaki παρουσίασε το πρώτο «cruiser επιδόσεων» με το όνομα Eliminator, με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 900 κ.εκ. που προερχόταν από το GPZ900R με ισχύ 105 ίππων. Ωστόσο την Ιαπωνία κυκλοφόρησε το Eliminator 750 με το κινητήρα του GPZ750R, διότι ο κυβισμός των μοντέλων που πωλούνταν στη εγχώρια αγορά περιοριζόταν στα 750 κ.εκ.
Πριν από ενάμιση χρόνο ο Μένιος Κατής είχε μια απροσδόκητη συνάντηση με τρία Elminator. Ένα σπάνιο 1000άρη που έμεινε στην παραγωγή μόλις δύο χρόνια, από το 1987 μέχρι το 1988, από το οποίο πουλήθηκαν παγκοσμίως περίπου 2.500 μονάδες. Ένας νεαρός σε μια αυλή «σκάλιζε» το πολύτιμο απόκτημά του και δίπλα περίμεναν τη σειρά ένα τετρακύλινδρο 400άρη και ένα δικύλινδρο 250.
Το νέο Eliminator παρουσιάστηκε, η Kawasaki έδωσε φωτογραφίες στην δημοσιότητα αλλά δεν ανακοίνωσε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του. Αυτά που γνωρίζουμε, εμείς οι Ευρωπαίοι, είναι πως υιοθετήθηκε το «οριζόντιο» design για την κατασκευή του και όντως η λεπτή και μακριά σιλουέτα του, με το ρεζερβουάρ να μην εξέχει σχεδόν καθόλου, δείχνει την διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση της εταιρείας του Akashi. Οι τροχοί είναι 18 ιντσών μπροστά και 16 ιντσών πίσω, ενώ ο δικύλινδρος κινητήρας, προερχόμενος από τα Ninja 400 και Ζ 400, διαθέτει 451 κ.εκ. Επιπλέον είναι εφοδιασμένο με συμπλέκτη ολίσθησης. Τα χρώματα που θα είναι διαθέσιμο θα είναι το μαύρο και το γκρι.
Αυτά είναι όσα ξέρουμε για το «ευρωπαϊκό» Eliminator 450, όμως στις Η.Π.Α. έχουμε την πλήρη παρουσίαση του cruiser. Αυτό δεν σημαίνει πως ότι διαβάσετε από εδώ και κάτω θα ισχύει για το «δικό» μας Eliminator.
Η χωρητικότητα του κινητήρα έφτασε τα 451 κ.εκ. χάρη στην αύξηση της διαδρομής κατά 6,8 χλστ. φτάνοντας τα 58,6 χλστ. H Kawasaki Αμερικής ανακοίνωσε πως η μέγιστη τιμή της ροπής του Eliminator 450 είναι 4,4 kgm στις 7.500 σ.α.λ., όσο για την ιπποδύναμη ούτε λόγος.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και το ψαλίδι αλουμινένιο. Το πιρούνι 41 χλστ. διαθέτει διαδρομή 119 χλστ. ενώ τα δύο αμορτισέρ στο πίσω άκρο προσφέρουν διαδρομή 89 χλστ.
Τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο σε κάθε τροχό, διαμέτρου 310 χλστ. μπροστά και 220 χλστ. πίσω, συνδυασμένοι με δαγκάνες δύο εμβόλων και ABS.
Τα μεγέθη ελαστικών είναι 130/70 μπροστά και 150/80 πίσω. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14 λίτρα. Τα φωτιστικά σώματα είναι όλα LED.
Το πάνελ οργάνων αποτελείται από στρογγυλή οθόνη LCD, που μπορεί να συνδεθεί με smartphone μέσω Bluetooth χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της Kawasaki «Rideology».
Στις H.Π.Α. θα είναι διαθέσιμη και δίχρωμη έκδοση S, που στον στάνταρ εξοπλισμό προσφέρει κάλυμμα για τον προβολέα, προστατευτικές φυσούνες για τα στελέχη του πιρουνιού, δύο αποχρώσεων σέλα με εξωτερικές ραφές και θύρα φόρτισης USB-C.
Η τιμή της βασικής έκδοσης με ABS στις Η.Π.Α. ισοδυναμεί με 6.440 ευρώ.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.