03.03.2020
Πριν από μια πενταετία, αυτού του είδους οι μοτοσυκλέτες ήταν λίγες- και κακά τα ψέματα- αδιάφορες. Όλοι τις σνόμπαραν και ελάχιστοι ξόδευαν για να τις αποκτήσουν. Τώρα, όμως, τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Τα εργοστάσια αποφάσισαν να ασχοληθούν σοβαρά με τη light κατηγορία των μοτοσυκλετών. Σκοπός τους να δώσουν μια εναλλακτική σε αυτούς που δεν θέλουν scooter ή κάτι ογκώδες και ακριβό, να φτιάξουν προσιτές μοτοσυκλέτες σε κτήση, χρήση και συντήρηση εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αλλά και για να προσελκύσουν νέους στη μοτοσυκλέτα.
Ανάμεσα στα μοντέλα του αφιερώματος θα δούμε scrambler, café racer, naked, supersport και adventure για μη μείνει κανένας παραπονεμένος.
Benelli BN302
Μια «γυμνή» μοτοσυκλέτα με νέο σπορ σχεδιασμό που απευθύνεται σε νέους αναβάτες. Οι αλλαγές στο νέο 302S επικεντρώνονται στον μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, που δεσπόζει ένας νέος πιο «αιχμηρός» led προβολέας. Επανασχεδιασμένα είναι τα πλαϊνά καπάκι του ψυγείο που κάνουν την εμφάνιση του 302S ακόμη πιο σύγχρονη και ταυτόχρονα σπορ. Το πάνελ οργάνων φέρνει και άλλο «φρέσκο» αέρα στη μοτοσυκλέτα της Benelli. Τη θέση του αναλογικού στροφόμετρου με την μικρή οθόνη παίρνει μια full digital έγχρωμη που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. To 302S διαθέτει έναν από τους πιο ισχυρούς κινητήρες στην κατηγορία που αποδίδει 38 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 2,6kgm ροπή στις 9.750 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 41χλστ. και αμορτισέρ παράκεντρα τοποθετημένο που διαθέτει ρυθμίσεις. Στα φρένα βλέπουμε δύο δίσκους μπροστά διαμέτρου 260χλστ και έναν πίσω 240χλστ με ABS. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 160/60, μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ που είναι 16 λίτρα.
BMW G310R
Η G 310R είναι η αρχή μιας νέας δυναστείας μοντέλων με την ίδια βάση (πλαίσιο, κινητήρας, φρένα) και διαφοροποιημένo χαρακτήρα (naked, on-off, custom). Την καρδιά της αποτελεί ένας τελείως νέος υγρόψυκτος υποτετράγωνος (80Χ62,1mm) 4βάλβιδος κινητήρας 313 κ.εκ. με 2 ΕΕΚ και τροφοδοσία μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ο κεκλιμένος προς τα πίσω κύλινδρος και η περιστροφή της κεφαλής του κατά 180 μοίρες, κάτι που συνολικά εξασφαλίζει κοντό μεταξόνιο. Η εξαγωγή βρίσκεται στο πίσω του μέρος και ο λαιμός της εξάτμισης είναι τοποθετημένος σχεδόν κάθετα κάτω από τη σέλα. Το σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι ατσάλινο, το ιδιαίτερα μακρύ ψαλίδι αλουμινένιο, τα φρένα διαθέτουν στάνταρ δικάναλο ABS, προέρχονται από τη Brembo (ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα και δίσκος 300mm μπροστά) και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση από τη Sachs (USD μπροστά, χωρίς μοχλικό το μονό αμορτισέρ). Οι χυτές ζάντες ελαφριού κράματος έχουν διάσταση 17” και φέρουν ελαστικά 110/70R 17 μπροστά και 150/60R 17 πίσω.
BMW G310GS
Επιβλητικό στην κατηγορία του όσο και τα μεγάλα του αδέλφια στις δικές τους. Ίδιος κινητήρας και πλαίσιο με το 310R. Οι τροχοί είναι 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Metzeler.Το ανεστραμμένο πιρούνι είναι της Kayaba 41mm χωρίς ρυθμίσεις με διαδρομή 180mm, ενώ το αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης και έχει την ίδια διαδρομή. Τα φρένα αποτελούνται από ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό. Προέρχονται από την Bybre. Μπροστά η τετραπίστονη δαγκάνα είναι ακτινικά τοποθετημένη με τον δίσκο διαμέτρου 300mm. Πίσω υπάρχει μια μονοπίστονη της ίδιας εταιρείας που «δαγκώνει» ένα δίσκο διαμέτρου 240mm. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί και στους δύο τροχούς με κουμπί που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του BMW G310GS
Daytona 310R1
Το ανανεωμένο naked της Daytona είναι μια μοτοσυκλέτα που "προκαλεί" με την εμφάνισή και την τιμή της. Ο εξοπλισμός του βρίσκεται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού. Μονόμπρατσο ψαλίδι, έγχρωμη TFT οθόνη με 4 τρόπους απεικόνισης πληροφοριών για τον αναβάτη, μεγαλύτερα δισκόφρενα, συμπλέκτη ολίσθησης, διπλή θύρα USB. Διαθέτει δύο mode λειτουργίας. Την οικονομική ECO και την Sport. Έχει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ενώ και το κλείδωμα του τιμονιού γίνεται ηλεκτρικά. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας led. Σχεδόν τα πάντα, από το άνοιγμα της σέλας και του καλύμματος της τάπας τους ρεζερβουάρ, το κλείδωμα του τιμονιού, την αλλαγή προγραμμάτων οδήγησης και την απενεργοποίηση του ABS, ελέγχονται από κουμπιά στο τιμόνι.
Η σέλα βρίσκεται 795 χλστ πάνω από το έδαφος και το βάρος τα 159 κιλά. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα. O κινητήρας του 310R1 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και η ροπή του τα 30Nm στις 7.500 σ.α.λ.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Daytona R310
Daytona 310T1
Η best seller της ελληνικής αγοράς το 2019 αποκτά και δεύτερη έκδοση, με ακόμη πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά για την κατηγορία και την τιμή της. Πλέον το on off της Daytona, παρέχει ακόμη περισσότερες πληροφορίες στον αναβάτη χάρη στη νέα έγχρωμη TFT οθόνη με τους τέσσερις τρόπους απεικόνισης πληροφοριών. Επιπλέον το T1 διαθέτει μονόμπρατσο ψαλίδι με νέας σχεδίασης αλουμινένια ζάντα, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, δεύτερη θύρα USB, μεγαλύτερα δισκόφρενα και συμπλέκτη ολίσθησης. Επιπλέον διαθέτει όλα όσα έφερε στην κατηορία το T310. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, φψτιζόμενους διακόπτες με τους οποίους ο αναβάτης ελέγχει τα πάντα πάνω στη μοτοσυκλέτα, προσταυτικά κάγκελα και χούφτες, σχάρα αποσκευών και εκκίνηση χωρίς κλειδι.
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας παρέμεινει ίδιος με την έκδοση Τ310, όπως επίσης το πλαίσιο, τα βάρος και οι διαστάσει του μοντέλου.
Daytona T310
Η Daytona με ένα ακόμη εντυπωσιακό 300άρι επεκτείνει την γκάμα των ποιοτικών και προσιτών μοτοσυκλετών της. Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας με τους δύο εκκεντροφόρους και το κιβώτιο έξι σχέσεων, αποδίδει 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 3 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία του επιτυγχάνεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό με την κατανάλωση, σύμφωνα με την εταιρεία, να φτάνει τα 3,6 λίτρα στα 100 χλμ.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα και το T310 είναι εφοδιασμένο με χυτούς αλουμινένιους τροχούς 17 ιντσών, οι οποίοι φέρουν από ένα δισκόφρενο, 260 και 200 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η μοτοσυκλέτα των 159 κιλών «φρενάρει» με ασφάλεια χάρις και στο δικάναλο ABS της Bosch. Στις αναρτήσεις συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο 37χλστ. και διαδρομή 110χλστ και ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ πίσω πολλαπλών ρυθμίσεων. Ο εξοπλισμός του είναι από τους πλέον πλήρεις στην κατηγορία του και «βάζει τα γυαλιά» σε μεγαλύτερες και ακριβότερες μοτοσυκλέτες.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Daytona T310
Daytona X310
Ένα κομψό και ταυτόχρονα σπορ φέρινγκ με γωνίες έτοιμο να «κόψει» τον αέρα, κρύβει τον κινητήρα του X310 και προσφέρει κάλυψη και προστασία από τον αέρα και τα νερά. Πίσω από την ζελατίνα υπάρχει ένας μεγάλος lcd πίνακας οργάνων όπως στις περισσότερες υπερτουριστικές μοτοσυκλέτες. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και USB παροχή φόρτισης.
Ο εξοπλισμός του Daytona X310 βρίσκεται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού. To ABS της Bosch είναι στάνταρ και μπορεί να απενεργοποιηθεί. O αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο χαρτογραφήσεων του κινητήρα. Την οικονομική ECO και την Sport. Έχει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ενώ και το κλείδωμα του τιμονιού γίνεται ηλεκτρικά. Το πλαίσιο του είναι ατσάλινο από σωλήνες στρογγυλής διατομής. Οι διαστάσεις του κυμαίνονται στα στάνταρ της κατηγορίας με μεταξόνιο 1.390mm, πλάτος 755mm και ύψος 1.227mm. Η σέλα βρίσκεται 795 και το βάρος φτάνει τα 159 κιλά, Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα. Ο κινητήρας είναι ίδιος με των άλλων δύο εκδόσεων.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Daytona X310
Daytona V310
Το cruiser μοντέλο της οικογένειας μοτοσυκλέτων που έκανε ντεμπούτο στην ελληνική αγορά το 2019. Μια προσιτή πρόταση με εκλεπτυσμένη εμφάνιση και πακέτο εξοπλισμού που θα ζήλευαν μεγαλύτερες και πιο ακριβές μοτοσυκλέτες.
Κινητήρας και πλαίσιο προέρχονται από τα μοντέλα T, R και X. Η οθόνη είναι η νέας γενιάς TFT που χρησιμοποιούνται στα νέα R1 και T1, ενώ η σχεδίαση θυμίζει Ducati Diavel.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Daytona V310
FB MONDIAL HPS300
Το HPS 300 που είδαμε τον περασμένο Νοέμβριο στην EICMA χρησιμοποιεί έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο και τετράχρονο κινητήρα με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Αποδίδοντας 25,1 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 2,2 kgm ροπής στις 7.000 «φωλιάζει» μέσα σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο.
Το εντυπωσιακό ανεστραμμένο πιρούνι και τα δύο αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αζώτου συμπληρώνουν το πακέτο των αναρτήσεων. Στα φρένα βλέπουμε από έναν κυματιστό δίσκο σε κάθε τροχό με διέμβολη δαγκάνα ακτινικής στήριξης μπροστά.
Το βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 133 κιλά και το ύψος σέλας τα 785 χλστ. To Scrambler της Mondial αποτελεί γνήσιο τέκνο των αντίστοιχων μοτοσυκλετών του παρελθόντος. Η σχεδίασή του φέρει αυτούσια στοιχεία μπολιασμένα με «ιδιαίτερες» ρετρομοντέρνες πινελιές όπως τα δύο μικρά και ψηλά τοποθετημένα τελικά της εξάτμισης, το μίνιμαλ ουραίο τμήμα με την μικρή σέλα, ο λασπωτήρας που εδράζεται στο ψαλίδι, η προστατευτική καρίνα κάτω από τον κινητήρα και τα πλαστικά που πλαισιώνουν το ψυγείο και δένουν αρμονικά με το 9,5 λίτρων ρεζερβουάρ
HONDA CB300R
To CB300R μοιάζει σαν ένα μικρότερο CB1000R.Ο κινητήρας είναι 286cc, μονοκύλινδρος με ισχύ 31 ίππων. Οι αναρτήσεις αποτελούνται ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm και αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Στα φρένα συναντάμε τετραπίστονη δαγκάνα σε κυματιστό δίσκο 296 χιλιοστών και πίσω μια μονοπίστονη πάνω σε δίσκο 220 χιλιοστών.Το CB300R θα κυκλοφορήσει με ABS στο βασικό εξοπλισμό αλλά και με μονάδα μέτρησης αδράνειας (Αξεσουάρ πολύ μεγαλύτερων μοντέλων) με σκοπό το σωστό διαμοιρασμό της λειτουργίας του ABS σε μπροστινό και πίσω τροχό.Η μοτοσυκλέτα απευθύνεται στους κατόχους Α2 διπλώματος και αν θα έπρεπε να δούμε κάποια παραφωνία στο μινιμαλιστικό κονσέρτο της Honda ίσως να ήταν το ρεζερβουάρ χωρητικότητας μόλις 10 λίτρων.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Honda CB300R
KAWASAKI VERSYS-X 300
Η εμφάνιση του είναι «περιπετειώδεις» και ταυτόχρονα σε προϊδεάζει με τα πολλά πλαστικά, την μεγάλη σέλα και την ψηλή ζελατίνα του για τις τουριστικές του δυνατότητες. Ο δικύλινδρος κινητήρας του αποδίδει 40 ίππους και 2,6 κιλά ροπής στις 10.000 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο «κρυμμένο» κάτω από καλαίσθητα πλαστικά καπάκια. Οι τροχοί έχουν ακτίνες διαστάσεων 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω. Το σταμάτημα των 175 (γεμάτων) κιλών της μοτοσυκλέτας έχουν αναλάβει οι χαρακτηριστικοί πλέον για την Kawasaki δίσκοι τύπου μαργαρίτα με μονή διπίστονη Nissin δαγκάνα για τον εμπρός δίσκο των 290mm και διπίστονη Nissin δαγκάνα για τον 220mm πίσω δίσκο.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Kawasaki Versys-X
SYM WOLF CR300i
Το CR όπως οι περισσότεροι έχετε καταλάβει σημαίνει Café Racer. Και από την εμφάνιση του δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο. Μικρό φέρινγκ γύρω από τον στρογγυλό προβολέα, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη, για μονόσελο look και ρίγες να διατρέχουν απ’ άκρη ως άκρη τη μοτοσυκλέτα.
Ο κινητήρας του έχει χωρητικότητα 278 κ.εκ. και είναι υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος. Αποδίδει 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 2,6 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την SYM μπορεί να διανύσει 53 χλμ με 1 λίτρο βενζίνης, κάτι που σημαίνει πως με γεμάτο το 14λιτρο ρεζερβουάρ έχει αυτονομία 742 χλμ.!
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωλήνωτο και βαμμένο κόκκινο. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό. Η διάμετρος του μπροστινού είναι 288mm και του πίσω 220 ενώ υπάρχει σύστημα ABS της Bosch.
Στις αναρτήσεις έχει προτιμηθεί ένα συμβατικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ αέρος λαδιού. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών αλουμινένιες με 10 μπράτσα. Το βάρος του Wolf CR300 είναι 176 κιλά και το μεταξόνιο του είναι 1.340mm.
Διαβάστε εδώ την δοκιμή του SYM Wolf CR300i
Voge Motorcycles
Από τις αρχές του 2020, η Voge Motorcycles ξεκινά την παρουσία της στην Ελληνική αγορά με τρια μοντέλα στην κατηγορία των 300 κ.εκ. To street naked 300R, τo street adventure 300DS και το modern classic 300AC. Όλα διαθέτουν δικάναλο ABS της Bosch, ασύμμετρα ψαλίδια, φρένα της Nissin, αναρτήσεις της KYB, φώτα τεχνολογίας LED και τα μηχανικά τους σύνολα χαρακτηρίζονται από 2 ΕΕΚ, τετραβάλβιδες κεφαλές και συστήματα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Στην Ελλάδα διατίθενται από την Mototrend S.A.
YAMAHA MT-03
Η Yamaha φρεσκάρει τη γκάμα της οικογένειας Hyper Naked με το λανσάρισμα του νέου MT-03, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα που πρωτοείδαμε στο YZF-R3. Είναι υγρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά, τετραβάλβιδος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και η απόδοσή του φτάνει τους 42 ίππους στις 10.750 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο περιμετρικό, το βάρος ορίζεται στα 168 κιλά, το ύψος σέλας στα 780mm και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14 λίτρα. Τα φρένα διαθέτουν στάνταρ ABS και μπροστά υπάρχει μονός δίσκος με διάμετρο 298mm (220mm πίσω). Το πάνελ οργάνων αποτελείται από οθόνη LCD
YAMAHA YZF R3
Η Yamaha παρουσιάζει το νέο YZF-R3 που όπως και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας R, φέρει στοιχεία από την εμφάνιση του YZR-M1. Το νέο μοντέλο φέρει τεχνολογικές βελτιώσεις που εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις και εκλεπτυσμένη εργονομία. Η καρδιά του YZF-R3 αποτελείται από έναν υγρόψυκτο κινητήρα 321 κ.εκ. Το πλαίσιο αποτελείται από σωλήνες χάλυβα υψηλής αντοχής και περιέχει τον κινητήρα ως δομικό στοιχείο του. Το ασύμμετρο, μακρύ ψαλίδι έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει σταθερότητα στις ευθείες . Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από αμορτισέρ KYB που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.