Πρώτη επαφή με την Daytona T310: Παραγγελία για Ελλάδα
Η γνωριμία μας με το on off της Daytona στα Τρίκαλα
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 19.03.2019
Είναι on- off με τιμή 3.995€ και εξοπλισμένη όσο καμία άλλη στην κατηγορία της. Η Τ310 μοιάζει να φτιάχτηκε για τη χώρα μας
Φωτογραφίες: Floulis Photographers Studio
Η Daytona είναι η συνέχεια της ΜΕΓΚΟ. Μια ελληνική εταιρεία που κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία των «παπιών» και πλέον ευελπιστεί να παίξει κυρίαρχο ρόλο και σε αυτήν των μοτοσυκλετών. Στην γκάμα της υπάρχουν 10 μοντέλα, από 125 έως 310 κ.εκ. Τελευταία προσθήκη είναι η T310. Ένα commuter με adventure χαρακτηριστικά και τιμή value for money. Μετά την πρώτη μας επαφή με την Τ310 και με την τιμή της να βρίσκεται κάτω από 4.000€, θεωρούμε σίγουρο πως το μοντέλο της Zontes θα καθιερώσει τη μάρκα στη συνείδηση των αναβατών και στην κατηγορία των μοτοσυκλετών.
Συστατικά επιτυχίας
Η τιμή της μπορεί να παίξει κυρίαρχο ρόλο στην επιλογή κάποιου που ψάχνει μια μοτοσυκλέτα για καθημερινή χρήση, αλλά θα είναι μόνον ένα από τα συστατικά της T310 που θα του τραβήξουν την προσοχή.
Ο σχεδιασμός θα είναι το πρώτο. Όπως και το R310 που είχαμε δοκιμάσει το καλοκαίρι του 2018, αλλά και το X310 που οδηγήσαμε στο test ride event που διοργάνωσε η Γκοργκόλης Α.Ε. στα πανέμορφα Τρίκαλα, είναι εντυπωσιακή, μοντέρνα και δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στον δρόμο. Οπότε η μοτοσυκλέτα που θα αποκτήσετε δεν θα αποτελεί αντίγραφο μιας μεγαλύτερης σε κυβισμό on- off, αλλά θα έχει τη δική της ξεχωριστή προσωπικότητα.
Έντονες γραμμές και ευφάνταστα σχεδιασμένες πλαστικές και μεταλλικές επιφάνειες. Πραγματικά, η εικόνα της είναι εκείνη πανάκριβης μοτοσυκλέτας και όχι ενός από τα πλέον value for money δίκυκλα που διατίθενται στην ελληνική αγορά. Αν «κρύψεις» την τιμή και αρχίζεις να μιλάς για τον εξοπλισμό της T310, τότε η εκτίμηση κάποιου που δεν ξέρει θα είναι τουλάχιστον 2.000€ πάνω.
Η λίστα της T310
Η λίστα είναι τεράστια με τη μοτοσυκλέτα της Daytona να ανταγωνίζεται στον τομέα του εξοπλισμού ακριβότερες μοτοσυκλέτες και μάλιστα να τις «αφήνει πίσω του».
Εκτός από το «υποχρεωτικό» ABS 9.1 της Bosch, που μπορεί να απενεργοποιηθεί, η εκκίνηση γίνεται χωρίς κλειδί, καθώς το σύστημα keyless είναι στάνταρ στο T310. Το κλείδωμα του τιμονιού γίνεται ηλεκτρικά. «Υποχρεωτικά» στα 3.995€ παίρνετε επίσης μια μοτοσυκλέτα, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ψηφιακό με μεγάλη οθόνη πίνακα οργάνων, και κουμπιά που ανοίγουν το κάλυμμα της τάπας βενζίνης η οποία είναι κρυμμένη για να μη χαλάει την αισθητική, αλλά και τη σέλα. Έχετε επίσης στη διάθεσή σας δύο χαρτογραφήσεις κινητήρα, eco και sport, led φώτα, ρυθμιζόμενες μανέτες, προστατευτικές χούφτες και κάγκελα που πείθουν λόγω της στιβαρής κατασκευής τους για όσα μπορούν να κάνουν σε περίπτωση πτώσης. Μια τόσο ηλεκτρονικά «προικισμένη» μοτοσυκλέτα θα ήταν παράλειψη να μη διαθέτει θύρα USB. Είναι έτοιμη να ανταποκριθεί και στα δύσκολα, αφού μπορείτε να τη φορτώσετε χάρη στη μεγάλη σχάρα που διαθέτει, να αποθηκεύσετε ψιλά για τα διόδια στην πλαστική θήκη κάτω από την ψηφιακή οθόνη και στην προστατευτική ποδιά κάτω από το μοτέρ, για το οποίο γνωρίζουμε ήδη πολλά.
H κινητήρια δύναμη
Πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο κινητήρα, υγρόψυκτο, με τέσσερις βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, που πληροί τις προδιαγραφές Euro4. Διαθέτει κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποδίδει 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 3 kgm ροπή στις 7.500 σ.α.λ. Η κατανάλωσή του σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι 3,6 λίτρα στα 100 χλμ. Αν αληθεύει, θα το μάθουμε όταν πάρουμε για μια πλήρη δοκιμή την T310.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, συνδυασμένο με αλουμινένιο ψαλίδι. Οι αναρτήσεις εντυπωσιάζουν επίσης. Θηριώδες ανεστραμμένο πιρούνι 37 χλστ. με διαδρομή 110 χλστ., και μονό αμορτισέρ που διαθέτει ρυθμίσεις προφόρτισης. Το βάρος της Τ310 είναι 159 κιλά.
Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με αλουμινένιες ζάντες, ίδιες με αυτές των R310 και Χ310. Τα ελαστικά διαθέτουν πυκνή χάραξη, κατάλληλα κυρίως για χρήση σε άσφαλτο, αλλά και έτοιμα να «πατήσουν» χώμα. Ο λασπωτήρας-βάση πινακίδας είναι τοποθετημένος χαμηλά στον τροχό με τη βάση του να είναι αλουμινένια και να βιδώνει πάνω στο αλουμινένιο ψαλίδι που θυμίζει ΚΤΜ. Το ογκώδες μπροστινό φτερό ταιριάζει με την υπόλοιπη σχεδίαση, αφήνοντας «μακριά» από τον αναβάτη νερό και λάσπη.
Τα Τρίκαλα τα έχουν όλα
Οδηγήσαμε την Τ310 σε ένα πολύ καλά οργανωμένο test ride event, στην περιοχή των Τρικάλων. Η πόλη της Θεσσαλίας είναι «πολύ μπροστά» και είμαι σε θέση να το γνωρίζω, διότι την επισκέπτομαι δυο φορές τον χρόνο. Είμαι τυχερός που έχω φίλους από αυτήν τη θεσπέσια πόλη που θυμίζει τις προηγμένες ευρωπαϊκές. Πρόκειται για την πρώτη πόλη στην Ελλάδα με δωρεάν WiFi και μία από τις ελάχιστες που προωθούν την ηλεκτροκίνηση, συνάμα πολύ φιλική προς τους ποδηλάτες. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι πως όλα τα οχήματα σταματούν στις διαβάσεις για να περάσουν οι πεζοί. Υπάρχουν πάρα πολλά ακόμη δρώμενα και σημεία ενδιαφέροντος στα Τρίκαλα, εκτός φυσικά από τον πασίγνωστο «Μύλο των Ξωτικών» τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αν μη τι άλλο θα τη χαρακτήριζα μια ζωντανή, ευαισθητοποιημένη περιβαλλοντολογικά πόλη στην οποία μπορείς να ζήσεις άνετα από όποιο μέρος της χώρας κι αν είσαι.
Ήξερα αρκετούς δρόμους, αλλά όσοι οργάνωσαν τις διαδρομές του test ride event ήξεραν ακόμα καλύτερους και με λίγη κίνηση, γεγονός που έκανε τη δουλειά μας πιο εύκολη, λαμβάνοντας υπόψη και το event του ημιμαραθώνιου Καλαμπάκας –Τρικάλων που συνέπεσε τις ίδιες ημερομηνίες . Έτσι, αφοσιωθήκαμε στην οδήγηση πολλών σημαντικών μοντέλων για την ελληνική αγορά, για τα οποία θα μιλήσουμε αναλυτικά τις επόμενες ημέρες.
Πρώτη επαφή
Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι πως η Τ310 είναι μια άνετη μοτοσυκλέτα, με το ενδεδειγμένο μέγεθος για ένα commuter. Οι διαστάσεις του θα βολέψουν και πιο μεγαλόσωμους αναβάτες σε σχέση με εμάς του «μετρίου αναστήματος» του 1,75. Η θέση οδήγησης σε βάζει μέσα στη μοτοσυκλέτα, με το τιμόνι να διαθέτει το σωστό μέγεθος και να κόβει αρκετά για να μπορείς να ελιχθείς. Η σέλα, αν και «λεπτή», κρίνεται άνετη και δεν κουράζει.
Οι αναρτήσεις είναι σεταρισμένες με γνώμονα την άνεση. Περνάς πάνω από κακοτεχνίες και σαμαράκια χωρίς να το σκέφτεσαι. Στις στροφές θα θέλαμε να είναι πιο σφιχτές για να προσφέρουν καλύτερη σταθερότητα.
Ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών και αποδείχθηκε πολύ ελαστικός με ελάχιστους κραδασμούς. Το κιβώτιο είναι σαφές και διαθέτει σωστή κλιμάκωση. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με γρήγορο ρυθμό στο ταχύμετρο, φτάνοντας γρήγορα τα 140 χ.α.ώ. Η ψηφιακή οθόνη προσφέρει πολλές πληροφορίες , αλλά όταν τη «χτυπάει» ο ήλιος γίνεται δυσανάγνωστη. Η προστασία από τον αέρα, με σηκωμένη στο ανώτερο σημείο τη ζελατίνα, επαρκεί για αναβάτη του δικού μας ύψους. Τα φρένα επιβραδύνουν εύκολα την Τ310, με το ABS να επεμβαίνει όταν πρέπει.
Ακόμη περισσότερα
Με την τιμή να κυμαίνεται στα 3.995€ και τα on- off χαρακτηριστικά είναι πολύ φυσικό να πρωταγωνιστήσει στην ελληνική αγορά. Αναμένουμε να την πάρουμε στα χέρια μας και να της αφιερώσουμε τον χρόνο που της αξίζει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | Daytona Motors |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος |
Κυβισμός (cc) | 312 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 80x62 |
Συμπίεση | 12,5:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 35,4/9.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 3,05/7.500 |
Εξοπλισμός αναβάτη Motomarket: Κράνος Pilot Snake - Jacket Nordcode Metropolis II Softshell - Γάντια Fovos Warrior - Μποτάκι Forma Cooper δέρμα camo
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.