Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς // 27.11.2018
Τα Neo Sports Café της Honda προέρχονται από την κλασσική σειρά των μοντέλων CB διανθισμένα με πινελιές νεορετρό αισθητικής
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Τα CB εμφανίζονται το 1959 και ήταν κατά κύριο λόγο οι superbike της Honda. Πότε δεν έλειπαν από την γκάμα της και με την πάροδο του χρόνου παρέμειναν ως οι «γυμνές» μοτοσυκλέτες της. H CB300R είναι μία από τις μοτοσυκλέτες της νέας σειράς της Honda ονόματι "Neo Sports Cafe" η οποία αποτελείται ουσιαστικά από τέσσερα μοντέλα. Την πιο μικρή της παρέας, CB125R, τη CB300R, την κορυφαία CB1000R και τη CB650R που παρουσιάστηκε στην EICMA του Mιλάνου. Και οι τέσσερις έχουν παρεμφερή νεορετρό εμφάνιση, έτσι μάς παρέχεται η δυνατότητα της επιλογής ανάλογα με το δίπλωμα και τις οδηγικές απαιτήσεις του καθενός.
Ας μην πλατειάζουμε, όμως, άλλο. Το Honda CB300R μπαίνει δυναμικά στον χώρο των μικρών γυμνών μοτοσυκλετών. Με άριστη ποιότητα κατασκευής και απαράμιλλο στυλ, είναι σίγουρο ότι δεν θα περάσει απαρατήρητο.
Μικρός αλλά ζωηρός
Εφοδιάζεται με έναν υγρόψυκτο, τετράχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα, 286 κυβικών εκατοστών. Φέρει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Αποδίδει 31,5 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 2, 8 κιλά ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα. Η εξάτμιση περνά τις προδιαγραφές Euro4.
Από εξοπλισμό, υπερπλήρες!
Το πλαίσιο είναι σωληνωτό, κατασκευασμένο από ατσάλι, όπως και το ψαλίδι. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm της Showa, με διαδρομή 130mm, ενώ για πίσω έχει επιλεχθεί μόνο αμορτισέρ, με διαδρομή 107mm. Τα εμπρόσθια φρένα αποτελούνται από τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα της Nissin, με πλευστό δίσκο διαμέτρου 296mm. Πίσω υπάρχει ένας δίσκος 220mm, με μονοπίστονη δαγκάνα Nissin. Και φυσικά το συνολικό σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από σύστημα ABS. Οι πανέμορφοι 10μπρατσοι τροχοί είναι 17 ιντσών ντυμένοι με ελαστικά διάστασης 110/70 και 150/60 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 10 λίτρων και το βάρος του γεμάτο ανέρχεται στα 143 κιλά.
Sport νεορετρό
Είναι μία γυμνή μοτοσυκλέτα με μοντέρνο σχεδιασμό, αλλά παράλληλα εμφανίζει ρετρό στοιχεία. Διατίθεται σε τέσσερις χρωματικές επιλογές. Μαύρο, μπορντό, ασημί ματ και γκρι ματ. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή το ασημί ματ χρώμα. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η χρωματική επιλογή αναδεικνύει ιδιαίτερα την ξεχωριστή σχεδίαση του ρεζερβουάρ. Πολύ όμορφος είναι ο εμπρόσθιος προβολέας. Μικρός στο μέγεθος και διαθέτει πλήρες σύστημα φωτισμού τεχνολογίας LED.
Επίσης LED είναι το πίσω φωτιστικό σώμα, όπως και τα φλας. Μάλιστα τα εμπρόσθια είναι σταθερά αναμμένα, σε χαμηλή ένταση, προσφέροντας μία ιδιαιτερότητα στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας κατά τις βραδινές κυρίως ώρες. Πάνω από τον προβολέα εδράζεται ο πίνακας οργάνων, ο οποίος αποτελείται από μία κομψή LCD οθόνη. Εκεί περιλαμβάνονται ψηφιακό ταχύμετρο, στροφόμετρο με μπάρες, δείκτης καυσίμου, θερμοκρασία νερού, ώρα, ολικός και μερικοί χιλιομετρητές και υπολογιστής ταξιδιού. Ο τελευταίος παρέχει πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τις διανυόμενες χιλιομετρικές αποστάσεις.
Τίποτα δεν έχει γίνει στην τύχη. Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Το ψυγείο είναι κρυμμένο με δύο πλαϊνά πλαστικά καλύμματα, τα οποία ακολουθούν τις γραμμές και τη φιλοσοφία σχεδίασης. Και το ουραίο τμήμα είναι λιτό και μικροκαμωμένο. Οι ζάντες είναι μαύρες, 10μπρατσες και τις κοσμούν οι πολύ όμορφες δισκόπλακες, τύπου μαργαρίτα.
Εργονομικό και ελαφρύ
Η θέση οδήγησης είναι όρθια. Τα χέρια έρχονται ελαφρώς τεντωμένα στο τιμόνι, τύπου "fat-bar". Και τα πόδια στηρίζονται πολύ άνετα στα μαρσπιέ, με τα γόνατα να φωλιάζουν στις όμορφες εσοχές του ρεζερβουάρ. Η σέλα έχει δύο τμήματα. Το εμπρόσθιο τμήμα απέχει 799mm,ώστε ακόμη και οι χαμηλού αναστήματος αναβάτες να μπορούν να έχουν ικανοποιητική επαφή με το οδόστρωμα για άριστο χειρισμό. Το πίσω τμήμα είναι ελάχιστα πιο υπερυψωμένο κι έτσι ο συνεπιβάτης γίνεται εύκολα ένα με τον αναβάτη. Κρίνεται πολύ άνετη και για τους δύο και δεν κουράζει, ακόμα και ύστερα από αρκετή ώρα οδήγησης. Πολύ έξυπνη και πρακτική είναι η προσθήκη των κρυφών χειρολαβών οι οποίες είναι ενσωματωμένες στο ουραίο τμήμα, προσφέροντας ακόμα καλύτερη στήριξη στον συνεπιβάτη.
Καθημερινό εργαλείο
Κατά τη μετακίνησή μου σε αστικό περιβάλλον διαπίστωσα ότι πρόκειται για μία από τις πιο πρακτικές μοτοσυκλέτες. Ο κινητήρας είναι εντυπωσιακά δυνατός για τα κυβικά του και τραβά από πολύ χαμηλά. Βέβαια για γρήγορη οδήγηση το βέλτιστο φάσμα λειτουργίας του ανέρχεται από τις 6.500 σ.α.λ. έως και τον κόφτη, στις 11.000 σ.α.λ. Η εξάτμιση, παρόλο που περνά τις προδιαγραφές Euro 4, βγάζει μία όμορφη και ζωηρή χροιά. Το βάρος του είναι πολύ μικρό και οι γωνίες στριψίματος του τιμονιού μεγάλες. Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά το μετατρέπουν σε έναν καθημερινό σύμμαχο κατά της έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης ενός αστικού περιβάλλοντος. Η μανέτα του συμπλέκτη είναι μαλακή σε αίσθηση, όπως και το αθόρυβο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τιμόνι είναι γρήγορο, προσφέροντας ταχύτατες αλλαγές κατεύθυνσης.
Οι αναρτήσεις είναι μαλακές, ως εκ τούτου οι λακκούβες ενός κακοτράχαλου οδοστρώματος δεν κάνουν ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους. Παράλληλα στις στροφές προσφέρουν σταθερότητα καθ' όλη τη διάρκεια αυτών, εμπνέοντας αισθήματα σιγουριάς. Τα φρένα υστερούν σε αίσθηση κατά το αρχικό δάγκωμα, όμως εκτελούν ικανοποιητικά τη δουλειά τους, με το ABS να επεμβαίνει μόνον όταν χρειαστεί. Τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης είναι της Dunlop. Σε καλής ποιότητας οδόστρωμα αποδίδουν άρτια, όμως στο βρεγμένο γλιστρούν αρκετά.
Η συμβίωσή μου με το CB300R δεν περιορίστηκε μόνο στα πλαίσια ενός αστικού περιβάλλοντος. Μπορεί ο ανεμοθώρακας να απουσιάζει, όμως με ταξίδεψε πολύ άνετα και ξεκούραστα. Με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων κινείται εύκολα στα 130 χ.α.ώ., τα οποία έρχονται στις 8.250 σ.α.λ. Όσο για την τελική ταχύτητα, στο ψηφιακό ταχύμετρο αγγίζει τα 165 χ.α.ώ. στις 10.500 σ.α.λ. Η κατανάλωση είναι ένα ακόμη στοιχείο που με εντυπωσίασε. Ύστερα από αρκετή πίεση δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα 4,5 λίτρα/100χλμ, ενώ σε ήπιους ρυθμούς έφτασε μόλις 3,5 λίτρα/100χλμ. Κατά συνέπεια, η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 10 λίτρων φτάνει εύκολα και πιθανόν ξεπερνά τα 230 χιλιόμετρα.
Παιχνιδιάρικο και πρακτικό
Εμφανισιακά η νέα φιλοσοφία "Neo Sports Cafe" της Honda είναι σίγουρα κάτι που ξεχωρίζει έναντι του ανταγωνισμού. Παράλληλα δεν ξεφεύγει από τα πρότυπα της "CB" σειράς. Εξακολουθεί να είναι μια γυμνή μοτοσυκλέτα, με στόχο την οδηγική απόλαυση και την πρακτικότητα. Αλλά εκεί που διαπρέπει είναι στην καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού περιβάλλοντος. Πρόκειται για το καλύτερο σχολείο για τους νέους και άπειρους αναβάτες, ενώ θα εντυπωσιάσει με την ευελιξία του τους παλιούς και έμπειρους.
ΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Αντιπροσωπεία | honda-motorcycles.gr |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος |
Κυβισμός (cc) | 286 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 76x63 |
Συμπίεση | 10,7:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 1 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 31,5/8.500 |
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) | 2,8/7.500 |
Κατανάλωση (lt/100km) | 3,5-4,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.