Αφιερώματα

Αφιέρωμα: Τα 300άρια της ελληνικής αγοράς

14 μοτοσυκλέτες για όλα τα γούστα


30.05.2019

Πριν από μια πενταετία, αυτού του είδους οι μοτοσυκλέτες ήταν λίγες- και κακά τα ψέματα- αδιάφορες. Όλοι τις σνόμπαραν και ελάχιστοι ξόδευαν για να τις αποκτήσουν. Τώρα, όμως, τα πράγματα έχουν αλλάξει.

Τα εργοστάσια αποφάσισαν να ασχοληθούν σοβαρά με τη light κατηγορία των μοτοσυκλετών. Σκοπός τους να δώσουν μια εναλλακτική σε αυτούς που δεν θέλουν scooter ή κάτι ογκώδες και ακριβό, να φτιάξουν προσιτές μοτοσυκλέτες σε κτήση, χρήση και συντήρηση εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αλλά και για να προσελκύσουν νέους  στη μοτοσυκλέτα.

Ανάμεσα στα 14 μοντέλα του αφιερώματος θα δούμε scrambler, café racer, naked, supersport και adventure για μη μείνει κανένας παραπονεμένος.

Benelli BN302 S Αναμένεται

Benelli 302S 1

Μια «γυμνή» μοτοσυκλέτα με νέο σπορ σχεδιασμό που απευθύνεται σε νέους αναβάτες. Οι αλλαγές στο νέο 302S επικεντρώνονται στον μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, που δεσπόζει ένας νέος πιο «αιχμηρός» led προβολέας. Επανασχεδιασμένα είναι τα πλαϊνά καπάκι του ψυγείο που κάνουν την εμφάνιση του 302S ακόμη πιο σύγχρονη και ταυτόχρονα σπορ. Το πάνελ οργάνων φέρνει και άλλο «φρέσκο» αέρα στη μοτοσυκλέτα της Benelli. Τη θέση του αναλογικού στροφόμετρου με την μικρή οθόνη παίρνει μια full digital έγχρωμη που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. To 302S διαθέτει έναν από τους πιο ισχυρούς κινητήρες στην κατηγορία που αποδίδει 38 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 2,6kgm ροπή στις 9.750 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 41χλστ. και αμορτισέρ παράκεντρα τοποθετημένο που διαθέτει ρυθμίσεις. Στα φρένα βλέπουμε δύο δίσκους μπροστά διαμέτρου 260χλστ και έναν πίσω 240χλστ με ABS. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 160/60, μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ που είναι 16 λίτρα.

 

BMW G310R 5.250€

BMW G310R

Η G 310R είναι η αρχή μιας νέας δυναστείας μοντέλων με την ίδια βάση (πλαίσιο, κινητήρας, φρένα) και διαφοροποιημένo χαρακτήρα (naked, on-off, custom). Την καρδιά της αποτελεί ένας τελείως νέος υγρόψυκτος υποτετράγωνος (80Χ62,1mm) 4βάλβιδος κινητήρας 313 κ.εκ. με 2 ΕΕΚ και τροφοδοσία μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ο κεκλιμένος προς τα πίσω κύλινδρος και η περιστροφή της κεφαλής του κατά 180 μοίρες, κάτι που συνολικά εξασφαλίζει κοντό μεταξόνιο. Η εξαγωγή βρίσκεται στο πίσω του μέρος και ο λαιμός της εξάτμισης είναι τοποθετημένος σχεδόν κάθετα κάτω από τη σέλα. Το σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι ατσάλινο, το ιδιαίτερα μακρύ ψαλίδι αλουμινένιο, τα φρένα διαθέτουν στάνταρ δικάναλο ABS, προέρχονται από τη Brembo (ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα και δίσκος 300mm μπροστά) και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση από τη Sachs (USD μπροστά, χωρίς μοχλικό το μονό αμορτισέρ). Οι χυτές ζάντες ελαφριού κράματος έχουν διάσταση 17” και φέρουν ελαστικά 110/70R 17 μπροστά και 150/60R 17 πίσω.

BMW G310GS 6.100€

bmw g 310 gs

Επιβλητικό στην κατηγορία του όσο και τα μεγάλα του αδέλφια στις δικές τους. Ίδιος κινητήρας και πλαίσιο με το 310R. Οι τροχοί είναι 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Metzeler.Το ανεστραμμένο πιρούνι είναι της Kayaba 41mm χωρίς ρυθμίσεις με διαδρομή 180mm, ενώ το αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης και έχει την ίδια διαδρομή. Τα φρένα αποτελούνται από ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό. Προέρχονται από την Bybre. Μπροστά η τετραπίστονη δαγκάνα είναι ακτινικά τοποθετημένη με τον δίσκο διαμέτρου 300mm. Πίσω υπάρχει μια μονοπίστονη της ίδιας εταιρείας που «δαγκώνει» ένα δίσκο διαμέτρου 240mm. Το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί και στους δύο τροχούς με κουμπί που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του BMW G310GS

Daytona R310 3.745€

daytona r310

Το R310 είναι μια naked μοτοσυκλέτα με streetfighter χαρακτηριστικά στην εμφάνιση της και τιμή που «προκαλεί Ο εξοπλισμός του Daytona R310 βρίσκεται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού. Το ψηφιακό πολυόργανο με οθόνη υγρών κρυστάλλων παρέχει σχεδόν τα πάντα από πληροφορία για τον αναβάτη. Διαθέτει δύο mode λειτουργίας. Την οικονομική ECO και την Sport. Έχει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ενώ και το κλείδωμα του τιμονιού γίνεται ηλεκτρικά. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας led. Σχεδόν τα πάντα, από το άνοιγμα της σέλας και του καλύμματος της τάπας τους ρεζερβουάρ, το κλείδωμα του τιμονιού, την αλλαγή προγραμμάτων οδήγησης και την απενεργοποίηση του ABS, ελέγχονται από κουμπιά στο τιμόνι.
Η σέλα βρίσκεται 795 χλστ πάνω από το έδαφος και το βάρος τα 159 κιλά. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα. O κινητήρας του R310 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και η ροπή του τα 30Nm στις 7.500 σ.α.λ.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Daytona R310

Daytona T310 4.085€

daytona t310

Η Daytona με ένα ακόμη εντυπωσιακό 300άρι επεκτείνει την γκάμα των ποιοτικών και προσιτών μοτοσυκλετών της. Ο μονοκύλινδρος υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας με τους δύο εκκεντροφόρους και το κιβώτιο έξι σχέσεων, αποδίδει 35,4 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 3 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Η τροφοδοσία του επιτυγχάνεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό με την κατανάλωση, σύμφωνα με την εταιρεία, να φτάνει τα 3,6 λίτρα στα 100 χλμ.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα και το T310 είναι εφοδιασμένο με χυτούς αλουμινένιους τροχούς 17 ιντσών, οι οποίοι φέρουν από ένα δισκόφρενο, 260 και 200 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η μοτοσυκλέτα των 159 κιλών «φρενάρει» με ασφάλεια χάρις και στο δικάναλο ABS της Bosch. Στις αναρτήσεις συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο 37χλστ. και διαδρομή 110χλστ και ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ πίσω πολλαπλών ρυθμίσεων. Ο εξοπλισμός του είναι από τους πλέον πλήρεις στην κατηγορία του και «βάζει τα γυαλιά» σε μεγαλύτερες και ακριβότερες μοτοσυκλέτες.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Daytona T310

Daytona X310 3.995€

daytona x310

Ένα κομψό και ταυτόχρονα σπορ φέρινγκ με γωνίες έτοιμο να «κόψει» τον αέρα, κρύβει τον κινητήρα του X310 και προσφέρει κάλυψη και προστασία από τον αέρα και τα νερά. Πίσω από την ζελατίνα υπάρχει ένας μεγάλος lcd πίνακας οργάνων όπως στις περισσότερες υπερτουριστικές μοτοσυκλέτες. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και USB παροχή φόρτισης.
Ο εξοπλισμός του Daytona X310 βρίσκεται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού. To ABS της Bosch είναι στάνταρ και μπορεί να απενεργοποιηθεί. O αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο χαρτογραφήσεων του κινητήρα. Την οικονομική ECO και την Sport. Έχει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ενώ και το κλείδωμα του τιμονιού γίνεται ηλεκτρικά. Το πλαίσιο του είναι ατσάλινο από σωλήνες στρογγυλής διατομής. Οι διαστάσεις του κυμαίνονται στα στάνταρ της κατηγορίας με μεταξόνιο 1.390mm, πλάτος 755mm και ύψος 1.227mm. Η σέλα βρίσκεται 795 και το βάρος φτάνει τα 159 κιλά, Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα. Ο κινητήρας είναι ίδιος με των άλλων δύο εκδόσεων.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Daytona X310

 

FB MONDIAL HPS300 4.480€

fb mondial hps 300

Το HPS 300 που είδαμε τον περασμένο Νοέμβριο στην EICMA χρησιμοποιεί έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο και τετράχρονο κινητήρα με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Αποδίδοντας 25,1 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 2,2 kgm ροπής στις 7.000 «φωλιάζει» μέσα σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο.
Το εντυπωσιακό ανεστραμμένο πιρούνι και τα δύο αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αζώτου συμπληρώνουν το πακέτο των αναρτήσεων. Στα φρένα βλέπουμε από έναν κυματιστό δίσκο σε κάθε τροχό με διέμβολη δαγκάνα ακτινικής στήριξης μπροστά.

Το βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 133 κιλά και το ύψος σέλας τα 785 χλστ. To Scrambler της Mondial αποτελεί γνήσιο τέκνο των αντίστοιχων μοτοσυκλετών του παρελθόντος. Η σχεδίασή του φέρει αυτούσια στοιχεία μπολιασμένα με «ιδιαίτερες» ρετρομοντέρνες πινελιές όπως τα δύο μικρά και ψηλά τοποθετημένα τελικά της εξάτμισης, το μίνιμαλ ουραίο τμήμα με την μικρή σέλα, ο λασπωτήρας που εδράζεται στο ψαλίδι, η προστατευτική καρίνα κάτω από τον κινητήρα και τα πλαστικά που πλαισιώνουν το ψυγείο και δένουν αρμονικά με το 9,5 λίτρων ρεζερβουάρ

HONDA CB300R 5.990€

honda cb300r

To CB300R μοιάζει σαν ένα μικρότερο CB1000R.Ο κινητήρας είναι 286cc, μονοκύλινδρος με ισχύ 31 ίππων. Οι αναρτήσεις αποτελούνται ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm και αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Στα φρένα συναντάμε τετραπίστονη δαγκάνα σε κυματιστό δίσκο 296 χιλιοστών και πίσω μια μονοπίστονη πάνω σε δίσκο 220 χιλιοστών.Το CB300R θα κυκλοφορήσει με ABS στο βασικό εξοπλισμό αλλά και με μονάδα μέτρησης αδράνειας (Αξεσουάρ πολύ μεγαλύτερων μοντέλων) με σκοπό το σωστό διαμοιρασμό της λειτουργίας του ABS σε μπροστινό και πίσω τροχό.Η μοτοσυκλέτα απευθύνεται στους κατόχους Α2 διπλώματος και αν θα έπρεπε να δούμε κάποια παραφωνία στο μινιμαλιστικό κονσέρτο της Honda ίσως να ήταν το ρεζερβουάρ χωρητικότητας μόλις 10 λίτρων.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Honda CB300R

KAWASAKI Z300 5.190€

kawasaki z300

Το μικρό streetfighter της Kawasaki θυμίζει τα πανίσχυρα Z800 και 1000. Όπως οι περισσότεροι «μαχητές των δρόμων», το Z300 έχει βάση ένα supersport μοντέλο. Μιλάμε για το Ninja 300, με το οποίο μοιράζονται κινητήρα, αναρτήσεις, πλαίσιο, φρένα, εξάτμιση και φυσικά το συμπλέκτη ολίσθησης – που όμοιός του δεν υπάρχει σε μοντέλο της κατηγορίας – για ομαλά κατεβάσματα σχέσεων. Ο κινητήρας είναι χωρητικότητας 296 κ.εκ. και αποδίδει 39 ίππους. Θα θέλαμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι, γιατί το συμβατικό δεν ταιριάζει και τόσο με τον «άγριο» χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Το αμορτισέρ αντίθετα διαθέτει σύστημα μοχλισμού, ενώ ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Στα φρένα συναντάμε από ένα δίσκο σε κάθε τροχό, ενώ προαιρετικά υπάρχει δυνατότητα επιλογής φρένων με ABS της Nissin.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Kawasaki Z300

KAWASAKI NINJA 300 KRT EDITION 6.090€

kawasaki ninja 300

Η σχεδίαση προέρχεται απευθείας από τις μεγάλες “αδερφές” ΖΧ6/ ΖΧ10 και η γενικότερη εμφάνιση προδιαθέτει για σπορ οδήγηση. Η λεπτή σιλουέτα με τους δίδυμους προβολείς και τη φινετσάτη ουρά σίγουρα θα συγκινήσει τις μικρότερες ηλικίες, εκεί δηλαδή όπου “τα αίματα ανάβουν” ευκολότερα! Ο δικύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 296cc αποδίδει 39 ίππους. Η έκπληξη κρύβεται στο συμπλέκτη, ο οποίος είναι πλέον μονόδρομος (slipper) και εξυπηρετεί στα απανωτά “κατεβάσματα” χωρίς μπλοκαρίσματα του τροχού. Στην Kawasaki ισχυρίζονται ότι το νέο σωληνωτό πλαίσιο τύπου “διαμάντι” προσφέρει αυξημένη στιβαρότητα και ακαμψία, ικανή να δώσει τη δυνατότητα στον αναβάτη να ξεπεράσει τα όριά του. Στη χώρα μας διατίθενται δύο πανέμορφες εκδόσεις του Ninja 300. Η πρώτη δημιουργήθηκε για την επέτειο των τριάντα χρόνων της σειράς Ninja (30th Anniversary Edition), ενώ η δεύτερη είναι η έκδοση KRT με διαφορές μόνο στα χρώματα.

KAWASAKI VERSYS-X 300 5.990€

kawasaki versys x300

 

Η εμφάνιση του είναι «περιπετειώδεις» και ταυτόχρονα σε προϊδεάζει με τα πολλά πλαστικά, την μεγάλη σέλα και την ψηλή ζελατίνα του για τις τουριστικές του δυνατότητες. Ο δικύλινδρος κινητήρας του αποδίδει 40 ίππους και 2,6 κιλά ροπής στις 10.000 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο «κρυμμένο» κάτω από καλαίσθητα πλαστικά καπάκια. Οι τροχοί έχουν ακτίνες διαστάσεων 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω. Το σταμάτημα των 175 (γεμάτων) κιλών της μοτοσυκλέτας έχουν αναλάβει οι χαρακτηριστικοί πλέον για την Kawasaki δίσκοι τύπου μαργαρίτα με μονή διπίστονη Nissin δαγκάνα για τον εμπρός δίσκο των 290mm και διπίστονη Nissin δαγκάνα για τον 220mm πίσω δίσκο.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του Kawasaki Versys-X

SYM WOLF CR300i 3.895€

sym wolf cr300i

Το CR όπως οι περισσότεροι έχετε καταλάβει σημαίνει Café Racer. Και από την εμφάνιση του δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο. Μικρό φέρινγκ γύρω από τον στρογγυλό προβολέα, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη, για μονόσελο look και ρίγες να διατρέχουν απ’ άκρη ως άκρη τη μοτοσυκλέτα.
Ο κινητήρας του έχει χωρητικότητα 278 κ.εκ. και είναι υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος. Αποδίδει 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 2,6 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με την SYM μπορεί να διανύσει 53 χλμ με 1 λίτρο βενζίνης, κάτι που σημαίνει πως με γεμάτο το 14λιτρο ρεζερβουάρ έχει αυτονομία 742 χλμ.!
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωλήνωτο και βαμμένο κόκκινο. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα, ένα σε κάθε τροχό. Η διάμετρος του μπροστινού είναι 288mm και του πίσω 220 ενώ υπάρχει σύστημα ABS της Bosch.
Στις αναρτήσεις έχει προτιμηθεί ένα συμβατικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ αέρος λαδιού. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών αλουμινένιες με 10 μπράτσα. Το βάρος του Wolf CR300 είναι 176 κιλά και το μεταξόνιο του είναι 1.340mm.

Διαβάστε εδώ την δοκιμή του SYM Wolf CR300i

YAMAHA MT-03 5.690€

yamaha mt03

Η Yamaha μεγαλώνει τη γκάμα της οικογένειας ΜΤ με το λανσάρισμα του νέου μέλους της, που χρησιμοποιεί τον κινητήρα που πρωτοείδαμε στο YZF-R3. Είναι υγρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά, τετραβάλβιδος με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και η απόδοσή του φτάνει τους 42 ίππους στις 10.750 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό τύπου διαμάντι, το βάρος ορίζεται στα 168 κιλά, το ύψος σέλας στα 780mm και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14 λίτρα. Τα φρένα διαθέτουν στάνταρ ABS και μπροστά υπάρχει μονός δίσκος με διάμετρο 298mm (220mm πίσω). Το πάνελ οργάνων προέρχεται επίσης αυτούσιο από το R3, με αναλογικό στροφόμετρο και οθόνη υγρών κρυστάλλων με πολλαπλές λειτουργίες. Σχεδιαστικά μοιάζει πολύ στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας ΜΤ.

YAMAHA YZF R3 6.150€

 yamaha r3

Η Yamaha παρουσιάζει το νέο YZF-R3 που όπως και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας R, φέρει στοιχεία από την εμφάνιση του YZR-M1. Το νέο μοντέλο φέρει τεχνολογικές βελτιώσεις που εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις και εκλεπτυσμένη εργονομία. Η καρδιά του YZF-R3 αποτελείται από έναν υγρόψυκτο κινητήρα 321 κ.εκ. Το πλαίσιο αποτελείται από σωλήνες χάλυβα υψηλής αντοχής και περιέχει τον κινητήρα ως δομικό στοιχείο του. Το ασύμμετρο, μακρύ ψαλίδι έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει σταθερότητα στις ευθείες . Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από αμορτισέρ KYB που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Εφόσον τις οδηγούμε, οι μοτοσυκλέτες μας έχουν την κακή συνήθεια να λερώνονται. Και επειδή ήρθε η άνοιξη και όλο και περισσότερο θα είμαστε στο δρόμο ήρθε η ώρα να την φροντίσουμε 
Είτε ταξιδεύετε, είτε κινείστε καθημερινά μέσα στην πόλη χρειάζεστε άνεση
Δεν έγιναν best seller για διάφορους λόγους, αλλά οι περισσότερες ήταν εξαιρετικές και πολύ μπροστά από την εποχή τους
Αναμφισβήτητα η πιο ώριμη προσπάθεια της σύντομης εποχής διαχείρισης του Μαουρίτσιο Μορίνι, εγγονού του ιδρυτή. Γεννήθηκε δυστυχώς όταν η εταιρεία βρισκόταν στο «χείλος του γκρεμού»

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.