Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 31.12.2021
Η Daytona μέσα από επιτυχημένες συνεργασίες παρουσιάζει στη χώρα μας μοντέλα που αναζητά πραγματικά το κοινό
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Χάρη στα «τίμια» adventure, στα νέο-κλασσικά και υπερ-μοντέρνα roadster και scrambler, τα τελευταία χρόνια μαγνητίζει τεράστιο κοινό. Αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς αλλά και οι ταξινομήσεις από το 2019 όπου πρωτοείδαμε το Daytona by Zontes Τ310.
17 Νοεμβρίου 2021
Η ημερομηνία που δόθηκε στη δημοσιότητα η πρώτη φωτογραφία του Maverick 500. Όσοι ασχολούμαστε επαγγελματικά με τη μοτοσυκλέτα είχαμε δει το μοντέλο σε πολλές χώρες. Έχει σχεδιαστεί κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό δεν το γράφουμε επικαλούμενοι πληροφορίες «εκ των έσω», αλλά βλέποντας τον άκρως εντυπωσιακό σχεδιασμό και τον «τα κάνω όλα και συμφέρω» κυβισμό, που ανταποκρίνονται στα ζητούμενα της ευρωπαϊκής μοτοσυκλετιστικής κουλτούρας – αν μπορούμε να την αποκαλέσουμε έτσι - που κυριαρχεί.
Προτού μας αποχαιρετίσει το 2020 μάθαμε την άκρως δελεαστική τιμή του που σε συνδυασμό με τον πλούσιο και επώνυμο εξοπλισμό του το κατέτασσαν πριν «πατήσει τις ρόδες του» στην ελληνική άσφαλτο στα best seller του 2021. Η Daytona λοιπόν έκανε την είσοδό της σε μια ακόμη κατηγορία, στην οποία συναντάμε μοντέλα που έχουν κάνει πάταγο στην εγχώρια και όχι μόνο αγορά.
Μέχρι τέλη Νοεμβρίου 2021 είχαν ταξινομηθεί 46 Maverick και ο λόγος είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα λόγω των προβλημάτων στην παραγωγή, στις μεταφορές αλλά και στην αυξημένη ζήτηση σε όλη την Ευρώπη. Με 6.645 ευρώ είναι η οικονομικότερη πρόταση αυτήν τη στιγμή στην ελληνική αγορά ανάμεσα στα δικύλινδρα adventure 500 κ.εκ. με μπροστινό τροχό 19 ιντσών, οπότε το μέλλον, σύμφωνα και με τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού στη χώρα μας, θα είναι ακόμη καλύτερο. Όμως, ας μη σταθούμε μόνο στην τιμή και ας προχωρήσουμε στην ουσία.
Η Adventure εκδοχή μιας πολυμορφικής πλατφόρμας
Πριν λίγους μήνες είχαμε οδηγήσει το Rockstar 500, που αποτελεί τη scrambler εκδοχή της πλατφόρμας στην οποία βασίζονται τα δύο μοντέλα. To Maverick φέρει τις απαραίτητες πινελιές της κατηγορίας adventure, υιοθετώντας στην πραγματικότητα πολλά στοιχεία από την «ευρωπαϊκή σχολή». Αν και στο γκρι-μαύρο χρώμα που το είχαμε στη διάθεσή μας κρύβει τις όμορφες λεπτομέρειες που διανθίζουν το design του Maverick, το «φορτωμένο» μπροστινό μέρος τραβάει το βλέμμα. Οι λόγοι είναι συγκεκριμένοι. Τα πολλά και καλοσχεδιασμένα πλαστικά του Maverick στοχεύουν στην προστασία του αναβάτη αλλά και στην ομαλή ενσωμάτωση του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων. Τα κάγκελα είναι ιδανικά σχεδιασμένα και προσαρμοσμένα για να μην εξέχουν και δημιουργούν πρόβλημα στη διήθηση μεταξύ ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, αλλά και να συμβαδίζουν με το συμμετρικό design της μοτοσυκλέτας. Το «χάσμα» μεταξύ LED προβολέα και υπόλοιπου φέρινγκ γεφυρώνεται με δύο όμορφες βάσεις, που μας θύμισαν έντονα BMW G310GS. To ρύγχος δεν θα μπορούσε να λείπει και η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις (με εργαλεία).
Οι ζάντες φέρουν ακτίνες που «δένουν» περιμετρικά της ζάντας, «έτοιμες» να δεχτούν τα tubeless ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, τα εξαιρετικά Metzeler Tourance, κατάλληλα και για ήπια off road χρήση. Προστασία από τα χώματα και τις πέτρες που μπορεί να βρει στο διάβα του το Maverick εξασφαλίζει η στάνταρ αλουμινένια ποδιά κάτω από τον κινητήρα.
Τέλος εκπτώσεων
Θα έχετε διαβάσει στην παρουσίαση του μοντέλου στην ελληνική αγορά για τα περιφερειακά εξαρτήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του και τα οποία προσδίδουν κύρος, αυξημένο αίσθημα ασφάλειας και αυτοπεποίθηση στον αναβάτη του. Φρένα και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις εξ Ιαπωνίας, από τη Nissin και την KYB αντίστοιχα, γερμανικό σύστημα ψεκασμού και ρυθμιζόμενο ABS με τρεις τρόπους λειτουργίας (και στους δύο τροχούς, μόνο μπροστά, απενεργοποιημένο) της Bosch, οθόνη LCD και αναλογικό στροφόμετρο, φωτιστικά σώματα LED με τον προβολέα εφοδιασμένο με φώτα ημέρας (DRL), δύο παροχές ρεύματος (USB και 12V). Πέρα από τα κάγκελα και την ποδιά είναι εξοπλισμένο και με προστατευτικές χούφτες, ενώ εκτός από τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα και τα ελαστικά Metzeler Tourance, την «υπογραφή» στο Maverick 500 έχει βάλει και η Loncin.
Loncin
Το Maverick 500 είναι η τρίτη κατά σειρά μοτοσυκλέτα στην οποία συναντάμε τον υγρόψυκτο, δικύλινδρο σε σειρά, οχταβάλβιδο κινητήρα της κινέζικης εταιρείας, που αποδίδει 4,1 kgm ροπή και 46 ίππους. Οπότε το Maverick, όπως και το Rockstar άλλωστε, μπορούν να οδηγηθούν με άδεια οδήγησης Α2.
Τη Loncin την ξέρουμε πολλά χρόνια και έχει αποδείξει πως πρόκειται για μια υπολογίσιμη υπέρ-δύναμη στον χώρο των δύο τροχών. Πρόκειται για τον πιο δραστήριο κατασκευαστή κινητήρων από την Κίνα με παραγωγή που φτάνει τα τρία εκατομμύρια ετησίως. Είναι δε γνωστό πως εδώ και πολλά χρόνια συνεργάζεται με την BMW Motorrad και πως τελευταία δημιούργησε και ένα νέο brand name για να εισέλθει πιο εύκολα στο ευρωπαϊκό μοτοσυκλετιστικό γίγνεσθαι.
Η λειτουργία είναι ποιοτική, η κατανάλωσή του χαμηλή, οι κραδασμοί του ελάχιστοι και τα αποθέματα ισχύος και ροπής αρκετά και ικανά να κινήσουν το Maverick των σχεδόν 200 κιλών (με υγρά). Όλα τα παραπάνω συμβαδίζουν με την ξεκάθαρη κατασκευαστική φιλοσοφία του Maverick, που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του ως χρηστικό commuter που θα περιδιαβαίνει τις πόλεις με άνεση και θα προσφέρει τις ταξιδιωτικές του ικανότητες απλόχερα φορτωμένο με όλα τα απαραίτητα. Και εκεί που θα τελειώνει η άσφαλτος θα συνεχίσει ακάθεκτο. Όλα τα παραπάνω τα οφείλει σε μεγάλο βαθμό στον κινητήρα με τη γραμμική απόδοση από τις χαμηλότερες στροφές μέχρι την κορύφωση που έρχεται στις 8.500 σ.α.λ. Εκεί που νιώθεις πως εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο τις δυνατότητές του είναι μεταξύ 5 με 8.000 στροφές και γύρω από τις 6.000 καταλαβαίνεις πως τον «δουλεύεις» στα καλύτερά του, μιας και στις 6.500 κορυφώνεται η ροπή του.
Απόλυτα εκμεταλλεύσιμη απόδοση ακόμη και από αρχάριο αναβάτη για τον οποίο το Maverick 500 αποτελεί την πρώτη του μοτοσυκλέτα. Μέσα στην πόλη η ελαστική απόδοση του δικύλινδρου, σε συνδυασμό με τον μαλακό συμπλέκτη και το καλά κλιμακωμένο και σαφέσταστο στις αλλαγές εξατάχυτο κιβώτιο κάνουν τις μετακινήσεις πανεύκολες και συνάμα ταχύτατες. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να ταξιδεύεις ολημερίς με 140 χλμ/ώρα και να δεις στο ψηφιακό κοντέρ ακόμη και 170 χλμ/ώρα. Και όλα αυτά χωρίς να ακούς το μοτέρ να ζορίζεται και να ταλαιπωρείσαι από κραδασμούς.
Εντός και εκτός με την ίδια ευκολία και άνεση
Βρίσκεσαι πάνω σε μια μοτοσυκλέτα που αν μη τι άλλο δεν περνά απαρατήρητη. Όμορφη, επιβλητική, adventure με τα όλα της. Κάθεσαι χαμηλά με τα χέρια να «κρεμιούνται» από το τιμόνι, γεγονός που συνηθίζεται εύκολα, αν και αρχικά μας φάνηκε λίγο περίεργο. Νοιώθεις άμεσα εξοικείωση μαζί της και σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός πως πατάς πανεύκολα στο έδαφος ακόμη και αν είσαι κάτω από 1,75. Ο λόγος είναι η στενή σέλα που αφήνει να πόδια να συναντήσουν το έδαφος απολύτως φυσιολογικά. Έτσι, οι επιτόπιες μανούβρες γίνονται πανεύκολα και το «πήξιμο» στους δρόμους δεν απασχολεί ιδιαίτερα. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει και έτοιμα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον αναβάτη. Η κόρνα έχει δυνατό ήχο, η ορατότητα από τους καθρέφτες είναι σχεδόν τέλεια, το τιμόνι είναι φαρδύ παρέχοντας καλό μοχλό και θα έδινε ακόμη καλύτερο αν η σέλα ήταν λίγο ψηλότερα τοποθετημένη, τα όργανα ενημερώνουν για τα πάντα τον αναβάτη και ελέγχονται από δύο διακόπτες πάνω από την οθόνη LCD, τόσο το πλαϊνό, όσο και το κεντρικό σταντ λειτουργούν άψογα.
Μέσα σε όλα έχεις και τον φιλικότατο κινητήρα να σου κάνει ακόμη πιο εύκολη τη μοτοσυκλετιστική καθημερινότητα. Στο ίδιο μοτίβο κινούνται και οι αναρτήσεις με τη μεγάλη διαδρομή των 200 χλστ. Η ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή «καταπίνει» τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς μάλιστα ξερές αντιδράσεις.
Το ανεστραμμένο πιρούνι της KYB είναι ρυθμιζόμενο και ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του Maverick ακόμη και υπό συνθήκες πίεσης. Πληροφορεί τον αναβάτη στον οποίο εξασφαλίζει μέγιστο έλεγχο σε συνεχείς στροφές. Η πρόσφυση επίσης είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, αφού οι αναρτήσεις της KYB συνδυάζονται άψογα με τα Metzeler Tourance.
Το σετ της Nissin συνάδει με τη φιλικότητα του συνόλου. Αποδεικνύονται ικανά σε οποιεσδήποτε συνθήκες να επιβραδύνουν και να ακινητοποιήσουν το Maverick, διαθέτοντας προοδευτική λειτουργία και άριστη αίσθηση στη ρυθμιζόμενη μανέτα.
Ταξίδεψε
Έχεις στη διάθεσή σου μια μοτοσυκλέτα με ρυθμιζόμενη ζελατίνα, adventure με 46 ίππους και μεγάλη σέλα για δύο άτομα. Το ταξίδι με το Maverick αποτελεί ακόμη μια εύκολη διαδικασία και αυτό το διαπιστώσαμε γράφοντας χιλιόμετρα σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο. Σηκώνεις με τη βοήθεια εργαλείων τη ζελατίνα και έτσι καλύπτεσαι επαρκώς από τον αέρα, με τις ρυπές που της ξεφεύγουν να σε βρίσκουν στους ώμους. Η σέλα είναι υπεράνω κριτικής. Πολύ απλά «πιάσιμο», κούραση δεν θα νοιώσεις και μουρμούρα από τον συνεπιβάτη δεν θα ακούσεις.
Γεμίζεις το 20λιτρο ρεζεβουάρ και με κατανάλωση που κυμαίνεται στα 4,5 λίτρα με σταθερά 140 χλμ/ώρα θα διανύσεις περισσότερα από 400 χλμ.
Σίγουρα, το Maverick είναι ασφαλές και ουδέτερο στο δρόμο και αυτό δεν αλλάζει ούτε όταν περάσεις στο χώμα. Μπορείς να οδηγείς όρθιος λόγω της εργονομικής σχεδίασης των πλαστικών και της στενής σέλας, αλλά και του ύψους του τιμονιού. Εκεί ουσιαστικά διαπιστώνεις τη βασική αιτία που κρύβεται πίσω από τη ρύθμιση της ανάρτησης, με το Maverick να ξεδιπλώνει μία άκρως ευχάριστη και περιπετειώδη πλευρά του χαρακτήρα του.
Τα έχει όλα
Πλήρη και επώνυμο εξοπλισμό, όμορφη σχεδίαση και συμφέρουσα τιμή. Το Maverick 500 διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν δημοφιλές ένα adventure στη χώρα μας. Η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη.
Εξοπλισμός: Moto Market
Κράνος: Acerbis Flip FS
Γάντια: Five GT3
Μπουφάν: Nordcode Terra Flow
Παντελόνι: Fovos Attack
Μπότες: Forma ADV Tourer
DAYTONA MAVERICK 500 2021 | DAYTONA MOTORS |
ΤΙΜΗ (€): | 6645 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,Υ/Ψ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 471 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 67x68.8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,7 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 ΣΕ 2 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 46/8500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4,1/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 178 (χωρίς υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.200 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 935 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.479 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ/Α |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ/Α |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | METZELER TOURANCE 110/80-19 |
ΠΙΣΩ: | METZELER TOURNACE 150/70-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 195mm ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ & ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΧΛΙΣΜΟΥ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ ΕΜΒΟΛΩΝ NISSIN ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ NISSIN ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 20 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,3 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.