Δοκιμή Honda X-ADV 2025: Δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού
Γεννήθηκε για να κινείται ανάμεσα σε κόσμους, χωρίς να ανήκει σε κανέναν
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 08.04.2025
Το X-ADV είναι ένα δίτροχο που αρνείται να μπει σε καλούπια. Δεν υπακούει σε ταμπέλες, δεν στριμώχνεται σε κατηγορίες. Scooter στην άνεση, μοτοσυκλέτα στην καρδιά και χωμάτινη ψυχή, το X-ADV φτιάχτηκε για εκείνους που αρνούνται να διαλέξουν μόνο έναν δρόμο
Φωτογραφίες: Ηλίας Χατζηγεωργίου
Ένα από τα πιο καινοτόμα και πιο επιτυχημένα μοντέλα της τελευταίας δεκαετίας. Λογικό γιατί η Honda ήταν η πρώτη που επένδυσε στις σκουτερομοτοσυκλέτες και αναμενόμενο, γιατί ήρθε μελετημένο.
Η Honda καινοτομεί, οι υπόλοιποι ακολουθούν
Η Honda ήταν η πρώτη που σκέφτηκε και υλοποίησε την ιδέα της “υβριδικής” σκουτερομοτοσυκλέτας, φτιάχνοντας στην ουσία μια νέα κατηγορία. Όταν παρουσιάστηκε το X-ADV το 2017, αποτέλεσε κάτι το επαναστατικό. Έναν τολμηρό και ριζοσπαστικό συνδυασμό adventure μοτοσυκλέτας και μεγάλου σκούτερ. Ήταν σχεδόν αναμενόμενο πως η Honda, με τη χαρακτηριστική της τεχνολογική διορατικότητα και πρακτική σκέψη, θα ήταν αυτή που θα έσπαγε τα στεγανά των κατηγοριών και θα πρότεινε μια λύση ουσίας. Η συνέχεια την δικαίωσε απόλυτα. Η X-ADV όχι μόνο καθιέρωσε μια νέα κατηγορία αλλά δημιούργησε και μια φανατική κοινότητα οπαδών σε όλη την Ευρώπη, με πάνω από 76.000 μονάδες να έχουν ήδη πουληθεί. Το 2023, ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της Honda στην Ευρώπη (μετά το Hornet 750!) και τέταρτο συνολικά στις adventure μοτοσυκλέτες. Μπορεί να μην ήταν ποτέ το «mainstream» μονοπάτι, όμως έγινε ξεκάθαρα ο πιο ξεχωριστός δρόμος που μπορούσε να πάρει κανείς.
Ο ιαπωνικός κολοσσός έχει στο DNA του την καινοτομία και τη διαρκή εξέλιξη. Δεν αρκείται στο να ακολουθεί τις τάσεις – τις ορίζει, συχνά δημιουργώντας εντελώς νέες κατηγορίες. Με τόλμη, τεχνολογική υπεροχή και βαθιά κατανόηση των αναγκών του αναβάτη, η Honda συνεχίζει να χαράζει τον δικό της δρόμο στον κόσμο των δύο τροχών.
Έμπνευση
Για το 2025 αντί για τη δημιουργία ενός εντελώς νέου μοντέλου, επέλεξαν τη λύση της εκτεταμένης ανανέωσης πάνω στην ίδια πλατφόρμα και είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο X-ADV έχει το ίδιο μεταξόνιο με το προηγούμενο και την ίδια βασική «αρχιτεκτονική» σε ό,τι αφορά τις τεχνικές λύσεις, στις οποίες φυσικά προστέθηκαν όλες οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις.
Η ιστορία του X-ADV ξεκινά το 2017. Εδώ και τρεις γενιές, το επιβλητικό μοντέλο έχει αποτελέσει το απόλυτο adventure σκούτερ στην Ευρώπη, δημιουργώντας το δικό του θρύλο. Η μετάβαση από γενιά σε γενιά θα έπρεπε να διατηρεί ένα μέρος του DNA της κατασκευής που γοήτευσε χιλιάδες αναβάτες. Η Honda σχεδίασε το X-ADV για να κερδίσει το ευρωπαϊκό κοινό! Και για αυτόν ακριβώς το λόγο αποτελεί έμπνευση των σχεδιαστών της μάρκας στην Ιταλία.
Και το αποτέλεσμα είναι σαγηνευτικό. Αμέσως αναγνωρίζεις τις ρίζες και τις καταβολές του, αλλά με έντονο το στοιχείο της περιπέτειας. Η σύγχρονη αισθητική συνδυάζεται ιδανικά στον περιπετειώδη και σκληροτράχηλο χαρακτήρα του μοντέλου που αναδεικνύονται από τις ακμές, οι οποίες με έναν ιδιαίτερο τρόπο παντρεύονται με τις καμπύλες. Το X-ADV αποκτά μια πιο σμιλεμένη και δυναμική αισθητική, χάρη στο επανασχεδιασμένο φέρινγκ, το οποίο ξεχωρίζει με τις έντονες γωνίες του. Η σχεδιαστική αυτή προσέγγιση ενισχύεται από τα ανανεωμένα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, που αποτελούνται από δύο LED προβολείς με ενσωματωμένα φώτα ημέρας (DRL) και για πρώτη φορά, διακριτικά ενσωματωμένα φλας – μια λεπτομέρεια που προσθέτει τεχνολογική κομψότητα και στιλ.
Οι ακτινωτές ζάντες, ο μεγάλος μπροστινός τροχός 17 ιντσών και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αποδεικνύουν πως πρόκειται για μοτοσυκλέτα με πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες, παρά τον σκουτερίστικο μανδύα. Είναι συμπαγές, επιβλητικό και σε προκαλεί με την αισθητική του, από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις.
Με υψηλό οικολογικό φρόνημα
Η προσεκτική επιλογή των υλικών, η συναρμογή και το φινίρισμα τους μαρτυρούν την κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Μάλιστα, διατηρώντας υψηλά το οικολογικό φρόνημα, οι τεχνικοί της Honda έχουν χρησιμοποιήσει 25 πάνελ από βιώσιμα υλικά, όπως ανακυκλωμένα πλαστικά και βιοπλαστικά. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκτεταμένη χρήση τέτοιων υλικών σε μοντέλο της Honda. Η χρήση του βιώσιμου υλικού Durabio και άλλων ανακυκλωμένων πλαστικών και υλικών από καουτσούκ αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου στόχου της Honda να επιτύχει 100% χρήση βιώσιμων υλικών μέχρι το 2050.
Την ίδια ώρα, αναβάτης και συνεπιβάτης μπορούν να απολαύσουν την άνεση, την πολυτέλεια και την premium αύρα! Η “σκουτεράδικη” φύση του, εκτοξεύει τον άνεση και την πρακτικότητα. Μια νέα και πιο εύκολα ρυθμιζόμενη ζελατίνα φροντίζει για την καλύτερη προστασία από τον αέρα. Το μοντέλο της δοκιμής διέθετε την απίστευτα άνετη σέλα comfort από την λίστα του εξτρά εξοπλισμού της “big H”. Κάτω από αυτήν υπάρχει χώρος 22 λίτρων ικανός να φιλοξενήσει full face κράνος, εφοδιασμένος με θύρα USB-C. Τώρα, αν είστε από αυτούς που λατρεύουν τα σημεία αποθήκευσης για μικροαντικείμενα, το X-ADV προσφέρει μόνο μια μικρή θήκη στα δεξιά της ποδιάς.
Ουσιαστικές αναβαθμίσεις
Η είσοδος της τεχνολογίας στην μοτοσυκλέτα αποτελεί σήμερα τον κανόνα, αλλά το X-ADV καταφέρνει να ανεβάσει κι άλλο τον πήχη. Η πιο σημαντική προσθήκη, που απογειώνει τις ταξιδιωτικές δυνατότητες του μοντέλου της Honda είναι το Cruise Control.
Ο εξοπλισμός καθιστά την καθημερινότητα σου άνετη και απόλυτα ψηφιακή. Η ανανεωμένη, έγχρωμη οθόνη TFT 5” υιοθετεί νέα εικονίδια, γραφικά και δομή μενού, ενώ ο χειρισμός της γίνεται από έναν φωτιζόμενο διακόπτη τεσσάρων κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ. Το κορυφαίο σύστημα Honda RoadSync, σε κρατάει ενήμερο και συνδεδεμένο εν κινήσει. To “Έξυπνο Κλειδί” (Smart Key) σου επιτρέπει να διαχειρίζεσαι την ανάφλεξη, την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα χωρίς τη χρήση φυσικού κλειδιού, καθώς αρκεί να έχεις το κλειδί στην τσέπη. Με ένα απλό πάτημα του πολυδιακόπτη, ενεργοποιείται το σύστημα και επιτρέπει τον έλεγχο των διαφόρων λειτουργιών. Το Έξυπνο Κλειδί διαθέτει και τη λειτουργία «answer back», που ενεργοποιεί τα φλας για εύκολο εντοπισμό της μοτοσυκλέτας από απόσταση. Επιπλέον, μπορεί να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το προαιρετικό Smart Top Box. Το σύστημα διαθέτει επίσης μηχανισμό που αποτρέπει την βίαιη απασφάλιση στο τιμόνι για αυξημένη ασφάλεια. Στην λίστα του στάνταρ εξοπλισμού βρίσκεται το Emergency Stop Signal (ESS), με τα πίσω φλας του X-ADV να διαθέτουν αυτόματο μηχανισμό ακύρωσης και σύστημα προειδοποίησης έκτακτης ανάγκης.
Δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο
Ο κινητήρας του Honda X-ADV είναι δικύλινδρος σε σειρά, με μέγιστη ισχύ 57,8 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και ροπή 7 kgm στις 4.750 rpm. Με διπλό αντικραδιασμικό άξονα που μειώνει τους κραδασμούς στις υψηλότερες στροφές, χωρίς να χάνεται ο χαρακτηριστικός «παλμός» του κινητήρα, που έχει διαστήματα ανάφλεξης 270°.
Η κατανάλωση που μετρήσαμε σε μεικτή χρήση, ήταν 5,5 λίτρα στα 100 χλμ. Οι αλλαγές στον καταλύτη και τον αισθητήρα OBD2-2 εξασφαλίζουν ότι συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro5+.
Η επόμενη βελτιωμένη γενιά του DCT
Το Honda X-ADV 2025 έχει υποστεί αναβαθμίσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της ομαλής εκκίνησης από στάση και του ελέγχου σε χαμηλές ταχύτητες, ειδικά κάτω από τα 10 km/h, για πιο εύκολες αναστροφές και ελιγμούς. Η νέα τεχνολογία που εφαρμόζεται στο σύστημα Dual Clutch Transmission (DCT) βελτιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη, προσφέροντας «γρήγορη αλλά ήπια» απόκριση σε μικρά ανοίγματα του γκαζιού, κάτι που ήταν δύσκολο με τις προηγούμενες γενιές DCT. Επίσης, το νέο σύστημα Throttle By Wire (TBW) διαθέτει ειδική ρύθμιση για χαμηλή ταχύτητα, διευκολύνοντας την οδήγηση σε αστικά περιβάλλοντα ή κατά την εκτέλεση ελιγμών.
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρει δύο επιλογές. Την αυτόματη λειτουργία (AT), η οποία χρησιμοποιεί προγραμματισμένα μοτίβα αλλαγής σχέσεων που βασίζονται στην ταχύτητα, τις στροφές, και το χειροκίνητο κιβώτιο (MT) με χειριστήρια τύπου paddle-shift.
Υπάρχουν πέντε διαθέσιμα προγράμματα αυτόματης αλλαγής μέσω του TBW. Το RAIN, για αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές για πιο ασφαλή οδήγηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, το STANDARD ιδανικό για καθημερινή οδήγηση. το SPORT για πιο σπορ αίσθηση και αλλαγές ταχυτήτων σε πιο υψηλό φάσμα και γρηγορότερα κατεβάσματα με περισσότερο φρένο κινητήρα, το GRAVEL για off-road συνθήκες με μειωμένη ολίσθηση και μεγαλύτερη αίσθηση πρόσφυσης στον πίσω τροχό.
Οι δύο λειτουργίες USER επιτρέπει στον αναβάτη να παραμετροποιήσει τις ρυθμίσεις σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, προσαρμόζοντας την παροχή ισχύος, το φρένο κινητήρα, το ABS και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης HSTC που ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα παρέμβασης.
Μοτοσυκλέτα
Το ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο τύπου διαμάντι του Honda X-ADV είναι σχεδιασμένο για να συνδυάζει ανθεκτικότητα και μικρό βάρος. Διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41 mm, που είναι ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς, ενώ το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με προφόρτιση ελατηρίου λειτουργεί μέσω του συστήματος Pro-Link σε συνδυασμό με ψαλίδι αλουμινίου.
Οι αναρτήσεις έχουν διαδρομές – 153,5 mm εμπρός και 150 mm πίσω. Με απόσταση 165 mm από το έδαφος, το X-ADV ικανό να ανταπεξέλθει σε διάφορες συνθήκες. Το βάρος του με υγρά φτάνει τα 237 κιλά.
Οι ακτινωτές ζάντες έχουν διαστάσεις 17 ιντσών μπροστά και 15 ιντσών πίσω. Τα tubeless ελαστικά 120/70 εμπρός και 160/60 είναι διπλής χρήσης και είναι εφοδιασμένοι με βαλβίδες σχήματος L που διευκολύνουν τον έλεγχο πίεσης των ελαστικών.
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει πλέον μπροστινούς δίσκους διαμέτρου 310, αντί για 296 mm της προηγούμενης γενιάς, με τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης, και πίσω δίσκο 240 mm με μονοπίστονη δαγκάνα. Το δικάναλο ABS δεν θα μπορούσε να λείπει.
Απολαμβάνεις την κάθε διαδρομή
Κάθεσαι στη φαρδιά, άνετη σέλα που σε τοποθετεί αρκετά μπροστά. Αν είσαι κάτω από 1,75 θα δυσκολευτείς να πατήσεις στην άσφαλτο. Ανάμεσα στα πόδια έχεις το κεντρικό τούνελ που περιορίζει τον χώρο για τα πόδια και τοποθετεί σε αφύσικες γωνίες τα πέλματα. Η επικλινής θέση είναι πιο άνετη σε μεγάλες αποστάσεις. Στο μοντέλο δοκιμής ήταν τοποθετημένα τα off road μαρσπιέ που διευκολύνουν την όρθια οδήγηση στο χώμα.
Το σύστημα διπλού συμπλέκτη (DCT), σαφέστατα βελτιωμένο από την προηγούμενη γενιά, αλλά και πάλι τα «τινάγματα» κατά την εκκίνηση δεν έχουν εξαλειφθεί εντελώς. Θέλεις να κινείσαι σε χαλαρούς ρυθμούς και να κρατάς την κατανάλωση χαμηλά; Τότε επιλέγεις το Standard. Για πιο επιθετική οδήγηση επιλέγεις το Sport, που θα το συνιστούσαμε και για επαρχιακό δίκτυο, αφού κατεβάζει σχέσεις πιο γρήγορα για πιο εύκολα προσπεράσματα. To Rain θα μπορούσε να ονομαζόταν και safe mode.
Από εκεί και πέρα η λειτουργία User σού επιτρέπει να φτιάξεις το δικό σου πρόγραμμα. Έχεις στη διάθεση σου 3 επίπεδα παροχής ισχύος, 3 επέμβασης του traction control, 3 φρένου κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού και 4 στον ρυθμό αλλαγής σχέσεων του DCT.
Αν θέλεις να πας ακόμη πιο γρήγορα, θα πρέπει να αλλάζεις σχέσεις από τους διακόπτες στο αριστερό χέρι. Η ρύθμιση φρένου κινητήρα κατά το κλείσιμο του γκαζιού είναι καλοδεχούμενη και ανάλογα τα γούστα του καθενός βελτιώνει την εμπειρία οδήγησης.
Όσον αφορά τη λειτουργία του traction control στις θέσεις 2 και 3 είναι πολύ παρεμβατική στο γλιστερό ελληνικό οδόστρωμα. Οπότε η θέση 1 είναι η προτιμότερη. Τα φρένα είναι υπεράνω κάθε κριτικής. Άριστα 10, διότι διαθέτουν κορυφαία αίσθηση και όση δύναμη χρειάζεται για να σταματήσουν τα 237 κιλά του X-ADV. Το ABS συμπληρώνει την ποιοτική λειτουργία του συστήματος πέδησης, αφού παρεμβαίνει μόνον όταν κρίνεται αναγκαίο.
Η αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το είναι μιας μακριάς μοτοσυκλέτας, λόγω μεταξόνιου, με χαμηλό κέντρο βάρους, πολύ στιβαρή και σταθερή, ακόμη και με 170 χλμ στο κοντέρ και τον αέρα να σε χτυπάει από παντού. Στο δρόμο και υπό όλες τις συνθήκες, ο συνδυασμός πλαισίου και αναρτήσεων μπορεί να χαρακτηριστεί κορυφαίος. Αισθάνεσαι σιγουριά μέσα στην πόλη- ακόμη και όταν περνάς πάνω από μεγάλες κακοτεχνίες, νομίζεις πως οδηγείς τουριστική μοτοσυκλέτα στον αυτοκινητόδρομο και μια ακριβέστατη και καλοζυγισμένη κατασκευή σε στροφές. Και αυτό είτε με ένα, είτε με δύο άτομα, σε αργό και γρήγορο ρυθμό.
Με το χαμηλό κέντρο βάρους και τις κορυφαίες αναρτήσεις να δουλεύουν εξαιρετικά το X-ADV στρίβει και αλλάζει κατεύθυνση όσο λίγες μοτοσυκλέτες και scooter αντίστοιχου κυβισμού. Αυτό οφείλεται και στη θέση οδήγησης και στο φαρδύ τιμόνι. Είναι συνεχώς «βιδωμένο» στην άσφαλτο και σταθερό τόσο όταν στρίβει όσο και όταν κινείται με ταχύτητες ταξιδιού με 150 χλμ., αλλά και στην τελική του που αγγίζει τα 190 χλμ.
Η απόλυτη περιπέτεια στη νέα εποχή!
Η Honda άνοιξε μια νέα μία νέα σελίδα στην ιστορία της το 2017, και φροντίζει να οδηγεί τις εξελίξεις, χωρίς να παρεκκλίνει από τις αρχές της. Οι αξίες που τη διακρίνουν, όπως η καινοτομία και η πρωτοπορία, αποτελούν μέρος του DNA της που εξακολουθεί να παραμένει ισχυρό στα μοντέλα της σήμερα. Το X-ADV εναρμονίζει τον τέλειο συνδυασμό μια μοτοσυκλέτας adventure και ενός mega scooter, με προηγμένη τεχνολογία και εξαιρετική οδική συμπεριφορά.
Το X-ADV της δοκιμής έφερε τον εξής εξτρά εξοπλισμό από τον επίσημο κατάλογο αξεσουάρ της Honda.
1. Πλαϊνούς ανεμοθραύστες
2. Σέλα COMFORT
3. Προβολείς ομίχλης
4. Αλουμινένοα καλύμματα πατώματος
5. Χειρόφρενο
6. Κάλυμμα καβαλέτων τιμονιού
7. Κάλυμμα αλουμινίου μανέτας χειρόφρενου
8. Προστατευτικά ποδιάς
9. Μαρσπιέ αναβάτη off road
10. Προεκτάσεις χουφτών
11. Κάγκελα Προστασίας
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Duke Evo
Μπουφάν: Nordcode Pantera
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Tucano Urbano MRK3
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
Honda X-ADV 2025 | Honda Motorcycles |
ΤΙΜΗ (€): | 14.770 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 745 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 77 x 80 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,7 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 59/6.750 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 7/4.750 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 237 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 820 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.215 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 940 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.590 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 104 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 27 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | 160/60-15 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 153,5mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 310mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 13,2 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.