Δοκιμές

Δοκιμή KTM 790 Duke: Στην εφηβεία

O "μεσαίος" Δούκας είναι διαφορετικός


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  12.02.2019

Ακούραστος, «νευρόσπαστος», γρήγορος. Προσέχει τη σιλουέτα του και “γράφει” όσους δεν γουστάρει και όσους δεν τον γουστάρουν κάτω από τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα του

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Μεταξύ της ατίθασης ωριμότητας του 1290 Super Duke R και της «παιδικής αθωότητας» των μονοκύλινδρων 690, 390, 250 και 125 μπαίνει το 790 Duke. Με κινητήρα δικύλινδρο μεν, σε σειρά δε. Με βάρος και εξωτερικές διαστάσεις ανάλογες μονοκύλινδρου. Με ροπή και δύναμη πλήρως εκμεταλλεύσιμη, αρκετή για να ικανοποιήσει αυτούς που θέλουν δύναμη σε κάθε χρήση. Μέσα στην πόλη και έξω από αυτήν. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει όπως όλες οι naked- μην ακούσω παράπονο. Στις στροφές διαβήτης, ακριβές σαν νυστέρι, όπως το βάφτισε η KTM, και κοφτερό σαν λεπίδα.

ktm duke 790 ambience 1

Με ψυχή

Είναι εφοδιασμένο με έναν ολοκαίνουργιο τετράχρονο, υγρόψυκτο, δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, 799 κυβικών εκατοστών. Διαθέτει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού και διαθέτει τέσσερα προγράμματα απόκρισης γκαζιού. Street, Sport, Rain και Track. Για τη συμπεριφορά του στην πίστα είχαμε αναφερθεί πριν από λίγους μήνες. Τώρα θα το οδηγήσουμε σε καθημερινές συνθήκες.

ktm duke 790 details 7

Η απόδοσή του αγγίζει τους 105 ίππους στις 9.000 σ.α.λ και 8,9 κιλά ροπής στις 8.000 σ.α.λ. Ο μονόδρομος συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και το κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Μάλιστα διαθέτει σύστημα QuickShifter για αστραπιαία ανεβάσματα αλλά και κατεβάσματα των σχέσεων, χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Και η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα. Εξοπλισμός που κάνει το 790 Duke να βλέπει μοτοσυκλέτες ανάλογου κυβισμού αφ’ υψηλού.

Καλογυμνασμένο

Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από σωλήνες χάλυβα, με τον κινητήρα να τοποθετείται ως φέρον τμήμα του. Το υποπλαίσιο είναι αλουμινένιο, αφαιρούμενο και μέσα του κρύβει το φιλτροκούτι. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι WP χωρίς ρυθμίσεις, διαμέτρου 43mm, με διαδρομή 140mm. Πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ WP με σύστημα μοχλισμού με διαδρομή 150mm που δέχεται ρυθμίσεις ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Τα εμπρόσθια φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους διαμέτρου 300 χιλιοστών, με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες. Το πίσω φρένο φέρει δίσκο 240 χιλιοστών, με διπίστονη δαγκάνα. Και φυσικά το σύστημα πέδησης πλαισιώνεται από σύστημα ABS της Bosch, με λειτουργία "Cornering ABS". Μάλιστα δίνεται η δυνατότητα της πλήρους απενεργοποίησής του ή λειτουργία "Supermoto" όπου απενεργοποιείται μόνον από τον οπίσθιο τροχό. Οι ζάντες είναι 17 ιντσών, κατασκευασμένες από αλουμίνιο. Ντύνονται με ελαστικά της MAXXIS, σε διαστάσεις 120/70 για εμπρός και 180/55 για πίσω. Εξαιρετικά σε στεγνό και καλό οδόστρωμα, αλλά ανεπαρκή σε γλιστερή άσφαλτο. Το βάρος της μοτοσυκλέτας κενό ανέρχεται στα 169κιλά.

ktm 790 duke action 3

Η πρώτη επαφή μαζί του επί ελληνικού εδάφους πραγματοποιήθηκε στον ιδανικότερο χώρο δοκιμών, στο μαγευτικό αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών. Στην πίστα μπορεί να μην ήμουν, αλλά το είχα διαθέσιμο για μία εβδομάδα. Τα πολύ θετικά σχόλια των συναδέλφων μεγάλωναν την ανυπομονησία μου να το οδηγήσω ολοένα και περισσότερο.

"Άγρια" όμορφο

Ο τίτλος ανταποκρίνεται επακριβώς στην περιγραφή. Το 790 Duke είναι ένας καλογυμνασμένος έφηβος, που προσέχει πολύ το διαιτολόγιο του, αλλά για να ξεχωρίσει καταφεύγει σε αμφιλεγόμενες στυλιστικές επιλογές. Το πρώτο που «χτυπάει» στο μάτι είναι το ασυνήθιστα ψηλό ρεζερβουάρ. Το δεύτερο η εξάτμιση. Το σχήμα και η τοποθέτησή της. Όσο για τη σέλα του συνεπιβάτη, είναι κάπως ξεκομμένη από την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα. Για αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί λύση είναι η βάση πινακίδας-λασπωτήρας που ενσωματώνει τα φλας και το φανάρι. Εξέχουν πολύ…

ktm duke 790 ambience 2

Προσωπικά πιστεύω ότι για να αναδειχθεί η επιθετικότητά του είναι απαραίτητη η προσθήκη των "Power Parts" αξεσουάρ της KTM. Εξάτμιση Akrapovic, κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη, και πολλές μικρές πορτοκαλί λεπτομέρειες. Σε μανέτες, προστατευτικά κινητήρα και άλλα. Έτσι σίγουρα θα λάμψει ακόμη περισσότερο η φρεσκάδα που έφερε στην κατηγορία των μεσαίων μοτοσυκλετών.

ktm duke 790 details 1

Στην εφηβεία, ειδικά τα αγόρια, «αγριεύουν». To πρόσωπο λάμπει και ταυτόχρονα τα χαρακτηριστικά του προσώπου αλλάζουν. Όπως ο προβολέας του Kiska που πήρε θέση και στο 790 Duke. Led, λαμπερός και ταυτόχρονα αιχμηρός, επιθετικός, «άγριος», με φώτα ημέρας DRL.

ktm duke 790 details 2

Ο έφηβος εξοικειώνεται με τις ηλεκτρονικές συσκευές πολύ εύκολα και γρήγορα. Αυτό θα κάνει και με το πολυόργανο του 790 Duke που αποτελείται από μια μεγάλη οθόνη TFT, η οποία αλλάζει φωτισμό ανάλογα με τις συνθήκες περιβάλλοντος. Πολλή πληροφορία που ελέγχεται από τους διακόπτες στο αριστερό γκριπ. Θέλει συνήθεια για να τα μάθεις και να τα βλέπεις όλα γρήγορα. Όπως ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο με μπάρες, θερμοκρασία περιβάλλοντος και κινητήρα, ρολόι, δείκτη στάθμης καυσίμου και τρεις χιλιομετρητές. Έναν ολικό και δύο μερικούς, οι οποίοι μάλιστα διαθέτουν πολλές χρήσιμες πληροφορίες ταξιδίου. Το μενού των επιλογών έχει αμέτρητες ρυθμίσεις σχετικά με την απόκριση του κινητήρα και των ηλεκτρονικών μονάδων. Σύνδεση με Smartphone, μέσω Bluetooth και υπενθύμιση επερχόμενου σέρβις. Για τους 40+, Depon, Panadol ή κάτι για τον πονοκέφαλο. Έναν ελαφρύ θα τον έχετε εσείς οι μεγαλύτεροι…

ktm duke 790 details 4

Η «φωνή» του έχει «βαρύνει». Είπαμε, είναι δικύλινδρο και όχι μονοκύλινδρο. Η εξάτμιση βγάζει έναν μπάσο, μεστό ήχο. Με την κορύφωση να γίνεται κατά το κλείσιμο του γκαζιού, όπου κάνουν αισθητή την παρουσία τους υπέροχα παρατεταμένα σκασίματα. Ατίθασα νιάτα!

ktm duke 790 details 6

Η μανέτα του συμπλέκτη είναι ρυθμιζόμενη και η σκληρότητά της μέτρια. Χωρίς όμως να κουράζει εύκολα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σχετικά σκληρό, αλλά αθόρυβο. Και το QuickShifter δίνει ρέστα! Είναι τόσο άμεσο και λειτουργεί τόσο απροβλημάτιστα που οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται πραγματικό παιχνίδι. Μάλιστα πολλές φορές, κατά τα ανεβάσματα, ένα βροντερό σκάσιμο κάνει αισθητή την παρουσία του μέσω της εξάτμισης.

ktm 790 duke action 12

Καλίγραμο και Σπορ

Η θέση οδήγησης είναι όρθια, με τον κορμό να παίρνει μία σπορ κλίση προς τα εμπρός. Τα χέρια έρχονται τεντωμένα στο μεταβλητής διατομής τιμόνι και τα πόδια σχετικά πίσω, με τους μαρσπιέδες να φέρνουν το σώμα σε επιθετική στάση οδήγησης. Η σέλα του αναβάτη είναι άνετη, αλλά σε «σπρώχνει» πάνω στο ρεζερβουάρ. Απέχει 825mm από το έδαφος και έτσι οι μετρίου αναστήματος αναβάτες πατούν κανονικά μόνο με το ένα πόδι στο έδαφος. Το μικρό βάρος και η άριστη κατανομή του σε κάνουν να νιώθεις σιγουριά στους επιτόπιους ελιγμούς. Άλλωστε, ο έφηβος φροντίζει να είναι πάντα στο ιδανικό βάρος για το ύψος και την ηλικία του.

ktm duke 790 ambience 4

Και η σέλα του συνεπιβάτη είναι βολική, με τη μόνη διαφορά πως στέκεται υπερυψωμένη σε σχέση με εκείνη του αναβάτη. Πολύ χρήσιμη λεπτομέρεια η προσθήκη χειρολαβής στο ουραίο τμήμα ώστε η στήριξη να γίνεται ακόμα πιο εύκολη και ασφαλής.

Παιχνιδιάρικο

Ο κινητήρας είναι ζωηρός και ελαστικός. Η απόκριση του γκαζιού είναι σχετικά απότομη, με αποτέλεσμα να νιώθεις άβολα ειδικά μέσα στην πόλη. Η δύναμη έρχεται από πολύ χαμηλά μόλις στις 2.000 σ.α.λ. Βέβαια το βέλτιστο φάσμα λειτουργίας του κινητήρα είναι από τις 6.500 σ.α.λ. έως και τον κόφτη στις 9.500 σ.α.λ. Με απενεργοποιημένο το Traction και Wheelie Control, ένα ακόμη πιο ξέφρενο παιχνίδι ξεκινά. Σε δρόμους με χαμηλή πρόσφυση ο πίσω τροχός γλιστρά ελεγχόμενα, κάνοντας το ουραίο τμήμα να "χορεύει" πότε δεξιά και πότε αριστερά. Από την άλλη, σε καλό οδόστρωμα, το πίσω ελαστικό γαντζώνει, με αποτέλεσμα η δύναμη να στέλνει τον εμπρόσθιο τροχό… στον αέρα. Όμως, λόγω της απότομης απόκρισης γκαζιού, οι ατελείωτες και απολαυστικές σούζες είναι ‘‘κομματάκι’’ δύσκολες.

ktm 790 duke action 11

Εντυπωσιακή ήταν η τελική του ταχύτητα, με το ψηφιακό ταχύμετρο να δείχνει 245 χ.α.ώ. στις 9.500 σ.α.λ. Είναι τόσο μεγάλη η δύναμη που η τελική έρχεται αρκετά γρήγορα και απροβλημάτιστα. Ταξιδεύει πολύ άνετα και εύκολα για μια μοτοσυκλέτα χωρίς προστασία έναντι του αέρα. Κατά τη δοκιμή μας, η κατανάλωση ύστερα από αρκετή πίεση, δεν ξεπέρασε τα 5,5 λίτρα/100χλμ, ενώ σε χαλαρούς ρυθμούς κατέβηκε μέχρι και τα 4 λίτρα/100χλμ. Αρκετά ικανοποιητικά νούμερα, αν συνυπολογίσουμε τα 799 κυβικά και τους 105 ίππους. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 14 λίτρων ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα.

ktm 790 duke action 8

Με στριφτερό χαρακτήρα

Το πιο διασκεδαστικό κομμάτι της δοκιμής ήταν όταν κινήθηκα σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με αλλεπάλληλες στροφές. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι στροφές ταιριάζουν απόλυτα στον χαρακτήρα του 790 Duke. Οι αναρτήσεις έχουν την κατάλληλη σκληρότητα και απορροφούν άριστα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ μέσα στη στροφή προσφέρουν μεγάλη σταθερότητα. Οι «νέοι» ξέρουν καλύτερα. Σε κάνουν να τους εμπιστευτείς. Έτσι σε ωθεί να κινηθείς ακόμα πιο γρήγορα και η αδρεναλίνη ανεβαίνει στο κόκκινο. Τα φρένα είναι δυνατά και προοδευτικά, με το ABS να επεμβαίνει μόνον όταν πραγματικά χρειαστεί. Και με τη λειτουργία "Cornering ABS", νιώθεις ασφαλής, ακόμη κι όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Η δύναμη είναι αρκετή. Αλλά περνά με τέτοιον τρόπο στην άσφαλτο, που σε συνδυασμό με το Traction Control είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη. Κι έτσι στις εξόδους των στροφών, το απολαμβάνεις! Θέλεις να πιέσεις και άλλο; Κανένα πρόβλημα. Οι έφηβοι αντέχουν!

ktm duke 790 ambience 3

Αυτό το παιδί θα πάει μπροστά

Γνωρίζουμε πως οι naked μοτοσυκλέτες έχουν λίγους θαυμαστές στη χώρα μας. Το KTM 790 Duke, όπως και οι περισσότερες μοτοσυκλέτες αυτού του είδους, «δεν κάνουν νούμερα», ακόμη και αν κοστίζουν λιγότερα από τα 11.790€ του «μεσαίου» Duke. Όμως είναι μια μοτοσυκλέτα που υπόσχεται να προσφέρει άπλετη οδηγική απόλαυση. Θα σε μετακινήσει εύκολα, σβέλτα και απροβλημάτιστα σε αστικό περιβάλλον, ενώ θα ξεδιπλώσει όλες του τις αρετές σε ένα επαρχιακό οδικό δίκτυο με αλλεπάλληλες στροφές ή μια πίστα. Θα το λατρέψουν οι αναβάτες που η λέξη ‘’χαλαρά’’ δεν υφίσταται στο λεξιλόγιό τους. Θα το «αγαπήσουν» επίσης όπως έναν αξιολάτρευτο έφηβο και όσοι επιθυμούν μια μοτοσυκλέτα που μπορούν να κάνουν τα πάντα μαζί της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία ktm.com/gr/
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος
Κυβισμός (cc) 799
Διάμετρος x Διαδρομή 88x65,7
Συμπίεση 12,7:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) 105/9.000
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 8,9/8.000
Κατανάλωση (lt/100km) 4-5,5

 KTM 790 DUKE TX

 

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.