Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 02.02.2018
Η Kawasaki με το Z300 κρατάει ζωντανή την ουσία του τι πάει να πει entry lever κυβισμού μοτοσυκλέτα
Το σοβαρό βλέμμα και στήσιμο του Z300 σε συνδυασμό και με το μαύρο χρώμα που είχαμε στη διάθεσή μας (το πράσινο κατά την άποψή μας είναι πιο νεανικό και ενδιαφέρον) το έλεγε ξεκάθαρα…
Είναι μία μοτοσυκλέτα σχολείο για τον κάθε αναβάτη που θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα. Ταυτόχρονα θα καταλάβει από νωρίς τον χαρακτήρα της Kawasaki τόσο από άποψη σχεδίασης, όσο και οδηγικής συμπεριφοράς.
Αυτό που αναρωτιόμαστε κοιτάζοντας τις πωλήσεις πραγματικά είναι κάτι που προβληματίζει κάθε άνθρωπο που αγαπάει τις μοτοσυκλέτες.
Πώς γίνεται στο παρελθόν να χαζεύαμε μοτοσυκλέτες όπως το Aprilia RS125 και προσπαθούσαμε να εξοικονομήσουμε ακόμα και από τα ρέστα του σούπερ μάρκετ χρήματα μήπως καταφέρουμε να την αγοράσουμε, ενώ με τόσες σοβαρές, πιο ασφαλείς, πιο εξελιγμένες και ολοκληρωμένες μοτοσυκλέτες όπως το Ζ 300, δεν υπάρχει η ίδια κάψα στη νέα γενιά;
Η Kawasaki Z 300 ABS παρουσιάστηκε το 2015. Από τότε ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει. Το σημαντικότερο είναι η τιμή, που πλέον είναι αρκετά χαμηλότερη, στις 5.190€.
Μάθε παιδί μου Kawasaki
Το Ζ βασίστηκε στην επιτυχημένη συνταγή του Ninja 300, με μερικές διαφορές όπως το τιμόνι που είναι πλέον fatbar για διευκολύνει τις αλλαγές κατεύθυνσης, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο για την πόλη.
Η επιθετική σχεδίαση των πλαστικών που καλύπτουν τον προβολέα και η ζελατίνα που “κρύβει” όμορφα τα όργανα αποτελούν ένα από τα βασικά στοιχεία σχεδιασμού του Ζ300. Ο προβολέας είναι πολυγωνικός και μοιάζει με αυτόν του Ζ800, υιοθετώντας κατά κάποιον τρόπο τη σχεδιαστική γραμμή sugomi.
Το μεταξόνιο είναι στα 1.405mm, όσο δηλαδή και στις μεγαλύτερου κυβισμού supersport μοτοσυκλέτες- μόνο μικρή στο μάτι δεν δείχνει λοιπόν. Μυώδες το ρεζερβουάρ από το οποίο ξεκινούν πλαστικά με πολλές γωνίες που αγκαλιάζουν το ψυγείο. Σχεδίαση με πολλές ακμές, συνάμα χωρίς υπερβολές, όπως συνηθίζουν οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας για να προσελκύσουν τους νεαρούς αναβάτες.
Στην ίδια φιλοσοφία και τα όργανα που συνδυάζουν ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο και οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες απλά και ξεκάθαρα. Σαν να ακούω το δάσκαλο να μου λέει ‘‘εδώ ήρθαμε να μάθουμε, όχι να παίξουμε με το κινητό’’...
Καλώδια δεν θα δεις πουθενά να προεξέχουν και όλα δείχνουν πολύ προσεγμένα γύρω από τον κινητήρα και γενικότερα σε κάθε σημείο της μοτοσυκλέτας. Οι Ιάπωνες έχουν προσέξει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Μαύρες πανέμορφες ζάντες που ταιριάζουν απόλυτα στη σχεδίαση, ίσως ένα χρωματιστό σιρίτι να έδινε λίγο παραπάνω «ένταση» στη συνολική εικόνα του Z.
Κινητήρας με χαρακτήρα και ποιότητα
Ένα πράγμα που θα σε εξιτάρει από τα πρώτα σου χιλιόμετρα μαζί με το Z είναι ο κινητήρας. Δεν μπορεί να υπάρξει αναβάτης που θα ανέβει στο Ζ300 και δεν θα θαυμάσει τη λειτουργία του. Ροπή παντού. Ακόμη και στις 12-13.000 στροφές που μπαίνει ο κόφτης. Την αισθάνεσαι έντονα στις μεσαίες στροφές και, πιστέψτε το, στο μεγαλύτερο εύρος των στροφών του κινητήρα έβλεπα την ειδοποίηση Eco. Τη γνωστή επιβράβευση πως κινούμαστε οικονομικά, την οποία έχουμε συναντήσει και στο Z650.
Είναι ο γνωστός δικύλινδρος σε σειρά που συναντήσαμε και στο Versys-Χ 300, υδρόψυκτος με 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, 296cc, 39 ίππους στις 11.000rpm και ροπή 2,7 kgm στις 10.000rpm. Αυτά είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, εγώ θα τον περιέγραφα αλλιώς. Είναι ευχάριστος και δυνατός. Χωρίς κραδασμούς και μηχανικούς θορύβους (ακόμα και στον κόφτη). Ήχος που σε «φτιάχνει» και σε κάνει να θέλεις να πραγματοποιήσεις όλες τις αλλαγές οριακά στον κόφτη. Πιάνει πολύ γρήγορα τα 130 χ.α.ώ. και δεν σταματάει εκεί. Φτάνει μέχρι και τα 167 χ.α.ώ.! Είπατε τίποτα;
Ο ψεκασμός του σε συνεργασία με την εξαιρετική λειτουργία του συμπλέκτη και του σασμάν κάνουν τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη εύκολη υπόθεση.
Η ήρεμη δύναμη
Δεν νομίζω να κατάφερα να ξεκινήσω από φανάρι χωρίς να αλλάξω τις πρώτες τρεις σχέσεις κάτω από τις 11.000 στροφές. Αν δεν κοιτούσα το στροφόμετρο και έμενα συγκεντρωμένος στον ήχο του κινητήρα και το δρόμο μπροστά μου, θα πίστευα πως είχα φτάσει τα 200 χ.α.ώ. Το Z300 ήταν έτοιμο σε κάθε φανάρι να στιγματίσει τα όνειρα κάθε αναβάτη (σκούτερ, παπιά και μερικά εξακοσάρια) που νόμιζε πως “έχει” για πλάκα το 300άρι μέχρι το επόμενο φανάρι. Οι καθρέπτες είναι μεγάλοι και άνετοι και έτσι μπορούσα να ξεχωρίσω εύκολα πίσω μου αυτούς που προκαλούσαν… Η θέση τους είναι όσο ψηλά χρειάζεται ώστε να μπορεί η μοτοσυκλέτα να κινείται με ευκολία ανάμεσα στα αυτοκίνητα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους.
Το 17 λίτρων χωρητικότητας ρεζερβουάρ θα αφήσει ξέγνοιαστο τον αναβάτη να απολαύσει την οδήγηση και όχι να ψάχνει το επόμενο βενζινάδικο. Η κατανάλωσή του θα φτάσει max στα 5,6lt/100km αν το πιέσετε. Με χαλαρούς ρυθμούς κυμαίνεται στα 5lt/100km.
Κάτσε άνετα και παρακολούθησε το μάθημα
Η θέση οδήγησης είναι καθαρά naked με τη χαμηλή σέλα στα 785mm να τοποθετεί το σώμα σου μπροστά. Νιώθεις άνετα στην όρθια θέση, αλλά ίσως εξαιτίας του ύψους μου (1,95μ.) ένιωσα μια μικρή κούραση στους καρπούς έπειτα από κάποια χιλιόμετρα. Η σκυφτή και πολεμική θέση αποτελεί τη λογική στάση σώματος, ιδιαίτερα για κάποιον που θέλει να οδηγήσει επιθετικά. Λόγω ύψους δεν αποτελώ και κλασικό δείγμα, όμως ακόμα και εγώ ακουμπώντας μέχρι πίσω στη σέλα βολεύτηκα αρκετά άνετα.
«Πραγματικά όσο μικρή κι αν φαίνεται, η σέλα του συνεπιβάτη είναι αρκετά άνετη.» Τάδε έφη Gas που δεν παραπονέθηκε καθόλου κάνοντας αρκετά χιλιόμετρα εντός πόλης με “όλα, μα τα κιλά μαζί”. Όπως καθόλου δεν παραπονέθηκαν και οι αναρτήσεις του Ζ. Αρκετά μαλακό είναι το τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 37mm, ενώ το αμορτισέρ πίσω πιο σκληρό στη λειτουργία του. Οι αλλαγές κατεύθυνσης πραγματοποιούνται πολύ εύκολα και η μοτοσυκλέτα είναι πρόθυμη να ακούσει τις προσταγές του αναβάτη της.
Βέβαια θα ήθελα να αναφέρω εδώ ίσως στο μόνο αρνητικό που συνάντησα στη μοτοσυκλέτα. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα προέλευσης Ταϊλάνδης. Τα IRC Roadrunner RX-01F εμπρός και RX-01R πίσω είναι αρκετά μέτρια ως προς την πρόσφυση και δεν πληροφορούν όσο σωστά θα θέλαμε. Η γεωμετρία και η απόδοση του κινητήρα θα ήταν απόλυτα σύμφωνοι με μια αλλαγή ελαστικών.
Φρένα και ABS... ποίημα
Ένα άλλο χαρακτηριστικό που μου έκανε πολύ καλή εντύπωση στη μοτοσυκλέτα είναι τα φρένα της. Ο μπροστινός δίσκος διαμέτρου 290mm τύπου μαργαρίτα ή shuriken καλύτερα, με δαγκάνα δύο εμβόλων «δουλεύει» άψογα, όσο και αν τον πίεσα. Η αίσθηση δεν είναι ούτε πολύ μαλακή, ούτε πολύ σκληρή και σε συνεργασία με τη ρύθμιση της μπροστινής ανάρτησης το μπροστινό φρένο έχει πολύ καλή απόδοση και αίσθηση.
Η υποστήριξη από το πίσω φρένο είναι επίσης εξαιρετική με soft αίσθηση στο λεβιέ. Το ABS, σωστά ρυθμισμένο, ήταν εκεί να σε σώσει όταν έπρεπε. Πίσω «ακούει» λίγο πιο νωρίς, αλλά όπως προανέφερα δεν θα προβληματίσει τον αναβάτη. Προσωπικά, θα τα χαρακτήριζα ως τον τέλειο συνδυασμό ABS και λειτουργία μπροστινού φρένου.
Κρατάει την ουσία και είναι εδώ για να σε διδάξει σωστά
Τα πράγματα είναι απλά...
Έχεις κινητήρα “ποίημα”, φρένα “άγκυρες”, σωστή γεωμετρία και επιθετική - νεανική σχεδίαση. Ό,τι χρειάζεται μια entry level μοτοσυκλέτα, ένα εισαγωγικό μάθημα στην κατηγορία των εξακοσίων ή χιλίων κυβικών. Έχει το δικό της χαρακτήρα, μπορεί να κινηθεί άνετα μέσα στην πόλη και να αποτελέσει εργαλείο καθημερινής χρήσης για τον αναβάτη που θα την επιλέξει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
|
|
Αντιπροσωπεία | ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε. |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους |
Κυβισμός (cc) | 296 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 62x49 |
Συμπίεση | 10,6:1 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 39 / 11.000 |
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) | 2.8 / 10.000 |
Κατανάλωση (lt/100kmh) | 5.6 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.