Δοκιμές

Δοκιμή Kawasaki Z650: Δικύλινδρος "δαίμονας"... πόλης

Ένα γράμμα, ένα χρώμα, μια ιστορία


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  20.09.2017

Όσο σημαντικό είναι το πράσινο χρώμα για την Kawasaki, εξίσου είναι και το γράμμα Ζ στα μοντέλα του εργοστασίου

Αρκετά χρόνια πριν, νωρίς το πρωί πηγαίνοντας για δουλειά, το όνομα Kawasaki και το μοντέλο Z καρπώθηκαν για τα καλά στα μυαλό μου. Ένα τετρακύλινδρο Kawasaki Z750 ούρλιαζε μετά τα απότομα κατεβάσματα του αναβάτη ώστε να προλάβει τη στροφή. Ήχος ομορφιά και αδρεναλίνη στο μέγιστο.

Διαχρονικά τα Ζ650, Ζ750 και Ζ1000 αποτελούσαν σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής εταιρείας και ιδιαίτερα στην Ελλάδα πολλοί αναβάτες γαλουχήθηκαν επάνω στα μοντέλα αυτά.
Φέτος τα πράγματα άλλαξαν αρκετά οι Ιάπωνες που εισήγαγαν ξανά το Ζ650 και με μια περίεργη θα λέγαμε κίνηση «κράτησαν» στην γκάμα τους το Ζ900 και Ζ1000. Όπως μας πληροφόρησε κατά την περσινή EICMA ο υπεύθυνος πωλήσεων, αυτό έγινε γιατί το κοινό της Kawasaki είναι τόσο φανατικό και το Ζ1000 τόσο ιστορικό που δεν θα μπορούσε να βγει από την γκάμα της.

DSC 2008

 

Καμπύλες και ποιότητα παντού!

Πολλά άλλαξαν από εκείνο το πρωινό με τη βασικότερη αλλαγή να αφορά τους κυλίνδρους- οι τέσσερις έγιναν δύο. Το Ζ650 είναι μια ολοκαίνουργια σύγχρονη μοτοσυκλέτα, ευρείας χρήσης και αποτελεί ουσιαστικά τον απόγονο του ER-6n. Το Ζ650 είναι πανέμορφο και ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική γραμμή του μεγάλου αδερφού Ζ900. Με μια πρώτη ματιά νομίζεις πως είναι μια μοτοσυκλέτα 300 κυβικών λόγω των μαζεμένων διαστάσεων . Οι γωνίες μαζί με το μυώδες μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας δημιουργούν ένα σύνολο σχεδίασης Sugomi που θα τραβήξει τα βλέμματα.

DSC 2122

Μέσα από το λευκό ματ χρώμα της μοτοσυκλέτας ξεπροβάλλουν σαν τις φλέβες του Hulk το πράσινο χωροδικτύωμα με την επίσης πολύ προσεγμένη βαφή. Η μοτοσυκλέτα στο σύνολό της βγάζει μια αγριάδα στην εμφάνιση που και με τη λειτουργία της συνολικά και τον κινητήρα που την έχει προικίσει η Kawasaki ταιριάζουν τέλεια με την καμπάνια της εταιρείας... Redifine Raw.

DSC 2021

Το ρεζερβουάρ αρχικά με ξένισε με τις ιδιαίτερες γωνίες και τον περίεργο «φουσκωτό» σχεδιασμό του. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα και αφού κάθισα πάνω στην άνετη σέλα του Ζ650, κατάλαβα πως τίποτα δεν είναι τυχαίο σε αυτήν τη μοτοσυκλέτα. Ιδιαίτερα κατά την οδήγηση θα γίνει ο καλύτερός σου σύντροφος με τον οποίο θα περάσετε μαζί αρκετά χιλιόμετρα αγκαλιά. Η μάσκα δείχνει να έχει γονίδια από τα παλιά…. όπως θα έπρεπε άλλωστε. Έχει λίγο από την πολύ επιτυχημένη στην Ελλάδα σειρά Ζ. Οι καθρέπτες είναι πολύ όμορφοι σχεδιαστικά και πλήρως λειτουργικοί.

DSC 2015

Όμορφο είναι το πίσω led φανάρι που σχηματίζει καθώς ανάβει το γράμμα Z. Η θέση οδήγησης είναι επιθετική, σε φέρνει κοντά στο τιμόνι και η όρθια θέση είναι αρκετά ξεκούραστη και δεν θα σε προβληματίσει στα χιλιόμετρα εντός της πόλης. Το τιμόνι διαθέτει κλειστές γωνίες και διευκολύνει το “μάζεμα” του σώματος πίσω στη μικροκαμωμένη μοτοσυκλέτα ειδικά στο ταξίδι, όμοια με τις μοτοσυκλέτες που διαθέτουν κλιπ ον. Σε στροφές και στην κίνηση εντός πόλης θα προτιμούσαμε ένα τιμόνι με πιο ανοιχτές γωνίες.

Θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη τη σέλα του συνεπιβάτη. Ο σχεδιασμός κάνει το Ζ650 πιο όμορφο, αλλά χάνει σε άνεση, αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός πως οι χειρολαβές απουσιάζουν.

Ο πίνακας οργάνων είναι μικρός, περίεργος, ξεχωριστός και εδράζεται πάνω στα καβαλέτα του τιμονιού κρύβοντάς τα. Πλήρως digital από το στροφόμετρο μέχρι τον χιλιομετρητή και τις απαραίτητες βασικές πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στον αναβάτη. Οι αριθμοί είναι τυπωμένοι περιμετρικά στο όργανο και διαθέτουν φωτεινές ενδείξεις για κάθε χιλιάδα. Όταν φτάνεις στο όριο των στροφών, αναβοσβήνει όλο το καντράν μέχρι τις στροφές που έχεις φτάσει, θυμίζοντας φωτιστικά σε καλό ρέιβ πάρτι, επισημαίνοντάς σου τα όρια!

DSC 2018

Τα κουμπιά αριστερά και δεξιά στο τιμόνι εν αντιθέσει με τον σχεδιασμό είναι απλά και παλιάς κοπής και από εκεί μπορείς να αλλάξεις τις ενδείξεις που προσφέρει το "πολυόργανο". Ολικό και μερικούς χιλιομετρητές, ρολόϊ, στιγμιαία και μέση κατανάλωση, μέση ωριαία ταχύτητα και χιλιόμετρα που απομένουν με το καύσιμο που έχει η μοτοσυκλέτα. Όμορφη λεπτομέρεια το τύπου carbon υλικό που περιβάλει ένα μέρος της οθόνης.

Δικύλινδρος κινητήρας... με μονοκύλινδρο χαμόγελο

Ένα εικονίδιο ECO εμφανίζεται επιβραβεύοντάς σε για την οικονομική οδήγηση. Ναι καλά! Ένα ντεπόζιτο έκαψα μέσα σε μία ώρα κατά την πρώτη δοκιμή. Όχι, δεν καίει πολύ. Αλλά, Θεέ μου, αυτός ο δικύλινδρος κινητήρας λειτουργεί σαν μονοκύλινδρος, με όλα τα πλεονεκτήματα αυτού χωρίς τους κραδασμούς και τα άλλα μειονεκτήματα. Είναι απλά απολαυστικός!

DSC 2084

Δεν είναι άλλος από τον γνωστό εν σειρά δικύλινδρο από τα ER-6 και Versys, ο οποίος πλέον περνά τις προδιαγραφές Euro 4, αφού έχει “πειραχθεί” και ανανεωθεί από το εργοστάσιο. Φέρει αντικραδασμικό άξονα, τέσσερις βαλβίδες για κάθε κύλινδρο, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και η χωρητικότητά του ανέρχεται στα 649 κ.εκ.
Είναι ελαστικότατος και η κατανάλωση εξαρτάται αποκλειστικά από το δεξί χέρι του αναβάτη. Με την απουσία μάλιστα ηλεκτρονικών χαρτών και traction control να σου βάζουν λίγο "χέρι" χρειάζεται αυτοσυγκράτηση ώστε να μην προβεί σε μικρο καγκουριές σε κάθε διαδρομή. Το ρεζερβουάρ είναι ένα λίτρο μικρότερο σε σχέση με το ER-6n χωρητικότητας 15 λίτρων πλέον. Η Kawasaki αναφέρει επίσημη μέση κατανάλωση στα 4,2 lt / 100 km, ενώ εμείς είδαμε περίπου 5,5 lt / 100 km. Αυτό γιατί πολύ απλά κρατήσαμε ελάχιστες στιγμές το γκάζι κλειστό.

DSC 2126

Ό,τι ECO και δεν «έκω» θα το δώσω στα βενζινάδικα γιατί δεν μπορείς να μην το πας στο μέγιστο με αυτήν τη μοτοσυκλέτα… Το Z650 μπορεί να είναι ένα αρκετά ήρεμο αδερφάκι αυτών που είχα στο μυαλό μου ακούγοντας για Ζ750 και τετρακύλινδρα μοτέρ που ουρλιάζουν...αλλά, πιστέψτε με, το λέει η δικύλινδρη ψυχούλα του για τα καλά!

Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων, ενώ ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος, με τη λειτουργία υποβοήθησης της μανέτας Slip and Assist να είναι εκεί κάνοντας κάθε αλλαγή παιχνιδάκι. Οι μανέτες συμπλέκτη και φρένων είναι ρυθμιζόμενες στα γνωστά τέσσερα επίπεδα.

Ένα σύνολο που… «μετράει»

Το μπροστινό συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 41 χιλιοστών λειτουργεί απροβλημάτιστα και κρατά τη μοτοσυκλέτα απόλυτα σταθερή σε κάθε τρόπο οδήγησης. Πίσω το αμορτισέρ με το μοχλικό σύστημα που έχει πλέον προικίσει η Kawasaki το Z650 συμπληρώνει το πολύ καλό σύνολο προσδίδοντας πολύ καλύτερη συμπεριφορά στις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το ατσάλινο ψαλίδι τύπου «μπανάνα» δένει αρμονικά με το σύνολο.

DSC 2013

Οι δίσκοι τύπου «μαργαρίτα» των 300mm μπροστά με τις δαγκάνες δύο εμβόλων επιβραδύνουν με επιτυχία σε συνδυασμό με το επίσης «μαργαρίτα» πίσω δισκόφρενο των 220 mm.

Το ABS, 9.1Μ της Bosch μας πήρε λίγο χρόνο να καταλάβουμε αν πότε ενεργοποιείται και η αίσθηση από το «κλώτσημα» ήθελε λίγο χρόνο ώστε να καταλάβουμε πώς δρα πλήρως. Τελικά το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος είναι εκεί όποτε το χρειαστείς και ακινητοποιεί το Ζ650 με ασφάλεια.
Η εξάτμιση βγαίνει χαμηλά κάτω από τον κινητήρα και πρέπει να προσεχθεί το όποιο ανέβασμα- κατέβασμα από τα πεζοδρόμια. Ο κινητήρας με τα καλοσχεδιασμένα καπάκια του είναι καθαρός στην όψη, καθώς καλώδια και ντίζες είναι επιμελώς τακτοποιημένα. Το ψυγείο πλαισιώνεται από όμορφα πλαστικά με το λογότυπο Z τα οποία εν αντιθέσει με το Kawasaki στο ρεζερβουάρ δεν διαθέτουν κάλυψη από βερνίκι.

DSC 2011

Τα ελαστικά είναι τα Dunlop Sportmax με την απότομη κορόνα και έχουν καλή συμπεριφορά κατά την οδήγηση. Ο όμορφος προβολέας διαχέει το φως αλλά διαθέτει μιρότερη δέσμη στο κέντρο. Η μεγάλη σκάλα έρχεται να κάνει την νύχτα - μέρα.

Η διασκέδαση δεν σταματάει ποτέ

Το Ζ650, παρά τον επιθετικό χαρακτήρα και σχεδίαση, προορίζεται κυρίως για καθημερινή χρήση. Είναι μία σβέλτη commuting μοτοσυκλέτα που σκοπεύει να κάνει πιο ευχάριστη κάθε στιγμή της καθημερινότητας με τον φοβερό κινητήρα της. Μπορεί να μεταφέρει δύο άτομα απροβλημάτιστα και παντού.

DSC 2031

Οι αναρτήσεις, αν και σχετικά μαλακές στη λειτουργία τους (αναβάτης 1,95 - 95 κιλά), διαθέτουν ποιοτική λειτουργία και θα είναι εκεί να αποσβέσουν ό,τι χρειάζεται και στην καθημερινή χρήση και στην οδήγηση σε σγτριφτερούς δρόμους ακόμη και σε tack day. Το κιβώτιο λειτουργεί άψογα και δεν θα κουράσει καθόλου. Μέσα στην κίνηση οι όποιες αλλαγές πορείας πραγματοποιούνται πανεύκολα. Η μοτοσυκλέτα «ακούει» πολύ καλά στην εκάστοτε επιθυμία του αναβάτη.

Αλλά πραγματικά το «ατού» της είναι ο κινητήρας! Είναι ομαλός και ροπάτος ταυτόχρονα. Έχει μεγάλη ελαστικότητα και δεν θα υπάρξει ημέρα που θα οδηγήσεις το Z650 χωρίς ένα τεράστιο χαμόγελο να σχηματίζεται στο πρόσωπό σου.

 

hi 17ER650H 44SWT1NRS00D CΜια «ροπάτη» Urban μοτοσυκλέτα

Το Ζ650 είναι πιο κοντά στην κατηγορία των μοντέρνων μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλετών που αντικαθιστούν τα αντίστοιχα τετρακύλινδρα μιας εποχής που πέρασε και χάραξε βαθιά τις αναμνήσεις μας. Όποιος αγοράσει το Ζ650 με σκεπτικό από τα παλιά (βλέπε το τετρακύλινδρο Ζ, είτε το ER-6n) θα κάνει λάθος.  Το Ζ650 είναι μια νέα ολοκαίνουργια πρόταση της Kawasaki που προσβλέπει περισσότερο στη μεσαία κατηγορία και δεν θέλει να τρομάξει τον αγοραστή του. Όπως δεν τρομάζει και από την πολύ καλή τιμή της. Με 7.290 ευρώ παίρνει κάποιος «πολύ» μηχανάκι σε θέμα ποιότητας, εμφάνισης και οδικής συμπεριφοράς.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Αντιπροσωπεία

​Teomoto
 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Υγρόψυκτος, Τετράχρονος, 2-κύλινδρος εν σειρά

Κυβισμός (cc)

649cm³

Διάμετρος x Διαδρομή

83 x 60 mm

Συμπίεση

10.8:1

Σύστημα εξαγωγής

​2​ σε 1

Εκκίνηση

Μίζα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm)

68 / 8,000 rpm

Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm)

6,8 / 6.500 rpm

Κατανάλωση (lt/100km)

 

5,5

 

KAWASAKI Z650

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.