MotoGP: Η Michelin αποκάλυψε την αιτία της πτώσης του Martin
Διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στην επιφάνεια και στο εσωτερικό
07.02.2025
Η Michelin εντόπισε διαφορά θερμοκρασίας στο πίσω ελαστικό του Jorge Martin κατά τη διάρκεια της πτώσης του στη δοκιμή του MotoGP στη Sepang την Τετάρτη
Αυτή ήταν η δεύτερη πτώση του Ισπανού αναβάτη μέσα στην ημέρα, η οποία είχε ως αποτέλεσμα σοβαρούς τραυματισμούς, με κατάγματα στο αριστερό του χέρι και πόδι, αφήνοντάς τον εκτός δοκιμών. Ο Martin χρησιμοποίησε μεσαίας γόμας ελαστικά και στη δεύτερη πτώση του, το ίδιο σετ με το οποίο είχε υποστεί την πρώτη.
Αρχικά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aprilia Racing, Massimo Rivola, είχε δηλώσει ότι η θερμοκρασία του ελαστικού τη στιγμή της σύγκρουσης ήταν φυσιολογική. Ωστόσο, την Παρασκευή, ο Piero Taramasso, επικεφαλής του τμήματος μοτοσυκλέτας της Michelin Motorsport, διευκρίνισε πως, ενώ η επιφανειακή θερμοκρασία του ελαστικού ήταν εντός των φυσιολογικών ορίων, ανιχνεύθηκε μια σημαντική διαφορά στη θερμοκρασία του εσωτερικού στρώματος – ιδιαίτερα σε σύγκριση με το ελαστικό του team mate του στην Aprilia, Marco Bezzecchi.
«Ευχαριστούμε την Aprilia που μας παρείχε όλα τα δεδομένα», ανέφερε ο Taramasso. «Χρειάζεται χρόνος για να αναλύσουμε τέτοιου είδους πληροφορίες, όμως τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα. Στην αρχή, ο Massimo [Rivola] δήλωσε ότι η θερμοκρασία του ελαστικού ήταν φυσιολογική, αλλά αυτή αφορούσε την επιφάνεια του ελαστικού, η οποία επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως η πρόσφυση και η γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας. Η κρίσιμη τιμή που λαμβάνουμε υπόψη για την απόδοση του ελαστικού είναι η θερμοκρασία του εσωτερικού στρώματος, που καταγράφεται από τον αισθητήρα της McLaren. Αναλύοντας τα δεδομένα, διαπιστώσαμε ότι η θερμοκρασία του ελαστικού του Jorge Martin, όταν βγήκε στην πίστα, ήταν κατά 15 βαθμούς χαμηλότερη από το φυσιολογικό. «Αυτή η απόκλιση είναι πολύ σημαντική», τόνισε ο Taramasso.
Συγκρίνοντας τα δεδομένα με το ελαστικό του Bezzecchi – ο οποίος χρησιμοποιούσε πανομοιότυπο πίσω ελαστικό και αγωνιζόταν στις ίδιες συνθήκες – η θερμοκρασία του Martin παρέμενε 15 βαθμούς χαμηλότερη.
Ο Taramasso εξήγησε ότι η θερμοκρασία του εσωτερικού στρώματος ενός πίσω ελαστικού κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 90 και 100°C, πράγμα που σημαίνει ότι η διαφορά των 15°C αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 15-16,6%.
«Οι συνθήκες της πίστας εκείνη την ημέρα ήταν δύσκολες: το οδόστρωμα ήταν ολισθηρό, η θερμοκρασία της ασφάλτου χαμηλή ενώ η βροχή της προηγούμενης νύχτας επιδείνωσε περαιτέρω την κατάσταση», εξήγησε ο Taramasso. «Το ελαστικό δεν είχε φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, κάτι που συνέβαλε στο ατύχημα».
Ο Taramasso σημείωσε επίσης ότι ο Martin επέλεξε το μεσαίο ελαστικό εκείνη τη στιγμή της δοκιμής, καθώς ήθελε να διατηρήσει τα μαλακά ελαστικά για αργότερα.
«Στις δοκιμές, όλες οι ομάδες ξεκινούν με τη μεσαία γόμα, όπως ακριβώς κάνουν τα πρωινά της Παρασκευής σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, ώστε να κρατήσουν τα μαλακά ελαστικά για τις κρίσιμες περιόδους. «Ήταν μια συνηθισμένη στρατηγική. Παρόλο που το μαλακό ελαστικό ήταν η καλύτερη επιλογή για εκείνες τις συνθήκες, προτιμήθηκε η μεσαία γόμα».
Τέλος, ο Taramasso απάντησε στα σχόλια της Aprilia, η οποία είχε αφήσει να εννοηθεί πως η πτώση του Martin οφειλόταν σε ελαττωματικό ελαστικό.
«Ο Massimo Rivola ανέφερε πως ήταν ένα περίεργο ατύχημα, χωρίς προφανή λόγο και χωρίς σφάλμα από την πλευρά του αναβάτη ή της μοτοσυκλέτας», σημείωσε ο Taramasso. «Μιλήσαμε μαζί τους και ανταλλάξαμε όλα τα δεδομένα. Τα συμπεράσματά μας βασίζονται αποκλειστικά σε αριθμούς και όχι σε υποθέσεις – και αυτοί οι αριθμοί είναι ξεκάθαροι».
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.