MotoGP Κατάρ 2025: Ο απολογισμός της Michelin
H μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ ημέρας και νύχτας περιέπλεξε σημαντικά τον σχεδιασμό στρατηγικής ελαστικών
16.04.2025
Τα μεσαία μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick ανταπεξήλθαν σε κάθε πρόκληση στην πίστα Lusail International Circuit
• Όπως ήταν αναμενόμενο, ο αγώνας Grand Prix της Qatar Airways του Qatar 2025 πραγματοποιήθηκε κάτω από ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες για τους αναβάτες, τις μηχανές και τα ελαστικά.
• Τα μεσαία μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick ξεχώρισαν καθ’όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς αποτέλεσαν ξεκάθαρη επιλογή και για τους δύο νυχτερινούς αγώνες.
• Ο Marc Márquez (Ducati Lenovo Team) σημείωσε τέσσερα νέα ρεκόρ: Ταχύτερος γύρος όλων των εποχών (1'50.499), ταχύτερος γύρος αγώνα (1'52,561), μικρότερος χρόνος αγώνα Tissot Sprint (20'38.304) και συντομότερος χρόνος αγώνα Grand Prix (41'29.186).
Ο αγώνας Grand Prix της Qatar Airways του Κατάρ 2025 πραγματοποιήθηκε σε δύσκολες συνθήκες, δοκιμάζοντας αναβάτες, μοτοσυκλέτες… και ελαστικά. Κατά τη διάρκεια του FP1, του FP2 και των Warm-Up sessions που πραγματοποιήθηκαν νωρίς το απόγευμα, οι θερμοκρασίες της πίστας εκτοξεύτηκαν στους 54–56°C, ένα ρεκόρ που προκλήθηκε απευθείας από την επαναπρογραμματισμένη ημερομηνία του αγώνα. Αντίθετα, οι αγώνες πραγματοποιήθηκαν στις 8:00 μ.μ.. ενώ ο αγώνας Tissot Sprint και το Grand Prix πραγματοποιήθηκαν σε πιο δροσερή άσφαλτο, περίπου 35–36°C. Αυτή η μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ ημέρας και νύχτας περιέπλεξε σημαντικά τον σχεδιασμό στρατηγικής ελαστικών.
Παρασκευή 11 Απριλίου: Ζέστη ρεκόρ, αλλά δυνατή πρόσφυση
Η πρώτη ελεύθερη δοκιμή (FP1) πραγματοποιήθηκε στους 54°C σε μια καυτή πίστα. Παρά την υπερβολική ζέστη και την αυξανόμενη υγρασία μέχρι το βράδυ, τα επίπεδα πρόσφυσης παρέμειναν εξαιρετικά καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, επιτρέποντας στους αναβάτες να κάνουν σημαντική πρόοδο στις επιλογές των ελαστικών τους. Το μεσαίο μείγμα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick αναδείχθηκε γρήγορα ως το ελαστικό αναφοράς για τον επερχόμενο αγώνα Tissot Sprint. Στον πίσω τροχό, το μεσαίο μείγμα γόμας — ήδη δοκιμασμένο το 2024 — επιβεβαίωσε την αξιοπιστία και τις επιδόσεις του. Αρκετοί αναβάτες δοκίμασαν επίσης το νέο πίσω μαλακό μείγμα γόμας, αν και είχε προγραμματιστεί περαιτέρω ανάλυση για το FP2.
Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing) άφησε το στίγμα του νωρίς σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο της ημέρας κατά τη διάρκεια του Practice session, ταχύτερος κατά μόλις 41 χιλιοστά του δευτερολέπτου από το ρεκόρ αγώνας του 2024 του Jorge Martin (1'50.789).
Σάββατο 12 Απριλίου: Ρεκόρ στα δεύτερα δοκιμαστικά και νίκη Márquez στο Sprint
Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) βοήθησε τις ομάδες να βελτιώσουν τις στρατηγικές των ελαστικών τους πριν από τον αγώνα Tissot Sprint. Όπως και την προηγούμενη μέρα, οι θερμοκρασίες της πίστας ξεπέρασαν τους 55°C στις 3:00 μ.μ., περίπου 20°C υψηλότερες από ό,τι κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint που διεξήχθη εκείνο το βράδυ στις 8:00 μ.μ.
Στο Q2, ο Marc Márquez σημείωσε εκπληκτική απόδοση κατακτώντας την pole position με νέο ρεκόρ γύρου όλων των εποχών με χρόνο1'50.499, σχεδόν κατά τρία δέκατα ταχύτερος από το προηγούμενο καλύτερο. Τρεις αναβάτες κατέρριψαν το ρεκόρ του 2024: Marc Márquez, Álex Márquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP).
Αργότερα το ίδιο βράδυ, στον αγώνα Tissot Sprint, ο Marc Márquez επιβεβαίωσε την κυριαρχία του με μια καθαρή νίκη. Ο συνολικός χρόνος αγώνα ήταν τρία δευτερόλεπτα ταχύτερος από το 2024.
Όλοι οι αναβάτες χρησιμοποίησαν το μπροστινό μεσαίο μείγμα γόμας, ενώ η πλειονότητα επέλεξε επίσης το πίσω μεσαίο μείγμα γόμας, που ξεχώρισε για την ισορροπία της πρόσφυσης, τη σταθερότητα και τον ρυθμό του αγώνα Sprint των 11 γύρων.
Κυριακή 13 Απριλίου: Επική μάχη και διπλό ρεκόρ για τον Márquez
Το Warm-Up πραγματοποιήθηκε στις 3:40 μ.μ. σε ηλιόλουστη πίστα στους 56°C. Καθώς ο ήλιος έδυε, η θερμοκρασία έπεσε ξανά για το Grand Prix, που πραγματοποιήθηκε στις 8:00 μ.μ. σε άσφαλτο με θερμοκτασία 36°C.
Ο Marc Márquez έλαμψε για άλλη μια φορά, κερδίζοντας τον αγώνα Grand Prix μετά από μια συναρπαστική μονομαχία με τον Maverick Viñales (Red Bull KTM Tech3). Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) συμπλήρωσε το βάθρο.
Ο Ισπανός αναβάτης σημείωσε επίσης το νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου αγώνα στον 19ο γύρο, με χρόνο 1'52.561 και έσπασε το ρεκόρ διάρκειας αγώνα με συνολικό χρόνο 41'29.186 — περισσότερο από 14 δευτερόλεπτα ταχύτερος από το προηγούμενο ρεκόρ!
Όλοι οι αναβάτες χρησιμοποίησαν το μεσαίο μείγμα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω τροχό, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τη σταθερότητα και την ευελιξία αυτού του μείγματος γόμας σε δύσκολες συνθήκες αγώνων.
«Γνωρίζαμε ότι αυτό το Σαββατοκύριακο αποτελούσε μια πρόκληση για τα ελαστικά, λόγω της ζέστης, της άμμου, της υγρασίας και της λειας φύσης της πίστας», δήλωσε Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. «Οι τεχνικές επιλογές μας επιβεβαιώθηκαν παντού, με αξιοσημείωτη συνέπεια και πολλαπλά ρεκόρ να πέφτουν κατά τη διάρκεια των αγώνων. Όπως και το 2024, τα μεσαία μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick ανταποκρίθηκαν πλήρως στις προσδοκίες της πίστας Lusail, αποδεικνύοντας ότι ηταν η βέλτιστη επιλογή τόσο για τον αγώνα Tissot Sprint όσο και για το Grand Prix."
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.