Αγώνες Εξωτερικού

Jorge Martin: Έγραψε ιστορία και «απάντησε» στην Ducati

Κατέκτησε τον τίτλο και φεύγει


18.11.2024

Η άρνηση της ιταλικής εταιρείας να τον κάνει εργοστασιακό αναβάτη τον πείσμωσε. Οι απαντήσεις του δόθηκαν εντός «αγωνιστικού χώρου» με τον Martinator να κατακτά τον τίτλο


Mια πορεία γεμάτη ρεκόρ και επιτεύγματα. Ο Martín έγινε ο πρώτος αναβάτης από ανεξάρτητη ομάδα (Independent Team) που κατακτά τον τίτλο στην κορυφαία κατηγορία, κάτι που δεν είχε επιτευχθεί από τότε που ο Valentino Rossi το πέτυχε το 2001, πριν τη δημιουργία της κατηγορίας MotoGP.

Όλα άρχισαν το 2021 στο Portimao. Τότε που μετά από πτώση υπέστη τόσο σοβαρούς τραυματισμούς που κάποιοι προέβλεψαν πως θα του κόστιζαν μια λαμπρή καριέρα. Έμεινε εκτός σε τέσσερις αγώνες και στους εναπομείναντες δώδεκα, κατέκτησε μια πρώτη, μια δεύτερη και μια τρίτη θέση. Το 2022 ο Bastianini με τέσσερις πρώτες θέσεις τερματίζει τρίτος στην βαθμολογία, ενώ ο Martin με δύο δεύτερες και δύο τρίτες θέσεις ήταν ένατος. Η Ducati δίνει συμβόλαιο στον Ιταλό και ο Ισπανός μένει στην Pramac. To 2023 ο Martinator είναι διεκδικητής του τίτλου, έχοντας το προβάδισμα για μικρό χρονικό διάστημα. Καθοριστικός ήταν ο προτελευταίος αγώνας στο Κατάρ, ;όταν ένα προβληματικό πίσω ελαστικό δεν τον αφήνει να διεκδικήσει τον τίτλο μέχρι το τέλος.

Jorge Martin World Champion 2024 2

Πριν την έναρξη της σεζόν 2024 ο Ισπανός είχε δηλώσει πως αν το 2025 δεν είναι εργοστασιακός αναβάτης της Ducati θα «κοιτάξει αλλού». Μετά την απόφαση της ομάδας του Borgo Panigale να «ντύσει στα κόκκινα» τον Marc Marquez ο Martin πήρε την απόφαση να γυρίσει σελίδα στην καριέρα του. Να γίνει αναβάτης εργοστασιακής ομάδας υπογράφοντας με την Aprilia. Παρ’ όλα αυτά ο στόχος του ήταν να κατακτήσει τον τίτλο του 2024. Έμεινε συγκεντρωμένος καθ’ όλη την διάρκεια της σεζόν, εκμεταλλευόμενος τις πτώσεις του μεγάλου του αντιπάλου και Παγκόσμιου Πρωταθλητή Francesco Bagnaia.

Ανέβηκε συνολικά 16 φορές στο βάθρο, κατακτώντας 3 νίκες σε Grand Prix και 7 σε αγωνές Sprint. Το σύνολο των 16 βάθρων αποτελεί ρεκόρ για αναβάτη της Ducati μέσα σε μια σεζόν, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του.

Ο Martín πέτυχε τερματισμούς στις πρώτες θέσεις σχεδόν σε όλους τους αγώνες, με αποτέλεσμα να εξασφαλίσει πολύτιμους βαθμούς ακόμα και όταν δεν κέρδιζε.

Με αυτές τις επιδόσεις, έγινε ο τέταρτος αναβάτης που κατακτά τον τίτλο χωρίς να έχει τις περισσότερες νίκες στη σεζόν, μετά τους Nicky Hayden (2006), Jorge Lorenzo (2012) και Marc Marquez (2013, 2017).

Jorge Martin World Champion 2024 3

Ο Martín είναι μόλις ο δεύτερος αναβάτης στην ιστορία που κατακτά τίτλο τόσο στη Moto3 όσο και στο MotoGP. Επιπλέον, είναι ο πρώτος «απόφοιτος» του Red Bull MotoGP Rookies Cup που κερδίζει το πρωτάθλημα κορυφαίας κατηγορίας, αποδεικνύοντας την αξία των αναπτυξιακών προγραμμάτων.

Σε ηλικία 26 ετών και 293 ημερών, ο Martín είναι ο γηραιότερος πρωταθλητής που κερδίζει για πρώτη φορά το MotoGP στην τρέχουσα μορφή του (από το 2002). Ξεπέρασε το ρεκόρ του Bagnaia, που κατέκτησε τον τίτλο στα 25 του το 2022.

Με την δύναμη της Ducati ο Martín προστίθεται στους πρωταθλητές της ιταλικής εταιρείας, Casey Stoner (2007) και Francesco Bagnaia (2022, 2023). Οι 8 νίκες του στην κορυφαία κατηγορία τον καθιστούν τέταρτο πιο επιτυχημένο αναβάτη της Ducati.

Η επιτυχία του Jorge Martín αναδεικνύει μια σεζόν που θα μείνει χαραγμένη στην ιστορία του MotoGP, όχι μόνο για τα ρεκόρ που έσπασε, αλλά και για το πώς οδήγησε με στρατηγική και συνέπεια έναντι κορυφαίων αντιπάλων.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην έναρξη μιας «Φάσης ΙΙ» έρευνας για την εξαγορά της Dorna Sports, ιδιοκτήτριας του MotoGP, από την Liberty Media, μια συμφωνία αξίας 4,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. 
Την περίοδο 2011-2012, ο Valentino Rossi ήταν εργοστασιακός αναβάτης της Ducati. Ωστόσο, αυτή η συνεργασία αποδείχθηκε αποτυχία από κάθε άποψη
Μια χρονιά με GET ON THE GAS και READY TO RACE επιτυχίες για το Enduro Team MIMIKOS MOTORCORE!
Η Goiânia θα υποδεχθεί το κορυφαίο θεσμό από το 2026 έως το 2030 χάρη σε μια νέα συμφωνία μεταξύ του MotoGP, της κυβέρνησης του Goiás και της Brasil Motorsport

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.