MotoGP Κατάρ: Όλα έτοιμα για τον τέταρτο αγώνα του Πρωταθλήματος
Μια "άγρια" πρόκληση για τον τέταρτο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM MotoGP™ 2025
11.04.2025
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoGP™ 2025 συνεχίζει το παγκόσμιο ταξίδι του και κάνει στάση στην έρημο για τον τέταρτο αγώνα του, το Grand Prix της Qatar Airways του Κατάρ, που θα πραγματοποιηθεί στο Lusail International Circuit από τις 11 έως τις 13 Απριλίου
• Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM MotoGP™ 2025 συνεχίζει την παγκόσμια περιοδεία του στην έρημο με τον αγώνα Grand Prix της Qatar Airways του Κατάρ, που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα Lusail International Circuit από τις 11 έως τις 13 Απριλίου.
• Για να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις της πίστας Lusail, η Michelin παρουσίασε μια ειδικά σχεδιασμένη γκάμα ελαστικών με πιο άκαπτα μείγματα γόμας. Συγκεκριμένα, ένα νέο, πιο ανθεκτικό πίσω μαλακό μείγμα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slick και ένα νέο εμπρός σκληρό μείγμα γόμας ελαστικό που παρέχουν μεγαλύτερη σταθερότητα.
• Το Grand Prix της Qatar Airways του Κατάρ παραμένει έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες της σεζόν, συνδυάζοντας την απαιτητική πίστα σχεδιασμένη απο τον Tilke, την εξαιρετικά λεια επιφάνεια της, την άμμο από τον αέρα και την υγρασία από το νυχτερινό πρόγραμμα.
Ο αγώνας του Κατάρ, που είχε προγραμματιστεί ως έναρξη της σεζόν, καθυστέρησε το 2025 για να φιλοξενήσει το Ραμαζάνι, το οποίο ξεκίνησε το Σάββατο 1 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε την Κυριακή 30 Μαρτίου με τον εορτασμό του Eid al-Fitr. Στο Κατάρ, οι διακοπές του Eid al-Fitr ξεκίνησαν την Κυριακή 30 Μαρτίου και διήρκεσαν έως τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025.
Για περισσότερα από είκοσι χρόνια, το Εμιράτο του Κατάρ φιλοξενεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP στην πίστα Lusail International Circuit, που βρίσκεται μόλις λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Ντόχα. Η πίστα εκσυγχρονίστηκε το 2023 και ανακαινίστηκε. Ενώ οι δύο προηγούμενες διοργανώσεις άφηναν περιθώρια για τεχνικές εκπλήξεις, η Michelin έχει πλέον σταθερή πρόσφυση στα χαρακτηριστικά της νέας ασφάλτου. Τα εκτεταμένα δεδομένα που συλλέχθηκαν και επεξεργάστηκαν από τα συστήματα προσομοίωσης της Michelin συνέβαλαν επίσης στον επαναπροσδιορισμό των ζωνών υψηλής πίεσης της πίστας και στη βελτίωση της γκάμας των ελαστικών.
Ο συνδυασμός της τυπικής πίστας "στυλ Tilke"—μεγάλες ευθείες και απότομες αλλαγές κατεύθυνσης—με τα νέα χαρακτηριστικά επιφάνειας την καθιστούν μια γρήγορη πίστα στο σύνολό της, αλλά πολύ λεια και απαιτητική για τα ελαστικά. Το μέγεθος και το σχήμα του επάνω στρώματος της ασφάλτου (γνωστό ως μακρο-τραχύτητα) προσφέρουν καλό επίπεδο πρόσφυσης, αλλά προκαλούν τη συνοχή και την ανθεκτικότητα των πιο μαλακών ελαστικών.
Αυτό το χαρακτηριστικό της πίστας εξελίσσεται πολύ αργά με τα χρόνια, καθώς οι επαναλαμβανόμενες διελεύσεις οχημάτων φθείρουν σταδιακά τις πέτρινες άκρες.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό της πίστας Lusail είναι η παρουσία άμμου. Αυτό το λεπτό στρώμα που εναποτίθεται από τον άνεμο αυξάνει την ολίσθηση των ελαστικών, η οποία με τη σειρά της επιταχύνει τη φθορά. Τόσο τα μπροστινά όσο και τα πίσω ελαστικά επηρεάζονται από αυτό.
Για να ανταποκριθεί σε αυτές τις προκλήσεις, η Michelin είχε διαθέσιμη μια ειδικά σχεδιασμένη γκάμα ελαστικών με πιο άκαπτα μείγματα γόμας. Η φετινή γκάμα περιλαμβάνει τρία συμμετρικά μπροστινά μείγματα γόμας (μαλακό, μεσαίο, σκληρό) και δύο πίσω, ένα ενισχυμένο ασύμμετρο μαλακό (πιο δυνατό στα δεξιά) και το άλλο ένα συμμετρικό μεσαίο μείγμα γόμας.
Σε περίπτωση βροχής, η Michelin θα έχει διαθέσιμη την γκάμα ελαστικών MICHELIN Power Rain σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας γι ατον αγώνα στο Κατάρ—συμμετρικά για τον μπροστινό τροχό και ασύμμετρα για τον πίσω που θα είναι ενισχυμένα στη δεξιά πλευρά.
Όπως είναι παράδοση στην πίστα Lusail, οι αγώνες γίνονται νύχτα. Ο αγώνας Tissot Sprint (11 γύροι) είναι προγραμματισμένος για το Σάββατο 12 Απριλίου στις 20:00 (τοπική ώρα) και το Grand Prix (22 γύροι) την Κυριακή 13 Απριλίου επίσης στις 20:00. Αυτές οι χρονικοί περίοδοι εξασφαλίζουν πιο μέτριες θερμοκρασίες πίστας σε σύγκριση με την ημέρα, επηρεάζοντας σημαντικά τις επιλογές των μείγματων γόμας.
«Για τον αγώνα του 2025, επεξεργαστήκαμε ξανά τα μείγματα γόμας του μαλακού τις πίσω ελαστικού για να το κάνουμε πιο άκαμπτο και επομένως πιο ανθεκτικό στις επιθετικές συνθήκες της Lusail», εξηγεί ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. "Ταυτόχρονα, φέραμε επίσης ένα τροποποιημένο μπροστινό σκληρό μείγμα γόμας στο Κατάρ για να προσφέρουμε μεγαλύτερη ευελιξία. Προσφέρει επίπεδο πρόσφυσης παρόμοιο με ένα μπροστινό μεσαίο μείγμα γόμας, αλλά προσφέρει καλύτερη σταθερότητα. Η δυναμική του νυχτερινού αγώνα αντιστρέφεται σε σύγκριση με άλλους: Ξεκινάμε σε μια πιο ζεστή πίστα που ψύχεται καθώς περνούν οι γύροι, ενώ συνδυάζεται συνήθως με το λεπτό στρώμα άμμου.Επίσης ο άνεμος μειώνει σημαντικά την πρόσφυση - μια πραγματική επιπλεόν πρόκληση!
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.