Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 04.03.2022
12 ομάδες, 26 αναβάτες, σε έναν «μαραθώνιο» που θα ξεκινήσει στις 6 Μαρτίου από την πίστα του Κατάρ και θα τελειώσει στις 6 Νοεμβρίου στην Valencia της Ισπανίας
Μετά από δύο ταραχώδης χρονιές, εξαιτίας της πανδημίας, όπου κάθε προγραμματισμός ομάδων και αναβατών «πήγε περίπατο», το νέο πρωτάθλημα αρχίζει μέσα σε παγκόσμιο αναβρασμό, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία. Προς το παρόν στα paddock του MotoGP επικρατεί ηρεμία μιας και δεν υπάρχει προγραμματισμένος αγώνες σε χώρες που εμπλέκονται στην πολεμική σύρραξη, όπως συνέβη στη πρωτάθλημα της F1 με το Grand Prix στο Σότσι ή στο MXGP στο Orlyonok.
Δυστυχώς έως τώρα τόσο η διοργανώτρια Dorna, όσο και η ένωση αναβατών και κατασκευαστών που συμμετέχουν στο κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλετών, δεν έχουν κάνει κίνηση στην οποία θα καταδικάζουν τα γεγονότα που επηρεάζουν όλο τον πλανήτη. Ας ελπίσουμε πως κάτι τέτοιο θα γίνει τις επόμενες ημέρες για να μην αναγκαστούμε να πούμε πως οι αγώνες μοτοσυκλέτας βρίσκονται στον κόσμο τους.
Μέσα στο «βαρύ κλίμα» των τελευταίων εβδομάδων όλοι οι εμπλεκόμενοι στις τρεις κατηγορίες του θεσμού βρίσκονται στο Κατάρ και ζεσταίνουν κινητήρες. Έχουμε και λέμε λοιπόν.
Όλοι δηλώνουν αισιόδοξοι παρ’ όλα αυτά εμείς δεν μπορούμε να διακρίνουμε ξεκάθαρο φαβορί, παρά μόνο υποψήφιους για τον τίτλο. O Παγκόσμιος Πρωταθλητής Fabio Quartararo είναι ένα το «δυνατό» χαρτί της Yamaha για να επαναλάβει τον άθλο του 2021. Από την άλλη στην Ducati, που πήρε τον τίτλο στους κατασκευαστές πέρσι, πιστεύουν πολύ στον Fransesco Bagnaia. Πιστεύουμε και εμείς πως εκτός συγκλονιστικού απροόπτου ο Ιταλός είναι μεταξύ των τριών κορυφαίων αναβατών στο grid και η Ducati είναι μια από τις υπερδυνάμεις του MotoGP.
Τα μεγάλα ερωτηματικά είναι δύο. Ο Marc Marquez δείχνει να έχει ξεπεράσει τους τραυματισμούς του, αλλά κανείς δεν ξέρει πως θα ανταποκριθεί στις απαιτητικές συνθήκες ενός αγώνα. Από την άλλη είναι ο Πρωταθλητής του 2020 Joan Mir. Στην Suzuki «φυσάει αέρας ανανέωσης» στην σύνθεση της ομάδας η οποία πλέον έχει ως διευθυντή τον πολύπειρο Livio Luppo. Σε αυτόν έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους οι Ιάπωνες, που μετά την φυγή του «πρωταθλητή» Davide Brivio στα τέλη του 2020 αποδιοργανώθηκε με τα γνωστά ανεπιτυχή αποτελέσματα το 2021.
Αυτή είναι και η πρώτη πλήρης χρονιά του Maverick Vinales στην Aprilia. Ο Ισπανός, μαζί με τους Johann Zarco και Jorge Martin της Pramac, τον Jack Miller της εργοστασιακής Ducati, του Miguel Oliveira της KTM, τον Alex Rins της Suzuki, τον Enea Bastianini της Gresini Racing και τον Franco Morbidelli της εργοστασιακής Yamaha, θα βρεθούν στο βάθρο των νικητών και κατά κάποιο τρόπο θα είναι οι «ρυθμιστές» του Πρωταθλήματος.
Με αγωνία περιμένουμε να δούμε τους rookie της χρονιάς Remy Gardner και Raul Fernandez (Tech3 KTM Factory Racing), Marco Bezzecchi (Mooney VR46), Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP), Darryn Binder (WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team) αλλά και τον πολύπειρο Andrea Dovizioso στην επιστροφή του ως full time αναβάτης στην «δορυφορική» ομάδα της Yamaha.
Κάνοντας κλικ στο όνομα της ομάδας και δείτε τις μοτοσυκλέτες και τους αναβάτες των ομάδων του MotoGP 2022.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.