Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 13.11.2017
Ο αναβάτης από την Cervera της Ισπανίας κατέκτησε τον έκτο τίτλο του συνολικά και τέταρτο στην μεγάλη κατηγορία και έγινε ο νεότερος σε ηλικία που πετυχαίνει κάτι τέτοιο
Ο Marc Marquez είναι πλέον για έκτη φορά στην καριέρα του Παγκόσμιος Πρωταθλητής μετά από έναν αγώνα με δραματική εξέλιξη. Αυτός ήταν ο τέταρτος τίτλος του τα τελευταία πέντε χρόνια, ο οποίος έχει ποσοστό επιτυχίας 80%.
Το 2015 βρήκε τον Marquez να μην κατακτά τον τίτλο για πρώτη και τελευταία φορά από τότε που αγωνίζεται στην κορυφαία κατηγορία. Το 2016 και το 2017 ο ΜΜ93 επέστρεψε στο θρόνο του δείχνοντας πως ωριμάζει και ότι είναι έτοιμος να γράψει το όνομα του με χρυσά γράμματα στην ιστορία του sport. Με έξι νίκες ήδη στο φετινό ενεργητικό του, ανακηρύχτηκε Πρωταθλητής ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου στον τελευταίο αγώνα της Valencia.
«Μετακομίζοντας» στην κατηγορία Moto2 το 2011, o Marquez είχε μια δύσκολη αρχή στην νέα κατηγορία, πριν κάνει μια απίστευτη επιστροφή κερδίσει εφτά αγώνες και μειώσει την διαφορά από τον πρώτο της βαθμολογίας Stefan Bradl. Μια πτώση στις δοκιμές του αγώνα της Μαλαισίας, έβαλε τέλος στην προσπάθεια του. Ένα σοβαρό πρόβλημα στην όραση του επέβαλε να μείνει στο περιθώριο. Χωρίς να γνωρίζει αν το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί η καριέρα του τέθηκε σε κίνδυνο, όμως ευτυχώς η χειρουργική επέμβαση που υποβλήθηκε διόρθωσε το πρόβλημα. Επέστρεψε πιο δυνατός και κατέκτησε το Πρωτάθλημα του 2012.
Η επόμενη χρονιά τον βρίσκει στα MotoGP. Ανεβαίνει στο βάθρο στον πρώτο του αγώνα στο Κατάρ και κερδίζει τον δεύτερο στις Η.Π.Α. Κάνει μια εκπληκτική χρονιά και κερδίζει το Πρωτάθλημα, όντας ο πρώτος rookie Που καταφέρνει κάτι τέτοιο τα τελευταία 35 χρόνια!
Το 2014 αρχίζει το ίδιο δυνατά. Κάνει ένα σερί 10 νικών στους 10 πρώτους αγώνες και κατακτά τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο στην έδρα της Honda, στην πίστα Motegi.
To 2015 παρ’ ότι άρχισε καλά οι πολλές πτώσεις και η Yamaha με τους Rossi και Lorenzo που διεκδικούσαν το Πρωτάθλημα με αξιώσεις δεν τον άφησαν να πάρει τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο. Η νίκη σε έναν από τους καλύτερους αγώνες όλων των εποχών στην πίστα του Phillip Island της Αυστραλίας δεν είχε συνέχεια, αφού στον επόμενο αμέσως αγώνα στην πίστα Sepang, ο «τσακωμός» με τον Rossi και η πτώση του έβαλαν τέλος στις βλέψεις του. Στον τελευταίο αγώνα της Valencia, τερματίζει δεύτερος και δηλώνει έτοιμος να πάρει πίσω το στέμμα του από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Jorge Lorenzo.
Η στρατηγική του άλλαξε το 2016. Ήθελε πρώτα τον τίτλο και μετά την νίκη. Πριν τον αγώνα στο Motegi, όπου σιγούρεψε τον τίτλο όπως είχε κάνει και το 2014 με 54 βαθμούς διαφορά, είχε κερδίσει στο Τέξας, στην Αργεντινή, στην Γερμανία και στην Αραγονία. Ήταν ο μοναδικός αναβάτης που είχε βαθμολογηθεί σε όλους τους αγώνες του Πρωταθλήματος. Και μπορεί το 2017 να μην έκανε το ίδιο αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν και πάλι ο τίτλος του Πρωταθλητή.
Ξεκίνησε με μια τέταρτη θέση στο Κατάρ και εγκατάλειψη στην Αργεντινή προτού κερδίσει στο Τέξας αφού κατέκτησε και την pole position. Στην Jerez ήταν δεύτερος, πριν έρθει η δεύτερη και για πολλούς καταστροφική εγκατάλειψη στην πίστα του Le Mans. Στο Mugello είδε τον μετέπειτα κυριότερο αντίπαλο του Andrea Dovizioso να κερδίζει μέσα στην πατρίδα του και αμέσως μετά να τον κερδίζει στα ίσια και την πίστα της Καταλονίας. Το Assen τον βρίσκει και πάλι εκτός βάθρου, αλλά δεν το βάζει κάτω και κατακτά δύο σερί νίκες στην Γερμανία και την Τσεχία. Ο Dovi επανέρχεται στην πρώτη θέση στο Silverstone και ο ΜΜ93 κερδίζει μέσα στην Ιταλία στην πίστα του Misano, αλλά και στην Αραγονία. Η Honda και ο Marquez χάνουν μέσα στην έδρα τους στο Motegi από τους Ιταλούς, αλλά επικρατούν στην Αυστραλία, που αποδεικνύεται καταστροφικό για την Ducati και το Dovizioso. Με το Πρωτάθλημα να είναι πλέον πολύ κοντά ο Marquez μένει εκτός βάθρου στη Sepang , ο Dovizioso κερδίζδει, αλλά πλέον είναι 21 βαθμούς μπροστά από τον αντίπαλο του.
Στην Valencia τελικά μετά από έναν αγώνα που έκοψε την ανάσα ο Marquez έδειξε και πάλι την μεγάλη κλάση του, σώνοντας μία σίγουρη πτώση, εφτά γύρους πριν το τέλος και τερματίζοντας τελικά τρίτος πήρε τον έκτο τίτλο στην καριέρα του.
Τα στατιστικά
- Ο Marquez είναι ο νεότερος αναβάτης με τέσσερις τίτλους στην κορυφαία κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Με ηλικία 24 ετών και 254 ημερών πήρε το ρεκόρ από τον Mike Hailwood που είχε πάρει τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο του στα GP500 το 1965 όταν ήταν 25 ετών και 107 ημερών.
- Ο ΜM93 έγινε επίσης ο νεότερος αναβάτης με έξι Πρωταθλήματα στο ενεργητικό του. Το προηγούμενο ρεκόρ το κατείχε ο Valentino Rossi, ο οποίος όταν κατέκτησε το έκτο του Πρωτάθλημα το 2004 ήταν 25 ετών και 244 ημερών.
- Ο μοναδικός Ισπανός αναβάτης που έχει περισσότερους τίτλους από τον Marquez, είναι ο Angel Nieto με δεκατρείς (7 στα GP125 και 6 στα GP50)
- O Marquez έχει τερματίσει στην πρώτη θέση τουλάχιστον πέντε φορές τα τελευταία οχτώ χρόνια σε όλες τις κατηγορίες. Ο μοναδικός αναβάτης που έχει πετύχει κάτι ανάλογο στην ιστορία των 69 ετών των Grand Prix μοτοσυκλέτας είναι ο Giacomo Agostini.
- To 2017 ανέβηκε 12 φορές στο βάθρο τις περισσότερες φορές από κάθε άλλον αναβάτη και σημείωσε τις πιο πολλές pole positions (οχτώ). Κέρδισε σε έξι αγώνες, σε όσους τα κατάφερε και ο κύριος αντίπαλος του, Andrea Dovizioso.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.