Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 29.10.2018
H Yamaha μετά από ενάμιση χρόνο κατέκτησε μία νίκη, με τον Marquez να εγκαταλείπει στις αρχές του αγώνα μετά την επαφή που είχε με τον Johann Zarco και την τρομακτική πτώση του τελευταίου
Ο Γάλλος με τον Ισπανό βρέθηκαν πολύ κοντά στα φρένα της πρώτης στροφής. Η Yamaha ακούμπησε την Honda στο πίσω μέρος και η συνέχεια ήταν ανατριχιαστική, με τους πρωταγωνιστές (Zarco, Marquez, Iannone) να δηλώνουν σοκαρισμένοι από το γεγονός. Ο αναβάτης της Yamaha δεν τραυματίστηκε, ο Marquez εγκατέλειψε και ο αναβάτης της Suzuki συνέχισε και τερμάτισε δεύτερος
Δείτε το video με το ατύχημα και τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών
Τα δυσάρεστα ξεκίνησαν από την Παρασκευή. Άτυχος αυτή τη φορά, ο εξαιρετικός μέχρι εκείνη τη στιγμή, ήταν ο Cal Crutchlow. Ο Βρετανός στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά έχασε τον έλεγχο της LCR Honda, στην πρώτη και ιδιαίτερα γρήγορη στροφή, με αποτέλεσμα πέφτοντας να σπάσει τον αστράγαλο του.
Έτσι τέθηκε εκτός αγώνα και μάλιστα υπολογίζεται ότι θα μείνει τουλάχιστον δεκαπέντε ημέρες στην Αυστραλία για να χειρουργηθεί και να αξιολογηθεί καλύτερα η κατάσταση της υγείας του από τους γιατρούς. Ο αντικαταστάτης του για τον επόμενο αγώνα της Sepang θα είναι ο δοκιμαστής της Honda, Stefan Bradl.
Άλλος ένας αναβάτης μετά τον Jorge Lorenzo (χειρουργήθηκε επιτυχώς την περασμένη εβδομάδα και αναμένεται η επιστροφή του στην Sepang) και τον Tito Rabat, που ακόμα αναρρώνει από τον τραυματισμό του συνέπεια μια τρομακτικής πτώσης στο Silverstone.
Το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στο Phillip Island ξεκίνησε με βροχή, σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες, πολύ αέρα (ως συνήθως) και λίγα στεγνά sessions. Οι αναβάτες είχαν να αντιμετωπίσουν και λίγη βροχή, η οποία ήταν αρκετή για να τους μπερδέψει στην επιλογή ελαστικών.
“Γενναιότερος” όλων ήταν για άλλη μια φορά ο Marc Marquez. Κατέκτησε την πέμπτη συνεχόμενη pole position και κερδίζοντας για έκτη συνεχόμενη χρονιά το BMW M Award. Δεύτερος ο Maverick Vinales που έδειχνε ιδιαίτερα χαρούμενος καταφέρνοντας ένα καλό πλασάρισμα. Τρίτος τερμάτισε ο Johann Zarco που δήλωσε πως δεν θα ήθελε να ξαναζήσει τόσο τρομακτικές κατατακτήριες δοκιμές.
Phillip Island σημαίνει αλλεπάλληλες προσπεράσεις και μάχες σώμα με σώμα με μεγάλες ταχύτητες από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο.
Έτσι έγινε και στις τρεις κατηγορίες. Στη Moto3 βλέπαμε σε κάθε γύρο ένα ''τσουνάμι'' μοτοσυκλετών μετά το τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού, να κατευθύνονται στην πρώτη στροφή με τους αναβάτες να εκμεταλλεύονται το slipstream, στρίβοντας 10 μαζί στην Κ1. Νικητής ήταν ο Albert Arenas (Angel Nieto Moto3 Team), όμως ωφελημένος ήταν ο Jorge Martin που αύξησε τη διαφορά του στους 12 βαθμούς από τον Marco Bezzecchi (Redox Prustel GP). Ο Ιταλός της VR46 Academy στάθηκε για ακόμη μια φορά άτυχος μιας και «εμβολίστηκε» από τον Gabriel Rodrigo (RBA BOE Skull Rider).
Στα Moto2 και μετά από έναν εξίσου συναρπαστικό αγώνα, νικητής ήταν ο Brad Binder (ΚΤΜ). Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Francesco Bagnaia (Sky VR46) τερμάτισε δωδέκατος και ο Miguel Oliveira (Red Bull KTM) ενδέκατος, με τη μεταξύ τους διαφορά στο πρωτάθλημα να φτάνει τους 36 βαθμούς.
Στα MotoGP, με τον τίτλο να έχει κριθεί μόνο αδιάφορος αγώνας δεν έγινε. Πρώτος έστριψε ο Danilo Petrucci (Pramac Ducati) που υπέπεσε γρήγορα σε λάθος και βρέθηκε τελευταίος, αφήνοντας μπροστά ένα γκρουπ με ''λυσσασμένους'' αναβάτες. Αυτοί δεν ήταν άλλοι από τους Andrea Iannone (Ecstar Suzuki), Jack Miller (Pramac Ducati), Alex Rins (Ecstar Suzuki), Johann Zarco (Yamaha Tech3), Andrea Dovizioso (Ducati Team) και Valentino Rossi (Movistar Yamaha), με αρχηγό της αγέλης τον συνήθη ύποπτο Marc Marquez.
Ο Maverick Vinales (Movistar Yamaha) και Alvaro Bautista (Ducati Team) δεν ξεκίνησαν καλά και βρέθηκαν εκτός δεκάδας. Όμως η συνέχεια ήταν πολύ διαφορετική για αυτούς τους δύο.
Στον τέταρτο γύρο είχαμε το ανατριχιαστικό «επεισόδιο» με τους Zarco και Marquez να συγκρούονται με 270 χ.α.ω.! Έτσι αφού δύο από τους ταχύτερους αναβάτες βγήκαν εκτός μάχης το γκρουπ των πρώτων άλλαξε άρδην. Ο Maverick Vinales έπιασε εκπληκτικό ρυθμό και βρέθηκε γρήγορα στην πρώτη θέση με τον ομόσταυλό του Valentino Rossi να τον ακολουθεί. Ποιός θα το φανταζόταν…
Ο Ισπανός ''άνοιξε'' τη διαφορά. Ο Ιταλός προσπεράστηκε από τους υπόλοιπους του γκρουπ χωρίς να μπορεί να κάνει κάτι. Ο Andrea Iannone από τη δεύτερη θέση μαχόταν συνεχώς με τις εργοστασιακές Ducati των Andrea Dovizioso και Alvaro Bautista. Παρόλο που ο Iannone ήταν ένα από τα φαβορί για τη νίκη υπέπεσε σε λάθη που δεν τον άφησαν να ξεφύγει και να ''πιάσει'' τον Maverick.
Ο Ισπανός τερμάτισε πρώτος και οι δύο Ιταλοί ακολούθησαν. Ο Iannone κατάφερε να κρατήσει με ''νύχια και με δόντια'' διαφορά από τον Desmodovi και τερμάτισε δεύτερος.
Ο Vinales κέρδισε και ξέσπασε σε δάκρυα. Ενάμιση χρόνος χωρίς νίκη (τελευταία νίκη του ήταν στο Le Mans το 2017), πολλές συνεχόμενες κακές εμφανίσεις, ο τσακωμός και αλλαγή αρχιμηχανικού για το 2019, ο χρόνος που περνάει μην μπορώντας να αναδείξει το ταλέντο του όντας σε μια Yamaha χαμένη στο διάστημα, ήταν καίρια χτυπήματα για την αυτοπεποίθηση του. Όμως όλα αυτά ανήκουν πλέον στο παρελθόν… μάλλον. Τα συναισθήματα του ''ξεχείλιζαν'' στο βάθρο και στη συνέντευξη τύπου. Η Yamaha κέρδισε μετά από σχεδόν 500 ημέρες και το Ολλανδικό Grand Prix του 2017.
Ο Bautista τερμάτισε τέταρτος και ήταν εντυπωσιακός στην πίστα που πήρε την πρώτη νίκη στην καριέρα του το 2006 και την κατηγορία των 125 κ.εκ. Ο Alvaro, (που αντικατέστησε στον συγκεκριμένο αγώνα τον τραυματία Lorenzo) το 2019 θα αγωνίζεται στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati με το Panigale V4 R στο WorldSBK.
Ο Valentino Rossi τερμάτισε τελικά έκτος μένοντας πίσω από τον Alex Rins, μη μπορώντας να ακολουθήσει τον ρυθμό των πρώτων. Ο Jack Miller τερμάτισε έβδομος και ήταν ο πρώτος μη ''ερογστασιακός'' αναβάτης, με την δεκάδα να κλείνουν οι Franco Morbidelli (Marc VDS Honda), Aleix Espargaro (Aprilia Gresini) και Bradley Smith (Red Bull KTM).
Ραντεβού σε μια εβδομάδα και την ''ζεστή'' πίστα της Μαλαισίας για να δούμε αν η Yamaha πραγματικά βρήκε τον καλό της εαυτό ή ο συγκεκριμένος αγώνας ήταν απλά ένα πυροτέχνημα για τους ''μπλε''.
Να σημειώσουμε εδώ πως την Παρασκευή υπήρξε η σημαντική ανακοίνωση της απόκτησης από την KTM του Dani Pedrosa ως δοκιμαστή στο πλάι του Mika Kallio. Έτσι οι Αυστριακοί δείχνουν να έχουν φοβερή ποιότητα για το 2019, στην εργοστασιακή ομάδα (Pol Espargaro, Johann Zarco), τη δορυφορική (Hafizh Syahrin, Miguel Oliveira) μα και σε επίπεδο δοκιμαστών (Dani Pedrosa, Mika Kallio).
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.