Αγώνες Εξωτερικού

Το MotoGP 2024 ξεκινά τη χρονιά σε μια πίστα με μέτρια πρόσφυση

Για 20 χρόνια, το Εμιράτο του Κατάρ φιλοξενεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP στην πίστα Lusail International Circuit


07.03.2024

Με τον περυσινό αγώνα να πραγματοποιείται προς το τέλος της σεζόν, λόγω εργασιών ανακαίνισης στην πίστα (ο προτελευταίος αγώνας στο ημερολόγιο), ο αγώνας Grand Prix Qatar Airways του Κατάρ ανοίγει τη σεζόν φέτος, όπως συνέβαινε πάντα στο παρελθόν

• Ο αγώνας Grand Prix Qatar Airways του Κατάρ ξεκινά τη σεζόν για το 2024
• Η συγκεκριμένη πίστα ανακαινίστηκε το 2023 και διαθέτει μια εξαιρετικά λεία άσφαλτο που επηρεάζει τη στρατηγική των ελαστικών.
• Ο αγώνας Sprint (ώρα έναρξης 19:00 μ.μ.) και το Grand Prix (ώρα έναρξης 20:00 μ.μ.) θα γίνουν το βράδυ, που οι θερμοκρασίες πίστας είναι πιο δροσερές από ό,τι κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι μοτοσυκλέτες έχουν εξελιχθεί σημαντικά σε σύγκριση με το 2023 με ακόμη περισσότερα αεροδυναμικά βοηθήματα, πολλοί κορυφαίοι αναβάτες έχουν αλλάξει ομάδα και ο πρωταθλητής του Moto2 του 2023, Pedro Acosta, βρίσκεται τώρα στο Red Bull GASGAS Tech 3, τα ελαστικά MICHELIN διαθέτουν νέα μείγματα γόμας και ένα νέο εμπρός «HARD+» μείγμα γόμας, όλα διαθέσιμα για τα Grand Prix της σεζόν. Ο κατάλογος των νέων χαρακτηριστικών για το 2024 είναι μεγάλος, κι όλοι ανυπονομούν για τον πρώτο αγώνα της σεζόν, τόσο οι λάτρεις των αγώνων όσο και οι επαγγελματίες των paddocks.

Για 20 χρόνια, το Εμιράτο του Κατάρ φιλοξενεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP στην πίστα Lusail International Circuit, που βρίσκεται μόλις λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Ντόχα. Επίσης, λόγω ότι φιλοξενεί κι άλλους αγώνες παγκόσμιας κλάσης όπως η Formula 1 και η FIA-WEC, ο χώρος ανακαινίστηκε σημαντικά το 2023. Τώρα, εκτός από τα νέα, πιο φιλόξενα κτιρία, η έκδοση 2.0 της πίστας των 5.38 χλμ. διαθέτει μια ανανεωμένη επιφάνεια. Πέρυσι αυτό το συγκεκριμένο Grand Prix αποτελούσε μια πρόσκληση για τις ομάδες και τη Michelin, επειδή κανένας δεν γνώριζε τα χαρακτηριστικά της νέας ασφάλτου, αλλά φέτος γνωρίζουμε από τα δεδομένα μας ότι η νέα επιφάνεια είναι γρήγορη… αλλά πολύ λεία. Το μέγεθος και το σχήμα των λίθων που αποτελούν το ανώτερο στρώμα της ασφάλτου (αυτό που ονομάζουμε μακρο-τραχύτητα) παρέχουν καλό επίπεδο πρόσφυσης, αλλά επηρεάζουν τη σταθερότητα και τη διάρκεια ζωής ακόμη και των πιο ανθεκτικών ελαστικών.

Michelin Qatar GP 2

Το 2023 οι αναβάτες επέλεξαν τα σκληρά μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slicks και για τους δυο τροχούς και αυτά λειτούργησαν καλά τόσο στον αγώνα Sprint όσο και στο Grand Prix χωρίς προβλήματα, σημειώνοντας νέα ρεκόρ.

Όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες, η επιστροφή του Grand Prix Qatar Airways του Κατάρ το Μάρτιο ευνοεί τις πιο σταθερές καιρικές συνθήκες, καθώς το περασμένο Νοέμβριο έντονες καταιγίδες έπληξαν την περιοχή τα βράδια. Όπως συμβαίνει πάντα, ο αγώνας Sprint και το Grand Prix θα πραγματοποιηθούν μετά τη δύση του ηλίου, με ώρα 7:00 μ.μ. εκκίνηση (τοπική ώρα) για το Sprint (11 γύροι) και ένα 8:00 μ.μ. εκκίνηση για το Grand Prix (22 γύροι).

Για να ανταποκριθούν στις 16 στροφές της πίστας Lusail International Circuit, με δέκα απο αυτές δεξιές και να επιτύχουν τελικές ταχύτητες άνω των 330 χλμ./ώρα στην ευθεία των pits , οι αναβάτες MotoGP θα έχουν στη διάθεσή τους μια γκάμα ελαστικών που αποτελείται από τρία μείγματα γόμας συμμετρικών μπροστινών ελαστικών ( ΜΑΛΑΚΟ, ΜΕΣΑΙΟ και ΣΚΛΗΡΟ) και δύο μείγματα γόμας για τον πίσω τροχό (ΜΑΛΑΚΟ και ΜΕΣΑΙΟ), ασύμμετρα με πιο ανθεκτικη γόμα στην δεξιά πλευρά. Όσον αφορά την γκάμα ελαστικών MICHELIN Power Rain, η Michelin θα έχει διαθέσιμα το ΜΑΛΑΚΟ και ΜΕΣΑΙΟ μείγμα γόμας, τόσο για το μπροστινό (συμμετρικό) όσο και για τον πίσω τροχό (ασύμμετρο, με πιο ανθεκτικη την δεξιά πλευρά).

«Ξεκαθαρίσαμε την γκάμα ελαστικών για το Κατάρ κατά τις επίσημες δοκιμές το Φεβρουάριο», δήλωσε ο Piero Taramasso, Διευθυντής Michelin Motorsport Two-Wheel. «Γνωρίζουμε πλέον τα χαρακτηριστικά της νέας ασφάλτου, η οποία σε σύγκριση με πέρυσι έχει διευκολύνει το έργο μας, ιδιαίτερα κατά την επιλογή των μείγματων γόμας. Εκτός από τη μικρή τραχύτητα αυτής της πίστας, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι ελεύθερες δοκιμές και τα προκριματικά θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της ημέρας σε μια πολύ ζεστή πίστα (πάνω από 45°C) και κατά συνέπεια θα πρέπει να προτείνουμε στους αναβάτες να επιλέξουν πιο σκληρά μείγμα γόμας, έχοντας το ΜΑΛΑΚΟ μείγμα γόμας ως εφεδρική επιλογή για την πρόκριση. Ο αγώνας Sprint και το Grand Prix έχουν προγραμματιστεί για το βράδυ και το ΜΑΛΑΚΟ πίσω ελαστικό θα μπορούσε να είναι μια επιλογή, ιδιαίτερα για τους 11 γύρους του Sprint. Η τελική παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπόψη στη στρατηγική των ελαστικών είναι η άμμος που φέρνει ο άνεμος απο την έρημο, η οποία είναι πιθανό να κανει ακομα μικρότερη την τραχύτητα του ασφαλτοτάπητα, μειώνοντας σημαντικά το συνολικό επίπεδο πρόσφυσης. Λόγω της εξέλιξης των μοτοσυκλετών και των αυξημένων επιδόσεων που παρουσιάστηκαν κατά τις επίσημες δοκιμές από τα νέα μείγματα γόμας της Michelin το 2024, αν οι συνθήκες το επιτρέπουν, είμαστε σίγουροι ότι θα προσθέσουμε περισσότερα νέα ρεκόρ στην ήδη εκτεταμένη λίστα μας».

Στην πίστα Losail, ο αγώνας Grand Prix θα ξεκινήσει με την πρώτη ελεύθερη δοκιμή διάρκειας 45 λεπτών την Παρασκευή 8 Μαρτίου στις 3:45 μ.μ. (Τοπική ώρα). Το δεύτερο session, αυτή τη φορά διάρκειας μίας ώρας που θα καθορίσει την πρόκριση για τις κατατακτήριες, θα πραγματοποιηθεί στις 8 μ.μ., και θα επιτρέψει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να περάσουν απευθείας στο Q2. Το Σάββατο από τις 2 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί μια ελεύθερη δοκιμή διαρκείας 30 λεπτών, ακολουθούμενη από τα προκριματικά Q1 και Q2 (15 λεπτά το καθένα) και στη συνέχεια ο αγώνας Sprint 11 γύρων στις 7 μ.μ. Το Grand Prix (22 γύροι) θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή στις 8 μ.μ., μετά από 10λεπτη προθέρμανση που έχει προγραμματιστεί για το απόγευμα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην έναρξη μιας «Φάσης ΙΙ» έρευνας για την εξαγορά της Dorna Sports, ιδιοκτήτριας του MotoGP, από την Liberty Media, μια συμφωνία αξίας 4,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. 
Την περίοδο 2011-2012, ο Valentino Rossi ήταν εργοστασιακός αναβάτης της Ducati. Ωστόσο, αυτή η συνεργασία αποδείχθηκε αποτυχία από κάθε άποψη
Μια χρονιά με GET ON THE GAS και READY TO RACE επιτυχίες για το Enduro Team MIMIKOS MOTORCORE!
Η Goiânia θα υποδεχθεί το κορυφαίο θεσμό από το 2026 έως το 2030 χάρη σε μια νέα συμφωνία μεταξύ του MotoGP, της κυβέρνησης του Goiás και της Brasil Motorsport

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.