Νεα Μοντελα

Η Yamaha ετοιμάζει κινητήρες turbo

Μπορεί να δούμε το πρώτο μοντέλο στα τέλη του 2020


15.06.2020

H ιαπωνική εταιρεία εξελίσσει κινητήρες με υπερτροφοδότηση που θα χρησιμοποιηθούν σε νέα μοντέλα

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Yamaha θα χρησιμοποιήσει τέτοιου είδους τεχνολογία. Όπως είχατε διαβάσει στο αφιέρωμα για τις turbo μοτοσυκλέτες, το 1982 είχε παρουσιάσει το XJ 650 Turbo. Ήταν ένα τετρακύλινδρο sport touring που απέδιδε 90 ίππους και 8,3 kgm ροπή. 

Ερχόμαστε στο σήμερα. Οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων “πνίγουν” τους κινητήρες, οπότε οι κατασκευαστές σχεδιάζουν μικρούς σε κυβισμό και με λιγότερους κυλίνδρους για να περιορίσουν τους ρύπους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρήκαν λύση στο turbo και έτσι βλέπουμε από λίγα κυβικά να παράγονται πολλά άλογα. Είναι το λεγόμενο downsizing, που ίσως αποτελέσει την λύση και για τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών.

yamaha turbo bike 4

Την τελευταία δεκαετία έχουμε δει αρκετά σχέδια με σύστημα υπερτροφοδότησης, αλλά μόνο ένας κατασκευαστής έχει τολμήσει να βγάλει αρκετά μοντέλα στην παραγωγή. Kawasaki Η2, Η2R, H2 SX, ZH2. Το εργοστάσιο του Akashi διαθέτει στην γκάμα του πανίσχυρες μοτοσυκλέτες που εξάπτουν την φαντασία.

Η Suzuki ήταν η πρώτη που σχεδίασε ένα concept bike με κινητήρα με τεχνολογία turbo. Παρ’ ότι το Recursion έχει ανανεωθεί από την πρώτη φορά που το είδαμε δεν έχει φτάσει ακόμη στην παραγωγή. Αυτό επιβεβαιώνει πως πολλά πρωτότυπα παραμένουν στα χαρτιά και δεν θα κυλίσουν ποτέ τις ρόδες τους στην άσφαλτο.

yamaha turbo bike 2

Η Yamaha πριν τρία χρόνια κατοχύρωσε πατέντες που έδειχναν ένα MT-09 με κινητήρα με υπερτροφοδότηση. Ήταν όμως δικύλινδρος και όχι τρικύλινδρος, απόδειξη πως σε πολλές περιπτώσεις δεν παίζει ρόλο σε ποιες μοτοσυκλέτες αποκαλύπτονται τα σχέδια των εταιρειών. Ο τρικύλινδρος των 847 κ.εκ., με έναν κύλινδρο λιγότερο θα μπορούσε να διέθετε 560 κ.εκ. και με το σύστημα υπερτροδοδότησης να είχε ισχύ ίδια με του MT-09. Θα ήταν μικρότερο ελαφρύτερο και ο μειωμένος κυβισμός θα βοηθούσε στην συμμόρφωση με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς ρύπων.

Επιπλέον η ίδια τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στο τετρακύλινδρο ΜΤ-10, το οποίο από τους 155 ίππους που διαθέτει τώρα να έφτανε τους 200, για να μπορεί να ανταγωνιστεί το ZH2.

yamaha turbo bike 3

Ο κορονοϊός όμως ίσως να έχει ανατρέψει τα σχέδια όλων των εταιρειών. Είναι άγνωστο αν θα ισχύσουν τελικά οι προδιαγραφές Euro5 από τις αρχές του 2021, αφού πολλά μοντέλα Euro4 θα παραμείνουν απούλητα έως το τέλος του 2020. Ήδη οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ζητήσει παράταση έως και 12 μήνες για την εφαρμογή των Euro5, κάτι που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα γίνει. Ίσως όμως η Yamaha να παρουσιάσει έστω ένα μοντέλο με υπερτροφοδότηση προς τα τέλη του 2020, σηματοδοτώντας μια ολόκληρη νέα γενιά μοτοσυκλετών.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H EICMA 2024 θα μπορούσε να είναι η έκθεση όπου η Honda θα παρουσιάσει τον νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης υψηλών προδιαγραφών, όπως επιβεβαίωσε ο Minoru Kato, ανώτερο στέλεχος της μάρκας στον τομέα ανάπτυξης κινητήρων
Η GPX συνεργάζεται με την SYM και με την ονομασία Drone 125 διαθέτει στην αγορά της Ταϊλάνδης το JetX 125
Η τεχνολογία Υ-ΑΜΤ επιτρέπει στους αναβάτες να εστιάζουν πλήρως στην απόδοση της ΜΤ-09, αλλάζοντας ταχύτητες είτε με την άκρη των δαχτύλων τους, είτε επιλέγοντας έναν πλήρως αυτόματο τρόπο
Πρόκειται για την μεγαλύτερη κινέζικη έκθεση και μία από τις σημαντικότερες για τον χώρο του δικύκλου, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην «Παγκόσμια Πρωτεύουσα Μοτοσυκλετών»

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.