BMW R 1300 R 2025: Με τα νέα χαρακτηριστικά που έφερε το GS προσαρμοσμένα σε roadster (Video)
Κινητήρας, πλαίσιο, ηλεκτρονικά, τροχοί και πολλά ακόμα...όλα καινούργια
11.04.2025
Το νέο roadster των Βαυαρών αποτελεί την επιτομή του σύγχρονου roadster, συνδυάζοντας κορυφαίες επιδόσεις με προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και εργονομία προσανατολισμένη τόσο στη σπορ οδήγηση όσο και στην άνετη τουριστική χρήση
Η νέα BMW R 1300 R εξοπλίζεται με τον πιο ισχυρό boxer κινητήρα παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW Motorrad. Ο αερόψυκτος και υγρόψυκτος 2-κύλινδρος κινητήρας boxer έχει κυβισμό 1.300 κ.εκ., χάρη σε αυξημένη διάμετρο κυλίνδρου (106,5 mm) και μειωμένη διαδρομή (73 mm), προσφέροντας έναν εξαιρετικό συνδυασμό δύναμης και ροπής.
Αποδίδει 145 ίππους (107 kW) στις 7.750 σ.α.λ. και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ.. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του φτάνει τις 9.000 σ.α.λ., ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Το σύστημα BMW ShiftCam ρυθμίζει τη βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής και το χρονισμό τους, προσφέροντας βελτιωμένη απόδοση, ροπή στις χαμηλές στροφές και οικονομία καυσίμου. Σύμφωνα με την BMW η κατανάλωση παραμένει σε εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα για τον κυβισμό και την ισχύ του.
Η R 1300 R διαθέτει πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο από χαλυβδοέλασμα, προσφέροντας αυξημένη στρεπτική ακαμψία. Το νέο χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο αντικαθιστά την προηγούμενη σωληνωτή κατασκευή, μειώνοντας βάρος και αυξάνοντας την ακαμψία του πίσω τμήματος.
Μπροστά, η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι (USD) 47 mm, που προσφέρει υψηλή ακρίβεια στην κατεύθυνση και βελτιωμένη απόσβεση. Πίσω, η ανανεωμένη EVO Paralever ανάρτηση προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία, καλύτερη σύνδεση με το πλαίσιο και πιο άμεση απόκριση σε σπορ οδήγηση.
Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη Dynamic Suspension Adjustment (DSA) διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός και προσφέρει δυναμική προσαρμογή της απόσβεσης και της σκληρότητας των ελατηρίων, κάτι που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε upside-down πιρούνι παραγωγής. Η αυτόματη αντιστάθμιση φορτίου εξασφαλίζει ιδανική γεωμετρία οδήγησης ανεξαρτήτως επιβατών ή φορτίου.
Η R 1300 R είναι εξοπλισμένη με σύστημα πέδησης, το οποίο περιλαμβάνει διπλούς δίσκους εμπρός με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και μονό δίσκο πίσω με διπίστονη πλευστή δαγκάνα. Το σύστημα BMW Integral ABS Pro παρέχεται στάνταρ, ενισχύοντας σημαντικά την ασφάλεια.
Οι νέες 17 ιντσών χυτές ζάντες με κοίλες ακτίνες είναι πάνω από 1,4 κιλά ελαφρύτερες από τις προηγούμενες, βελτιώνοντας την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και την ευελιξία.
Η BMW R 1300 R διαθέτει πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών που περιλαμβάνει:
• Τρία βασικά Riding Modes (Rain, Road, Eco) παρέχονται στάνταρ.
• Προαιρετικά, το Riding Modes Pro προσθέτει τις λειτουργίες Dynamic και Dynamic Pro, μαζί με προεπιλογή mode on-the-fly.
• Engine Drag Torque Control (MSR) ελέγχει το φαινόμενο “γλιστρήματος” του πίσω τροχού κατά το απότομο κατέβασμα ταχυτήτων.
• Το σύστημα ASA (Automated Shift Assistant) προσφέρει αυτόματη λειτουργία συμπλέκτη και ταχυτήτων, βελτιώνοντας την άνεση χωρίς να θυσιάζεται η σπορ αίσθηση.
• Riding Assistant (προαιρετικά) περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control (ACC) και Front Collision Warning (FCW), για ενεργή υποστήριξη οδήγησης.
Επιπλέον, ο προβολέας LED νέου σχεδιασμού σε οκταγωνικό σχήμα, παρέχεται στάνταρ, ενώ προαιρετικά διατίθεται το Headlight Pro με προσαρμοζόμενο φως στροφής, για καλύτερη ορατότητα στις στροφές.
Η νέα R 1300 R ξεχωρίζει και αισθητικά, με τον δυναμικό σχεδιασμό της και τις τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: τη βασική Snapper Rocks Metallic, την Exclusive σε Racing Blue Metallic, την σπορ Performance και την πολυτελή Option 719 Kilauea.
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.