Ο Guy Martin και η μεγάλη πρόκληση της Crighton CR700W με τον κινητήρα Wankel
Θέλει να σπάσει το φράγμα των 321 km/h!
26.07.2022
Στον Guy Martin αρέσουν οι προκλήσεις. Έτσι, παράλληλα με το project 300 που έχει ξεκινήσει με το «φτιαγμένο» Hayabusa με στόχο να σπάσει το φράγμα των 300 mph ή 482.8 km/h, τώρα θα προσπαθήσει να ξεπεράσει τα 200 mph (321,8 km/h) με το χειροποίητο Crighton CR700W το οποίο έχει μια σημαντική ιδιαιτερότητα καθώς τροφοδοτείται από περιστροφικό κινητήρα (Wankel)
Την περασμένη εβδομάδα ο έμπειρος οδηγός αγώνων και παρουσιαστής τηλεοπτικών εκπομπών βρέθηκε στο Elvington όπου έκανε μια σειρά δοκιμών με το CR700W καταφέρνοντας να σημειώσει τελική 302,5 km/h.
O Guy Martin και η πρόκληση «για την οποία αξίζει να πεθάνεις»
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι μπορεί να κάνει πάνω από 200 mph και οι δοκιμές αυτές μας βοηθούν στο να βρούμε τι πρέπει να κάνουμε», δήλωσε στο MCN ο εκτελεστικός πρόεδρος της Rotron, Gilo Cardozo.
«Πρώτος στόχος ήταν να σπάσουμε το ρεκόρ ταχύτητας για μεγάλες μοτοσυκλέτες με κινητήρα Wankel που ήταν 172 mph και στην πραγματικότητα έγινε από τον Stuart Garner στο Bonneville. Καταφέραμε να κάνουμε 188 mph και τώρα ο στόχος είναι να ξεπεράσουμε τα 200 mph. Ήταν το πρώτο βήμα αλλά πιστεύουμε ότι θα το ξεπεράσουμε πολύ εύκολα. Όλα έχουν να κάνουν με τις σχέσεις μετάδοσης, το φέρινγκ και άλλα τέτοια τεχνικής φύσεως θέματα. Θα επιστρέψουμε τις επόμενες τρεις ή τέσσερις εβδομάδες», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον Cardozo, ο Guy Martin είναι ενθουσιασμένος από την μοτοσυκλέτα την οποία μάλιστα αποκαλεί «απόλυτο όπλο».
Από την Norton RCW588 στην Crighton CR700W
Η Crighton CR700W αποτελεί δημιούργημα της εταιρείας του 73χρονου Βρετανού μηχανικού Brian Crighton (Crighton Motorcycles) και της Rotron Power Ltd.
O Crighton είναι ο άνθρωπος που σχεδίασε τον κινητήρα Wankel της αγωνιστικής Norton RCW588 που διέπρεψε στους αγώνες στα 80s και στα 90s.
Η CR700W τροφοδοτείται από έναν περιστροφικό κινητήρα 690 κ. εκ. που αποδίδει 220 hp @ 10.500 σ.α.λ. με τη ροπή να είναι 14.5 kgm / 9.500 σ.α.λ.!
Crighton CR700W: Με κινητήρα Wankel κι εξωπραγματικές επιδόσεις
Και όλα αυτά για μια μοτοσυκλέτα που το βάρος της είναι μόλις 129,5 κιλά χωρίς τα υγρά της!
Ο περιστροφικός κινητήρας ζυγίζει μόλις 24 κιλά, ενώ μαζί με το κιβώτιο έξι ταχυτήτων και το μονόδρομο συμπλέκτη που φέρουν την υπογραφή της Nova Transmissions Ltd, το βάρος δεν ξεπερνά τα 43 κιλά.
Πλαίσιο και ψαλίδι είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και φέρουν την υπογραφή της Spondon, ενώ οι ανθρακονημάτινοι τροχοί της κατασκευάζονται από την Dymag. Την επιβράδυνση αναλαμβάνει η Brembo, ενώ σε ό,τι αφορά στις αναρτήσεις οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ των Ohlins και των Bitubo.
Η Crighton CR700W αποτελεί μια άσκηση μηχανικής με επιδόσεις που θα ζήλευαν ακόμα και κορυφαίες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Θα παραχθεί σε μόλις 25 αντίτυπα με την τιμή της να ορίζεται στις 95.000 λίρες (συν ΦΠΑ) δηλαδή περίπου 111.000 ευρώ (ισοτιμία 21/7).
Όπως σημειώνει ο Cardozo, η κατασκευή των μοτοσυκλετών έχει ξεκινήσει στις εγκαταστάσεις της Rotron στο Wiltshire, με τις περισσότερες από αυτές να έχουν ήδη πουληθεί στο εξωτερικό.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.