Υπόκλιση των Big Four της Ιαπωνίας στις νέες προδιαγραφές ρύπων

Οι πιο αυστηρές προδιαγραφές βάζουν δύσκολα ακόμη και στους μεγαλύτερους κατασκευαστές


29.06.2022

Honda, Yamaha, Kawasaki και Suzuki θα πρέπει να προσαρμοστούν στους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων της Ιαπωνίας μέχρι τέλος του έτους, με πιθανή διακοπή παραγωγής έως και 20 μοντέλων

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Οι παγκόσμιοι κανονισμοί εκπομπών έχουν αναγκάσει πολλούς κατασκευαστές μοτοσυκλετών να σταματήσουν την παραγωγή αρκετών μοντέλων τα τελευταία χρόνια. Από την Yamaha που διαθέτει μόνο για χρήση πίστας το Yamaha YZF-R6 μέχρι τη Harley-Davidson που αφαίρεσε από την ευρωπαϊκή προϊοντική της γκάμα το Sportster, η αλλαγή των κανονισμών συνεχίζει να διαμορφώνει την αγορά.

Η κατάσταση δεν είναι διαφορετική στην Ιαπωνία και η επικείμενη επικαιροποίηση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων απειλεί να οδηγήσει στην διακοπή παραγωγής ακόμη περισσότερων μοντέλων. Η Ιαπωνία θα εφαρμόσει πιο αυστηρά πρότυπα το φθινόπωρο του 2022, με πολλούς από τους νέους κανονισμούς να ακολουθούν τους ευρωπαϊκούς Euro 5.

Το ιαπωνικό μέσο ενημέρωσης Nikkei αναφέρει ότι οι Honda, Yamaha , Kawasaki και Suzuki θα διακόψουν το 10% των σχεδόν 190 μοντέλων που διατίθενται στην αγορά. Μόνο η Honda, θα σταματήσει να παράγει 10 από τα 80 μοντέλα της, συμπεριλαμβανομένου του εμβληματικού CB400 Super Four.

Sayonara Honda CB 400 Super Four / Super Bol d’ Or

 

Ωστόσο, η Honda δεν είναι ο μόνος κατασκευαστής που περιορίζει την γκάμα του. Η Yamaha αναμένεται να αποσύρει το FJR1300 tourer ενώ η Suzuki θα μπορούσε ενδεχομένως να διακόψει πέντε μοντέλα συμπεριλαμβανομένου του GSX250R. Φυσικά, οι ιαπωνικές εταιρείες θα μπορούσαν να προσφέρουν τα μη συμμορφωμένα μοντέλα τους σε λιγότερο περιοριστικές αγορές, αλλά με τη μετάβαση της βιομηχανίας σε βιώσιμες πηγές ενέργειας, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι οι κατασκευαστές προτίθενται να δεσμεύσουν πόρους σε τέτοιες προσπάθειες, σε βάθος χρόνου.

Η Honda στοχεύει επί του παρόντος να εξ ηλεκτρίσει τη γκάμα της μέχρι το 2040 ενώ η Yamaha έχει εκπονήσει πρόγραμμα μηδενικών ρύπων άνθρακα από την παραγωγή της έως το 2050. Ωστόσο, οι νέες προδιαγραφών ρύπων δεν αποτελούν το μοναδικό πρόβλημα. Οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις της αλυσίδας εφοδιασμού και οι ελλείψεις πόρων ωθούν τους Big Four να εξετάσουν το ενδεχόμενο αύξησης παραγωγής ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και σκούτερ.

Πολλοί κατασκευαστές εξελίσσουν νέους καταλύτες για τη μείωση των εκπομπών CO2. Δυστυχώς, οι τιμές των μετάλλων που χρησιμοποιούνται σε αυτούς έχουν αυξηθεί, καθιστώντας την ανάπτυξη και την παραγωγή ακόμη πιο περίπλοκη πρόκληση. Με τους Big Four να αποτελούν το 40% της παγκόσμιας αγοράς μοτοσυκλετών, η απόσυρση 20 μοντέλων θα μπορούσε να προκαλέσει κύματα επιπτώσεων στην αγορά, επιταχύνοντας παράλληλα, την μετάβαση στα ηλεκτρικά δίκυκλα και τα εναλλακτικά καύσιμα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεσαία naked της είναι η πρώτη κινέζικη μοτοσυκλέτα που λαμβάνει το διάσημο βραβείο
To Django είναι ότι η Vespa για την Piaggio. Ένα ξεχωριστό brand name στην γκάμα της Peugeot, ένα εμβληματικό μοντέλο που έχει στις ρίζες του στο 1953
To KLR 650 πρωτοκυκλοφόρισε το 1987. Η δεύτερη γενιά του ήρθε το 2008 και το 2018 σταμάτησε η παραγωγή του. Από το 2021 όμως η εταιρεία του Akashi το επανέφερε στην γκάμα της εταιρείας στις Η.Π.Α.
Μπερδευτήκαμε… κοιτάζοντας τις εικόνες νομίζαμε πως πρόκειται για Triumph, όμως προέρχεται από την Κίνα και είναι μοντέλο της Regnancy

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.