Αφιερώματα

5 πράγματα που κάνουν πιο ξέγνοιαστη τη βόλτα με τη μοτοσυκλέτα

Μικρά αλλά απαραίτητα


19.04.2024

Μοτοσυκλέτα, κράνος, βενζίνη. Αν πει κανείς ότι αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται για να πάρει τους δρόμους, τεχνικά, θα έχει δίκιο. Αλλά…

Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη - Φωτογραφία: Κώστας Αφαντενός

Δεν χρειάζεται να κάνουμε εκπτώσεις στην άνεση, όταν με λίγες προσθήκες ακόμα θα έχουμε μια πιο ξέγνοιαστη βόλτα.

1. Βάση τηλεφώνου

Συμφωνούμε όλοι ότι βολεύει πολύ περισσότερο η πρόσβαση στο smartphone από ειδική βάση στη μοτοσυκλέτα, παρά από την τσέπη μας. Είτε για οδηγίες πλοήγησης, είτε για διαχείριση κλήσεων, θέλουμε άμεση και εύκολη πρόσβαση στο κινητό – και το θέλουμε όσο γίνεται πιο προστατευμένο από κραδασμούς και νερά. Σίγουρα ένας χάρτης είναι χρήσιμος γενικά, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, για πλοήγηση οι περισσότεροι βασιζόμαστε στα smartphone μας και αρκετοί από εμάς, για να ακούμε μουσική, κρατώντας μας καλή παρέα στο δρόμο.

22799 tigra FN UA F 3

FitClic Neo uni αδιάβροχη θήκη + βάση motoTigra Sport FN-U-DRY-MK2 από το MotoMarket

2. Αδιάβροχο

Ήμασταν όλοι εκεί, ένα υπέροχο πρωινό αρχές Ιουνίου. Ο ουρανός καθαρός, ανεβαίνουμε στη μοτοσυκλέτα μας, ένα μπουφάν και ένα τζιν και είμαστε έτοιμοι για μια εκδρομή του Σαββατοκύριακου.
Και όλα πάνε καλά, για περίπου 90 λεπτά αφότου ξεκινήσαμε – τόσο που να μην είναι εύκολη απόφαση η επιστροφή, όταν οι ουρανοί αποφασίζουν να ανοίξουν, και καταλήγουμε να αναρωτιόμαστε αν θα έπρεπε να είχαμε πάρει βάρκα και όχι μοτοσυκλέτα…

Τέτοιες στιγμές, το να έχουμε ένα αδιάβροχο μαζί μας είναι από παρήγορο, μέχρι σωτήριο (αναλόγως της έκτασης που καλύπτει). Η αλήθεια είναι πως τα μονοκόμματα αδιάβροχα προσφέρουν καλύτερη προστασία από την βροχή και είναι πολύ καλύτερα από τα σύνθετα τζάκετ και παντελόνια, καθώς δύσκολα θα μπει νερό – και πλέον, έχουν βελτιωθεί αρκετά και στο σχεδιαστικό τους κομμάτι.

20791 Norfolk 03

Αδιάβροχη ολόσωμη φόρμα Difi Norfolk

3. Κλειδαριά

Ή όπως λένε στο χωριό μου, μπέττερ σέηφ δαν σόρρυ. Είναι μια αμήχανη αλήθεια ότι οι μοτοσυκλέτες αποτελούν πάντα πρόκληση για διάφορους επιτήδειους, και αν πρόκειται να αφήσουμε το βράδυ την καλή μας οπουδήποτε υπαίθρια και εκτός βάσης μας, καλό θα ήταν να δυσκολέψουμε όσο μπορούμε μια ανεπιθύμητη μετακίνησή της.

Φυσικά, το να έχουμε μαζί μας μια μεγάλη, ογκώδη και βαριά αλυσίδα με κλειδαριά σε κάθε ταξίδι, μπορεί εύκολα να μας γίνει βραχνάς και να αρχίσουμε να το «ξεχνάμε» με το κλασσικό «έλα μωρέ τώρα». Δικαίως. Μια βόλτα είπαμε να πάμε.

Οπότε πάμε στην δεύτερη επιλογή με μια κλειδαριά δισκόφρενου – μια πρακτική λύση για τους περισσότερους μηχανόβιους εν κινήσει. Συμπαγείς και ελαφριές, μπορούν να κουμπώσουν στους δίσκους των φρένων και να δυσκολέψουν την μετακίνηση της μοτοσυκλέτας μας σε ξένες αγκαλιές.

26806 abus 39 victory

Κλειδαριά δισκοφρένου Abus 39V-RD/BK

4. Κολλητική ταινία

Πολλοί αναβάτες, πολλές φορές, για πολλούς διαφορετικούς λόγους, έχουν νιώσει τυχεροί και ευγνώμονες που είχαν μαζί τους ένα ρολό κολλητικής ταινίας – αφού πάντα κάτι μπορεί να πάει στραβά στο δρόμο – ή και στο βουνό. Είναι βολική και δίνει λύσεις σχεδόν σε όλα τα προβλήματα, από το μπάλωμα ενός ελαστικού μέχρι την προσωρινή επανατοποθέτηση κάποιου μέρους που κινείται - ενώ δεν θα έπρεπε. Ακόμα καλύτερα, αν συνδυάσουμε την κολλητική ταινία και μερικά cable ties σε διάφορα μεγέθη, θα έχουμε ένα σούπερ οικονομικό και αποδοτικό κιτ εργαλείων που μπορεί να διορθώσει – σχεδόν – τα πάντα.

autokollhth tainia syskeuasias diafanh offiset of175

5. Πανί

Ναι. Αυτό. Ένα πανί. Είτε από δέρμα σαμουά, είτε απλό πανί μικροϊνών, το χρειαζόμαστε. Για να καθαρίσουμε τον φακό της μάσκας από λάσπες, ή τη ζελατίνα του κράνους από νερά, μύγες, θάμπωμα αναπνοής, οτιδήποτε βασικά μπορεί να μας ενοχλήσει στην όραση ή απλά να μας κουράζει κατά την οδήγηση. Δεν κοστίζει, δεν είναι βαρύ, δεν πιάνει χώρο και σίγουρα δίνει λύσεις και ανεβάζει το επίπεδο άνεσης.

19883 muc off luxury microfibre cloth 1

Πανί μικροϊνών Muc Off

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.