HOG o μύθος και η αλήθεια
Εδώ και σχεδόν έναν αιώνα οι μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson έχουν αποκτήσει το ψευδώνυμο «Hogs» (γουρούνια)
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 25.04.2017
Παρόλο που οι περισσότεροι πιστεύουν πως το «παρατσούκλι» προέρχεται από το μέγεθος και τον ήχο των μοτοσυκλετών από το Milwaukee και σε αρκετές περιπτώσεις από τον όγκο των αναβατών τους, η πραγματική προέλευσή του έχει τις ρίζες της στους αγώνες
Η πρώτη εργοστασιακή ομάδα της H-D συστάθηκε το 1914 για να συμμετάσχει στον αγώνα Dodge city 300. Μολονότι έχασαν στον παρθενικό τους αγώνα από την ομάδα της Indian, κέρδισαν την ίδια διοργάνωση το 1915 και το 1916. Στα χρόνια που προηγήθηκαν του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου οι Harley κυριάρχησαν στους αγώνες μοτοσυκλέτας ανά τις Η.Π.Α., κερδίζοντας το ψευδώνυμο «The Wrecking Crew» (ομάδα της καταστροφής) , το οποίο δεκαετίες αργότερα χαρακτήριζε ομοίως ομάδα αναβατών της «μισητής» Indian.
Οι αγώνες, όπως ήταν επόμενο, σταμάτησαν κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου με το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του εργοστασίου να διατίθεται στο στράτευμα για τις ανάγκες του πολέμου. Αμέσως μετά όμως, η ομάδα επέστρεψε στους αγώνες και τις επιτυχίες κατακτώντας νίκες τόσο σε αγώνες ταχύτητας οι οποίοι διεξάγονταν σε οβάλ πίστες φτιαγμένες κατά κύριο λόγο από ξύλο, όσο και σε αγώνες dirt track στις αρχές της δεκαετίας του ’20. Τότε το μέλος της ομάδας Ray Weishaar απέκτησε ένα μικρό γουρουνάκι, το οποίο έγινε η μασκότ της ομάδας. Στον γύρο του θριάμβου μετά από κάθε νίκη ο Johnny, όπως αποκαλούσαν το γουρουνάκι, καθόταν πάνω στο ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας που κέρδιζε.
Οι Harley-Davidson επικρατούσαν στους περισσότερους αγώνες των India και Excelsior. Οι δημοσιογράφοι της εποχής αποκαλούσαν τους αναβάτες «Harley Hogs». Τελικά το προσωνύμιο «hog» έγινε συνώνυμο όλων των μοντέλων της εταιρείας. Με την πάροδο του χρόνου το HOG υιοθετήθηκε από τη H-D και πλέον χρησιμοποιείται ως ακρωνύμιο σε όλα τα club ιδιοκτητών Harley (Harley Owners Group) αλλά και ως διακριτικό της Harley-Davidson Motor Company στο χρηματιστήριο.
Το καλλιτεχνικό αλλά και το τμήμα marketing φροντίζουν να διαιωνίζουν το ΗΟG, παράγοντας πλήθος αντικειμένων και διοργανώνοντας διάφορες καμπάνιες με την εικόνα του μικρού Johnny.
πηγή: rideapart
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.