BMW Motorrad: Εξελίσσει νέο σύστημα ελέγχου κλίσης στη στροφή
Eπεμβαίνει στην ισχύ του κινητήρα και στο σύστημα πέδησης
28.09.2021
Ένα νέο σύστημα υποβοήθησης αναπτύσσει η BMW Motorrad, για το οποίο μάλιστα κατέθεσε και σχετικά έγγραφα για κατοχύρωση της ευρεσιτεχνίας.
Kείμενο: Μένιος Κατής
Η Γερμανική μάρκα άλλωστε έχει παράδοση ανάπτυξης και εφαρμογής νέων τεχνολογιών στις μοτοσυκλέτες καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως ήταν η πρώτη που τοποθέτησε σύστημα ABS σε μοτοσυκλέτα πίσω στο 1988.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το γερμανικό motorradonline.de οι Βαυαροί έχουν αναπτύξει ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης (Lean Angle Assist) που επεμβαίνει στην ισχύ του κινητήρα και στο σύστημα πέδησης διορθώνοντας την κλίση της μοτοσυκλέτας όταν διαπιστώσει πως ελλοχεύει κίνδυνος πτώσης. Εναλλακτικά το σύστημα μπορεί να επέμβει και να αυξήσει τη γωνία κλίσης σε περίπτωση που διαπιστώσει πως υπάρχει κίνδυνος να βγει εκτός στροφής η μοτοσυκλέτα.
Πως λειτουργεί
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ιστοσελίδα, το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο γυροσκόπια που βρίσκονται τοποθετημένα στο εμπρόσθιο και στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, ενώ πιθανή θεωρείται και η ύπαρξη κάμερας. Σε περίπτωση που χρειαστεί να επέμβει ώστε να διορθώσει τη γωνία κλίσης, γίνονται μια σειρά από ενέργειες που έχουν να κάνουν με τον κινητήρα και τα φρένα.
Από τη μια η ισχύς του κινητήρα μπορεί στιγμιαία να μειωθεί εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο, από την άλλη γίνονται μικρές επεμβάσεις στην πέδηση ώστε να μειωθεί η γωνία κλίσης. Στις πατέντες που κατέθεσε η μάρκα γίνεται λόγος και για ύπαρξη αυτοματοποιημένων συμπλεκτών που θα χρησιμοποιούνται για τη μείωση της ροπής που μεταφέρεται στον τροχό.
Οι μηχανικοί της εταιρείας τονίζουν ότι αυτό το νέο σύστημα, σε αντίθεση με το ABS και το traction control, θα επεμβαίνει στο γκάζι ή στα φρένα χωρίς να χρειάζεται κάποια ενέργεια του οδηγού.
Θυμίζουμε ότι το μεν ABS ενεργοποιείται σε έκτακτες περιπτώσεις με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός θα πατήσει φρένο, το δε σύστημα ελέγχου πρόσφυσης τίθεται σε λειτουργία κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης όταν ο οδηγός ανοίξει το γκάζι.
Το νέο σύστημα λειτουργεί αυτόνομα χωρίς να χρειαστεί ενέργεια του οδηγού, καθώς επεμβαίνει για να διορθώσει τη θέση κλίσης της μοτοσυκλέτας.
Προς το παρόν δεν υπάρχει ενημέρωση για το πότε και σε ποια μοντέλα θα εφαρμοστεί το εν λόγω σύστημα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.