11.12.2019
Δύσκολο να το πιστέψει κανείς όμως το 1988 η σειρά των μοντέλων Κ100 μπορούσε να εξοπλιστεί προαιρετικά με κάτι το οποίο δεν χρησιμοποιούσαν οι κατασκευαστές ούτε στα αυτοκίνητα
Πριν από 31 χρόνια η BMW παρουσίαζε σύστημα ABS σε μοτοσυκλέτα. Δύσκολο να το πιστέψει κανείς όμως το 1988 η σειρά των μοντέλων Κ100 μπορούσε να εξοπλιστεί προαιρετικά με κάτι το οποίο δεν χρησιμοποιούσαν οι κατασκευαστές ούτε στα αυτοκίνητα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι Γερμανοί στην εξέλιξη του ABS για μοτοσυκλέτες ήταν η προσαρμογή της τεχνολογίας που δανείστηκαν από τον χώρο των αυτοκινήτων. Το ABS προκαλούσε θόρυβο και κραδασμούς στο λεβιέ και την μανέτα των φρένων της μοτοσυκλέτας με αποτέλεσμα να μην λειτουργούσε όπως έπρεπε. Οι μηχανικοί της BMW εφάρμοσαν ένα ηλεκτρουδραυλικό σύστημα που χρησιμοποιούσε μια βαλβίδα που ρύθμιζε την υδραυλική πίεση των φρένων και απομόνωνε το λεβιέ του πίσω φρένου. Η επέμβαση αυτή συνέβαλε στα να μειωθούν οι κραδασμοί στη μανέτα. Εκείνο το πρώτο σύστημα ABS αύξανε το βάρος της μοτοσυκλέτας κατά 14 κιλά!
Πέντε χρόνια αργότερα, το 1993, η BMW παρουσίασε την δεύτερη γενιά ABS. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης δεν μείωσαν μόνο τα κιλά του συστήματος (συνολικό βάρος 5,8 κιλά), αλλά βελτίωσαν την αξιοπιστία και αναβάθμισαν στο σύστημα ελέγχου. Το ABS δεύτερης γενιάς ήταν πιο γρήγορο και πιο ομαλό σε λειτουργία.
Τα σημερινά συστήματα ABS ζυγίζουν περίπου 700 γραμμάρια, η λειτουργία τους είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και έχουν βελτίωση τις αποστάσεις φρεναρίσματος όχι μόνο όταν η πρόσφυση είναι περιορισμένη (βρεγμένο οδόστρωμα) αλλά ακόμη και σε στεγνές επιφάνειες.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.