Υστερεί σημαντικά σε υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων η Ελλάδα

Τι αναφέρει η μελέτη που δημοσίευσε ο ACEA.


10.09.2021

Διαρκή αύξηση παρουσιάζουν οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα μας ωστόσο σε επίπεδο υποδομών η κατάσταση είναι αποκαρδιωτική γεγονός που αποτυπώνεται στη μελέτη του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA).

Κείμενο: Μένιος Κατής

Σύμφωνα με αυτήν λοιπόν η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες της Ευρώπης στις οποίες δεν υπάρχει ούτε ένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 100 χιλιόμετρα οδικού δικτύου (σ.σ. περιλαμβάνονται αυτοκινητόδρομοι, επαρχιακοί και τοπικοί δημόσιοι δρόμοι).

«Οι καταναλωτές δεν θα μπορέσουν να κάνουν τη μετάβαση στα οχήματα μηδενικών ρύπων αν δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης στους δρόμους που οδηγούν. Για παράδειγμα αν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να ταξιδεύουν 200 ή και περισσότερα χιλιόμετρα για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα», τόνισε ο γενικός διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema για να προσθέσει: «Θα πρέπει μέσα σε σύντομο διάστημα να σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στη δημιουργία υποδομών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρόοδος που σημειώθηκε σε κάποιες χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά δεν θα πρέπει να μας αποσπούν από την οικτρή κατάσταση του δικτύου φόρτισης σε άλλες χώρες της ΕΕ».

Η κλιματική αλλαγή αλλάζει (και) την παγκόσμια βιομηχανία μοτοσυκλέτας

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, σε 18 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης εντοπίζονται κάτω από πέντε σταθμοί φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου, ενώ μόλις τέσσερις είναι οι χώρες που ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου ο οδηγός θα συναντήσει περισσότερους από 10 φορτιστές.

Η Ολλανδία είναι η χώρα με τους περισσότερα σημεία φόρτισης στην Ευρώπη με την αναλογία να είναι 47.5 σταθμοί ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου! Στην αντίπερα όχθη βρίσκεται η Πολωνία μια χώρα οχτώ φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία, στην οποία η αναλογία είναι ένα σημείο φόρτισης ανά 250 χιλιόμετρα δρόμου.

charging points

Οι 5 χώρες της ΕΕ με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου:

Ολλανδία / 47.5
Λουξεμβούργο / 34.5
Γερμανία / 19.4
Πορτογαλία / 14.9
Αυστρία / 6.1

Οι 5 χώρες της ΕΕ με τους λιγότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου:

Λιθουανία / 0.2
ΕΛΛΑΔΑ / 0.2
Πολωνία / 0.4
Λετονία / 0.5
Ρουμανία / 0.5

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


To Django είναι ότι η Vespa για την Piaggio. Ένα ξεχωριστό brand name στην γκάμα της Peugeot, ένα εμβληματικό μοντέλο που έχει στις ρίζες του στο 1953
Μπορεί στην Ευρώπη να έχουμε να το δούμε πάνω από 20 χρόνια, αυτό δεν σημαίνει πως η Yamaha δεν το παράγει
Στο άμεσο μέλλον η BMW θα χρησιμοποιήσει τόσο τον νέο boxer των 1300 κ.εκ. όσο και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων σε πολλά από τα μοντέλα της σειράς R
Η Κινέζικη εταιρεία προσθέτει ένα μοντέλο σε μία από τις εμπορικές κατηγορίες scooter

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.