19.05.2021
Η εποχή των ιαπωνικών τετρακύλινδρων σε σειρά super sport ήταν μια από τις καλύτερες στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Οι αγωνιστικές ρέπλικες των 250 και 400 κ. εκ. διέθεταν πανίσχυρα μοτέρ, κορυφαίο εξοπλισμό και εμφάνιση που ζήλευαν ακόμα και μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες
Κείμενο: Μένιος Κατής
Από τα τέλη της δεκαετίας του '80 και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90 τα 250άρια και τα 400άρια των μεγάλων ιαπωνικών εργοστασίων που εισάγονταν μεταχειρισμένα από ανεξάρτητους εμπόρους (κάποια εξ' αυτών έρχονταν και ως καινούργια μέσω επίσημων αντιπροσώπων), λατρεύτηκαν από το ελληνικό μοτοσυκλετιστικό κοινό και κατέκλυσαν τους δρόμους. Θέλετε να θυμηθούμε κάποια από αυτά; Kawasaki ZXR-400 & 250, Honda CBR400RR & 250RR, VFR-400 & (το έργο τέχνης) RVF-400, Suzuki GSX-R 400 & 250, Yamaha FZR-400 & 250...
Σήμερα, σχεδόν 20 χρόνια μετά φαίνεται πως τα μικρού κυβισμού τετρακύλινδρα super sport, ετοιμάζονται να επιστρέψουν.
Και τη μπαντιέρα της «επανάστασης» σηκώνει η Kawasaki η οποία το καλοκαίρι του 2020 παρουσίασε το ZX-25R (δείτε εδώ), αναβιώνοντας το θρυλικό ZXR250 που απέδιδε σχεδόν 45 hp και ανέβαζε μέχρι 20.000 σ.α.λ.
Το ZX-25R, βάρους 182 κιλών, διαθέτει κορυφαίο εξοπλισμό και τροφοδοτείται από έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρας που αποδίδει 51 hp @ 15.500 σ.α.λ., ο οποίος διαθέτει μέγιστη ροπή 2,3 kgm στις 14.500 σ.α.λ.
Δυστυχώς, το συγκεκριμένο μοντέλο, προς το παρόν τουλάχιστον προορίζεται μόνο για τις ασιατικές αγορές και σε αυτήν της Αυστραλίας. Την ίδια στιγμή λέγεται πως τόσο η Yamaha όσο και η Honda δουλεύουν πυρετωδώς πάνω σε τετρακύλινδρα super sport: το R25M (το Μ προφανώς για να ξεχωρίζει από το δικύλινδρο YZF-R25 - δείτε εδώ) η εταιρεία των «τριών διαπασών» και το νέο CBR250RR-R (ένα R παραπάνω για να ξεχωρίζει από το δικύλινδρο μοντέλο).
Δείτε εδώ το αφιέρωμα στα πρώτα τετρακύλινδρα 250 των ιαπωνικών κατασκευαστών
Υπάρχει όμως και συνέχεια...
Το τελευταίο διάστημα έχει αναπτυχθεί έντονη φημολογία που θέλει τους μηχανικούς στο Akashi να ετοιμάζουν ένα νέο τετρακύλινδρο σε σειρά με την ονομασία ZX-4R!
Πρόκειται για το ZXR 400 της νέας εποχής, το οποίο δεν αποκλείεται να αποτελέσει το έναυσμα για την αναβίωση της θρυλικής αυτής κατηγορίας.
Όπως αναφέρει το visordown.com, ο κινητήρας του ZX-4R θα βασιστεί σε αυτόν του ZX-25R. Θα αυξηθεί η χωρητικότητα, θα τοποθετηθούν νέα πιστόνια και στρόφαλος και θα συνδυαστεί με αναβαθμισμένη ECU.
Πληροφορίες σχετικά με τα επίπεδα απόδοσης του νέου μοντέλου δεν υπάρχουν, τη στιγμή που Kawasaki τηρεί σιγή ιχθύος.
Το βέβαιο είναι ότι το ZX-4R εφόσον γίνει πραγματικότητα, θα είναι αρκετά πιο ισχυρό από το δικύλινδρο (σε σειρά) Ninja 400, που έρχεται με 45 hp @ 10.000 σ.α.λ.
Για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι, το ZXR400 που ήρθε επίσημα στην Ευρώπη, απέδιδε πάνω από 65 hp! (δείτε εδώ τη "σύγκριση" του "παλιού ZXR400 με το δικύλινδρο Ninja 400).
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.