30.01.2020
Βλέποντας το μικρό on off που παρουσιάστηκε στην Κίνα, θυμηθήκαμε το Varadero 125 που παραγόταν από το 2001 έως το 2007
Τα μικρά on off έχουν γεμίσει την αγορά. Πολλά μοντέλα από 125 έως 400 κ.εκ., μονοκύλινδρα και δικύλινδρα. Με δυνατότητα να ταξιδεύουν και να “πατάνε” χώμα. Πριν πολλά χρόνια όταν το Varadero μεσουρανούσε σε Ελλάδα και Ευρώπη, η Honda είχε προχωρήσει σε μία αψυχολόγητη κίνηση για τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Παρουσίασε ένα on off 125 κ.εκ. εφοδιασμένο με κινητήρα διάταξης V, όπως και το μεγάλο των 1.000 κ.εκ. Διέθετε σύστημα ψεκασμού και κιβώτιο 5 σχέσεων, με την απόδοσή του να είναι 15 ίπποι.
Θύμιζε μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα, ενώ σχεδιαστικά παρέπεμπε στον “μεγάλο αδελφό”. Φέρινγκ, προστατευτική ποδιά κινητήρα (έκδοση DX), δύο εξατμίσεις ψηλά τοποθετημένες, μεγάλη σέλα. Υπερπλήρη πάνελ οργάνων, χυτοί αλουμινένιοι τροχοί 18 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω.
Ήταν μια μοτοσυκλέτα που θα ταίριαζε γάντι με τα “πέτρινα χρόνια” που διανύουμε. Από το 2001 μέχρι το 2007 πούλησε και στην χώρα μας αρκετά αντίτυπα και αυτό το βλέπουμε μέχρι και σήμερα στο δρόμο. Ορισμένα κυκλοφορούν με top case, ψηλότερο τιμόνι και ζελατίνα φέρινγκ. Υπάρχουν λίγα μεταχειρισμένα aκόμη με την τιμή τους να κυμαίνεται από 1.000 έως 2.000€.
Βλέποντας λοιπόν το ανανεωμένο CBF190X, που έκανε ντεμπούτο το 2017 στην Κίνα και σε άλλες ασιατικές αγορές, μας ήρθε στο μυαλό το μικρό Varadero που πρωτοείδαμε και οδηγήσαμε πριν σχεδόν είκοσι χρόνια. Τότε τέτοιες μοτοσυκλέτες φαίνονταν περίεργες. Ποιος θα αγόραζε 125, όταν μπορούσε να αποκτήσει με χρηματοδότηση ότι μοτοσυκλέτα ήθελε, για να πηγαινοέρχεται στην καφετέρια; Τώρα όμως ταιριάζουν γάντι στις καθημερινές ανάγκες.
Το CBF190X του 2020 παρουσιάστηκε ελαφρώς ανανεωμένη, με νέας σχεδίασης πλαστικά, νέο τελικό, προστέθηκε καρίνα κάτω από τον κινητήρα και ψηλότερος ρυθμιζόμενος ανεμοθώρακας. Βασίζεται σε έναν υγρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα 184 κ.εκ., με έναν εκκεντροφόρο με ισχύ 15,9 ίππων στις 8.000 σ.α.λ..Το πλαίσιο είναι χαλύβδινο σωληνωτό που συνδυάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο πίσω. Τα φωτιστικά σώματα είναι LED και ο προβολέας διαθέτει φώτα ημέρας.
Αυτή η μοτοσυκλέτα, αν ερχόταν στην χώρα μας σε λογική τιμή θα μπορούσε να αποτελέσει για πολλούς το καθημερινό μέσο μετακίνησης, σημειώνοντας μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία από το Varadero 125. Στην Κίνα πωλείται 16.380 γουάν (περίπου 2.145€).
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.