Ηonda: Εξελίσσει νέο και πιο αποτελεσματικό αερόσακο για δίκυκλα
Διέρρευσαν διπλώματα ευρεσιτεχνίας
01.03.2023
H Honda εξελίσσει αερόσακο που θα προστατεύει τον αναβάτη ακόμη και σε περίπτωση που αποσπάται από την μοτοσυκλέτα
Η Honda ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εξόπλισε μία από τις μοτοσυκλέτες του με αερόσακο για την αποφυγή τραυματισμών από μετωπικές συγκρούσεις. Η Gold Wing είναι εφοδιασμένη από το 2007 με αερόσακο που σε περίπτωση ατυχήματος ενεργοποιείται για την αποφυγή σοβαρών τραυματισμών λόγω ατυχήματος. Ένα σύστημα που αυξάνει σημαντικά στην ασφάλεια.
Στην πραγματικότητα ένας αερόσακος ενσωματωμένος στη μοτοσυκλέτα, προσφέρει μεγάλη προστασία σε μετωπικές κρούσεις, αλλά μπορεί να κάνει ελάχιστα όταν ο μοτοσυκλετιστής εκτιναχθεί από τη σέλα ή όταν η πρόσκρουση είναι τέτοια που να μην εμπλακεί το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας. Σε αυτές τις περιπτώσεις , οι σύγχρονοι αερόσακοι ενσωματωμένοι σε μπουφάν, φόρμες ή παντελόνια είναι χρήσιμοι, ικανοί να μειώσουν ή να ακυρώσουν δραστικά τις οδυνηρές συνέπειες ενός ατυχήματος.
Με την προοπτική να συνδυάσει τις προστατευτικές δυνατότητες ενός «παραδοσιακού» αερόσακου με τα χαρακτηριστικά ενός φορητού αερόσακου, η Honda φέρεται να αναπτύσσει μια διαφορετική προσέγγιση από τη συνηθισμένη, όπου η συσκευή περιέχεται στη μοτοσικλέτα αλλά μετά την πρόσκρουση τυλίγει τον αναβάτη για να τον προστατεύσει σε περίπτωση κρούσης σε σταθερό αντικείμενο ή συρσίματος.
Το Βρετανικό Bikesocial δημοσίευσε διπλώματα ευρεσιτεχνίας από την Ιαπωνική εταιρεία με στόχο την προστασία μέσω αερόσακου που τυλίγει τον αναβάτη σε περίπτωση που αποσπάται από την μοτοσυκλέτα. Ο στόχος είναι να προστατεύσει τον αναβάτη από τις οδυνηρές συνέπειες του συρσίματος και του τραυματισμού από αντικείμενα. Ένα από τα πλεονεκτήματα θα έγκειται επίσης στο γεγονός ότι οι μηχανισμοί ενεργοποίησής του θα βρίσκονται ενσωματωμένες στη μοτοσυκλέτα, ενώ πριν απελευθερωθεί από το όχημα ο αερόσακος θα σφραγίζεται θερμαίνοντας και λιώνοντας το σημείο που εισέρχεται ο αέρας και στη συνέχεια θα ξεφουσκώνει σταδιακά μέσω μιας βαλβίδας.
Πιθανώς χρειάζεται ακόμη πολύς χρόνος για να δούμε μια τέτοια εφαρμογή στις μοτοσυκλέτες, αλλά οι μελέτες ασφάλειας προχωρούν και σίγουρα αυτό το σύστημα εναρμονίζεται με την δέσμευση της Honda να μηδενίσει τα θανατηφόρα δυστυχήματα με δίκυκλα και τετράτροχα οχήματα μέχρι το 2050.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.