Η Yamaha εξελίσσει αερόσακο για μοτοσυκλέτες και σκούτερ

Στην δημοσιότητα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας


25.04.2025

Δυόμιση χρόνια μετά την πρώτη ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρείας περί ανάπτυξης συστήματος αερόσακου, έρχεται στην δημοσιότητα αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για σύστημα που μπορείς να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες και σκούτερ


Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, όπου ο οδηγός βρίσκεται προστατευμένος σε μια κλειστή καμπίνα και φοράει ζώνη, οι μοτοσικλετιστές είναι εκτεθειμένοι. Σε περίπτωση ατυχήματος, ο αναβάτης είναι πιθανό να εκτιναχθεί από το όχημα, περιορίζοντας σημαντικά την αποτελεσματικότητα ενός συμβατικού αερόσακου. Η εναλλαγή βάρους κατά την πέδηση ή την επιτάχυνση, καθώς και η κλίση στις στροφές, καθιστούν ακόμα πιο σύνθετη την ενσωμάτωση ενός τέτοιου συστήματος.

yamaha airbag 4

Παρά τις δυσκολίες αυτές, η Honda έχει ήδη ενσωματώσει αερόσακο στο Gold Wing, προσφέροντας επιπλέον προστασία σε μετωπικές συγκρούσεις. Τώρα, η Yamaha φαίνεται να ακολουθεί το παράδειγμα αυτό, με την εξέλιξη ενός δικού της προηγμένου συστήματος, σύμφωνα με πατέντες που αποκαλύφθηκαν από το CycleWorld.

yamaha airbag 3

Το σύστημα που πατεντάρισε η Yamaha βασίζεται στη χρήση δύο αισθητήρων επιτάχυνσης, παρόμοιων με αυτούς που χρησιμοποιούνται στις IMU (μονάδες μέτρησης αδράνειας). Ο ένας αισθητήρας τοποθετείται μπροστά από το κέντρο βάρους, και ο άλλος πίσω, ώστε να ανιχνεύει όχι μόνο την πρόσκρουση αλλά και τη διεύθυνσή της. Αυτό επιτρέπει στον αερόσακο να ενεργοποιείται με μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα.

Στις πατέντες εμφανίζονται δύο χαρακτηριστικά μοντέλα.Το υψηλών επιδόσεων R1, όπου η θέση οδήγησης είναι πιο "μαζεμένη", και το Tricity, όπου ο αναβάτης κάθεται σε πιο όρθια στάση, ευνοώντας την τοποθέτηση ενός προστατευτικού συστήματος σαν τον αερόσακο.

yamaha airbag 2

Παρότι η πρακτική εφαρμογή τέτοιων συστημάτων σε μοτοσυκλέτες είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο, η συνεχής πρόοδος στην τεχνολογία δείχνει πως ο αερόσακος μπορεί να γίνει μέρος της καθημερινότητας και στους δύο τροχούς. Οι προσπάθειες της Yamaha δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι κατασκευαστές δεν εγκαταλείπουν την ιδέα — αντίθετα, επιμένουν να την εξελίσσουν, με στόχο να προστατεύσουν ακόμα περισσότερο τους αναβάτες, τόσο σε αστικές μετακινήσεις όσο και σε σπορ οδήγηση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Δυόμιση χρόνια μετά την πρώτη ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρείας περί ανάπτυξης συστήματος αερόσακου, έρχεται στην δημοσιότητα αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για σύστημα που μπορείς να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτες και σκούτερ
Η Piaggio Fast Forward (PFF), που εδρεύει στη Βοστώνη και ειδικεύεται στις τεχνολογίες αιχμής, παρουσίασε επίσημα το νέο της δημιούργημα: το RAS (Rider Assistance Solution), την πρώτη πλατφόρμα υποστήριξης μοτοσυκλετιστών που βασίζεται σε τεχνολογία 4D ραντάρ
Η πολιτεία των Η.Π.Α. και η χώρα της Αφρικής έχουν ήδη θεσμοθετήσει την αντικατάσταση των παραδοσιακών πινακίδων κυκλοφορίας με ψηφιακές, παρά τις ανησυχίες σχετικά με τα κενά ασφαλείας τους
Η Honda αναπτύσσει καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης που βασίζονται σε κάμερες και έναν εξελιγμένο ηλεκτρονικό εγκέφαλο

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.