Κάμερες αντί για ραντάρ: Το ADAS της Honda φέρνει νέα δεδομένα

Όπως η Tesla η Honda χρησιμοποιεί κάμερες και όχι ραντάρ


27.03.2025

Η Honda αναπτύσσει καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης που βασίζονται σε κάμερες και έναν εξελιγμένο ηλεκτρονικό εγκέφαλο


Τα ηλεκτρονικά εξελίσσονται συνεχώς, όλο και περισσότερο ακούμε για το ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), που μεταφράζεται ως "προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης". Ένας όρος που χρησιμοποιείται ήδη ευρέως όταν μιλάμε για αυτοκίνητα για να αναφέρεται στο adaptive cruise control, το σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Τα τελευταία χρόνια είναι όροι που ακούμε και εμείς οι μοτοσυκλετιστές.

Αυτές οι τεχνολογίες εμφανίστηκαν αρχικά στο Ducati Multistrada V4 το 2020 και έκτοτε τα φέρουν μοντέλα των KTM, BMW, Yamaha, Moto Guzzi, Triumph και Voge. Περιέργως, η Honda, η οποία ήταν πάντα πρωτοπόρος τεχνολογικά και όχι μόνο από πλευράς κινητήρων, λείπει από την λίστα. Ωστόσο τώρα φαίνεται πως οι Ιάπωνες έχουν εξελίξει ένα επαναστατικό σύστημα.

Honda ADAS 3

Ο λόγος για αυτήν την «καθυστέρηση» αφορά την εξέλιξη. Η εταιρεία με έδρα το Τόκιο θέλει να σχεδιάζει και να υλοποιεί σχεδόν τα πάντα η ίδια αντί να έχει έναν εξωτερικό προμηθευτή όπως η Bosch, η οποία έχει πουλήσει το σύστημα σε πολλές από τις ανταγωνιστικές μάρκες που αναφέραμε προηγουμένως. Ωστόσο, η εσωτερική ανάπτυξη μιας τόσο προηγμένης τεχνολογίας απαιτεί χρόνο, ακόμη περισσότερο εάν ο στόχος είναι να φέρει στην αγορά το ADAS νέας γενιάς.

Τα προηγμένα συστήματα που χρησιμοποιούνται σε μοτοσυκλέτες (και πολλά αυτοκίνητα) χρησιμοποιούν πληροφορίες που παρέχονται από ραντάρ που μπορούν να ανιχνεύσουν την απόσταση από τα οχήματα μπροστά ή πίσω μας ανάλογα με το πού είναι τοποθετημένα. Ωστόσο, η Tesla για να αναπτύξει την αυτόνομη οδήγησή της, εξέλιξη κάμερες που κάνουν την ίδια δουλειά και τώρα φαίνεται ότι η Honda σκοπεύει επίσης να εκμεταλλευτεί τις πληροφορίες από βιντεοκάμερες (πιο συμπαγείς και φθηνότερες από το ραντάρ) σε συνδυασμό με έναν προηγμένο ηλεκτρονικό εγκέφαλο, για να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα πλεονεκτήματα, και όχι μόνο από την άποψη της ασφάλειας.

Το σύστημα ADAS της Honda έχουν παρουσιαστεί ήδη στο κοινό. Πιο συγκεκριμένα στην EICMA, όχι όμως στο περίπτερο της ιαπωνικής εταιρείας, αλλά σε αυτό της Astemo. Πρόκειται για την εταιρεία που ανήκουν η Showa (αναρτήσεις), η Nissin (φρένα) και η Keihin (συστήματα ψεκασμού), εκ των οποίων η Honda κατέχει το 40% (άλλο 40% κατέχει τ Hitachi). Το πρωτότυπο στο οποίο πραγματοποιείται η εξέλιξη είναι ένα Africa Twin εξοπλισμένο με δύο κάμερες στο φέρινγκ που είναι σε θέση να προσφέρουν μια πιο λεπτομερή εικόνα του οδικού περιβάλλοντος. Σε σύγκριση με το ραντάρ, μια κάμερα μπορεί να αναγνωρίσει χρώματα, τύπο οχήματος , αποστάσεις ακόμα και την κατάσταση του οδοστρώματος.

Honda ADAS 2

Η τεχνολογία της Honda θα μπορούσε να προσφέρει πιο ακριβείς πληροφορίες και να εφαρμοστούν επίσης για τη βελτίωση της οδηγικής ικανότητας και της άνεσης. Στην πραγματικότητα, αν σκεφτείτε τα προϊόντα της Astemo, αυτές οι πληροφορίες μπορούν να παρέχονται και να αλλάζουν την λειτουργία των αναρτήσεων, της παρέμβασης του traction control ή του ABS ανάλογα με την ποιότητα του δρόμου που ανιχνεύει το σύστημα καμερών.

Σε πολλούς μοτοσυκλετιστές δεν αρέσουν τα ηλεκτρονικά, αλλά είτε μας αρέσει είτε όχι, πρέπει να παραδεχτούμε ότι ηλεκτρονικά συμβάλουν στην ασφάλεια ειδικά για όσους χρησιμοποιούν τη μοτοσυκλέτα ή το σκούτερ τους καθημερινά ή τους αρέσει να διανύουν πολλά χιλιόμετρα πιο ξεκούραστα και χωρίς άγχος.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η Honda αναπτύσσει καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης που βασίζονται σε κάμερες και έναν εξελιγμένο ηλεκτρονικό εγκέφαλο
Η Honda, σε συνεργασία με την The Pokémon Company, δημιούργησε το Honda Koraidon Project. Στόχος του είναι να φτιάξει ένα δίτροχο όχημα εμπνευσμένο από τον Koraidon, το θρυλικό Pokémon που εμφανίζεται στο παιχνίδι Pokémon Scarlet
  Η talet-e επεκτείνει τη γκάμα των σκούτερ που είναι συμβατά με το ηλεκτρικό κιτ μετατροπής, προσφέροντας μια βιώσιμη και οικονομική λύση για την αστική μετακίνηση
Μια νέα μάρκα, η Rimini Motoveloci έφτιαξε το Retrokit που μετατρέπει διάφορες, δίχρονες εκδόσεις της δεκαετίας του 70 σε ηλεκτρικές

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.