Το νέο 4D ραντάρ της Piaggio βλέπει ό,τι δεν μπορείτε
Η Piaggio φέρνει την ενεργητική ασφάλεια σε νέα επίπεδα
15.04.2025
Η Piaggio Fast Forward (PFF), που εδρεύει στη Βοστώνη και ειδικεύεται στις τεχνολογίες αιχμής, παρουσίασε επίσημα το νέο της δημιούργημα: το RAS (Rider Assistance Solution), την πρώτη πλατφόρμα υποστήριξης μοτοσυκλετιστών που βασίζεται σε τεχνολογία 4D ραντάρ
Πρόκειται για ένα σύστημα που υπόσχεται να ενισχύσει ουσιαστικά την ασφάλεια του αναβάτη, προσφέροντας πλήρη εικόνα του περιβάλλοντος, ανεξαρτήτως καιρικών ή φωτιστικών συνθηκών.
Σε αντίθεση με τα περισσότερα υπάρχοντα συστήματα υποστήριξης, τα οποία στηρίζονται σε κάμερες, το RAS χρησιμοποιεί αποκλειστικά ραντάρ τεχνολογίας 4D. Ο διευθυντής τεχνολογίας της PFF, Jean-Claude Coutant, εξηγεί ότι η επιλογή αυτή έγινε λόγω της αξιοπιστίας των ραντάρ σε δύσκολες συνθήκες, όπως η βροχή, η ομίχλη ή το σκοτάδι. Η πλατφόρμα είναι ευέλικτη και εύκολη στην ενσωμάτωσή της σε διαφορετικά μοντέλα και αρχιτεκτονικές μοτοσυκλετών, ενώ επιτρέπει τη συνεχή χαρτογράφηση της πορείας της μοτοσυκλέτας με εντυπωσιακή ακρίβεια.
Το σύστημα RAS αποτελείται από έναν μπροστινό και έναν πίσω αισθητήρα ραντάρ. Ο εμπρός αισθητήρας έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει αντικείμενα σε απόσταση έως 150 μέτρων, προβλέποντας έγκαιρα συγκρούσεις με άλλα οχήματα που βρίσκονται στην πορεία της μοτοσυκλέτας. Ο πίσω αισθητήρας λειτουργεί σε ακτίνα 30 μέτρων και είναι σχεδιασμένος ώστε να αντιλαμβάνεται κινδύνους κατά την αλλαγή λωρίδας, καθώς και οχήματα που εισέρχονται σε τυφλά σημεία ή παρακείμενες λωρίδες.
Όταν ανιχνεύεται απειλή, οι σχετικές ειδοποιήσεις μεταδίδονται στον αναβάτη μέσα από το πάνελ οργάνων, τους καθρέφτες και τα φώτα κινδύνου της μοτοσυκλέτας, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζεται και ηχητική ειδοποίηση μέσω του ηχοσυστήματος ή συνδεδεμένων ακουστικών. Το λογισμικό της πλατφόρμας είναι πλήρως προσαρμόσιμο στις ανάγκες του χρήστη, επιτρέποντας την παραμετροποίηση των ειδοποιήσεων και του επιπέδου παρέμβασης.
Η πρώτη εμφάνιση του συστήματος RAS έγινε στο Moto Guzzi Stelvio, φέρνοντας την τεχνολογία αυτή σε ένα μοντέλο που από μόνο του σηματοδοτεί την πρόοδο του ιταλικού ομίλου. Ωστόσο, δεν θα παραμείνει αποκλειστικά εκεί. Ήδη εξετάζεται η ενσωμάτωσή του σε άλλα μοντέλα των Aprilia και Moto Guzzi, με τον Όμιλο Piaggio να προχωρά σε ακόμα πιο φιλόδοξα πλάνα. Στο παρελθόν, η Piaggio Fast Forward είχε παρουσιάσει τα ρομποτικά οχήματα GITA και KILO, με το δεύτερο να χρησιμοποιείται ήδη σε εγκαταστάσεις παραγωγής Moto Guzzi. Το KILO είχε τη δυνατότητα να ακολουθεί αυτόνομα τον χειριστή του, χάρη σε τεχνολογία απεικόνισης ραντάρ και αισθητήρες που ανήκουν στην ίδια οικογένεια με το RAS.
Σύμφωνα με αναφορές από το εξωτερικό, στόχος της Piaggio Fast Forward είναι να επεκτείνει στο άμεσο μέλλον την εμβέλεια του μπροστινού ραντάρ στα 300 μέτρα, καθιστώντας το σύστημα ακόμα πιο αποτελεσματικό στην πρόληψη κινδύνων σε μεγάλες ταχύτητες. Πρόκειται για μία τεχνολογική προσέγγιση που διαφοροποιείται σημαντικά από τις υπάρχουσες λύσεις στην αγορά, θέτοντας νέα πρότυπα στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας για δίκυκλα.
Ακολουθήστε το
2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.