Αφιερώματα

Πότε πρέπει να αλλάζουμε τα υγρά φρένων;

Προσέχουμε για να έχουμε...


19.05.2020

Οι μοτοσυκλετιστές συνήθως ασχολούνται με αναβάθμιση της απόδοσης και της αισθητικής και λιγότερα για τα φρένα

Με εκπλήσσει το γεγονός ότι στα 30 σχεδόν χρόνια που οδηγώ μοτοσυκλέτα, ελάχιστοι με έχουν ρωτήσει, “Πόσο συχνά πρέπει να αντικαθιστώ τα υγρό φρένων;”

Οι περισσότερες ερωτήσεις αφορούσαν εξατμίσεις και ελαστικά. Δεν είναι λάθος, αλλά είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία της κατάσταση των υγρών φρένων για την προσωπική μας ασφάλεια. Όσο εξελιγμένα κι αν είναι τα σημερινά , δεν μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα των δυνατοτήτων τους, αν δεν αφιερώσουμε σ' αυτά και λίγο χρόνο.

Ωστόσο, καταλαβαίνω γιατί σχεδόν κανείς δεν ασχολείται με τα φρένα. Τα σύγχρονα συστήματα είναι πολύ αξιόπιστα και αρκεί για τους περισσότερους να αντικαταστήσουν τα τακάκια.
Σε ένα σύστημα φρένων που λειτουργεί κανονικά, η απόδοση επιδεινώνεται αργά και αθόρυβα. Κατά συνέπεια, δεν θα αισθανθείτε μεγάλη διαφορά από την τελευταία φορά που οδηγήσατε. Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι να αντιμετωπίσετε σοβαρά προβλήματα.

igra frenon 2

Τι γίνεται όμως με το υγρά; Δυστυχώς, κανείς δεν φαίνεται να ασχολείται, γιατί τα φρένα συνεχίζουν να λειτουργούν, ακόμη και όταν τα υγρά χρήζουν αντικατάστασης, αλλά οι ακαθαρσίες έχουν αρχίσει να συσσωρεύονται. Εάν είστε άτυχοι, μπορεί κάποια στιγμή να εμποδίσουν τη ροή του υγρού στο σύστημα. Στη χειρότερη περίπτωση, οι ακαθαρσίες συσσωρεύονται ή μπαίνουν στην αντλία ABS και την αχρηστεύουν.

Εκτός αυτού, το υγρό φρένων είναι υδροσκοπικό, δηλαδή προσελκύει υγρασία. Το σύστημα μπορεί να είναι σφραγισμένο, αλλά η υγρασία εισχωρεί και η παρουσία της θα προκαλέσει διάβρωση και θα μειώσει το σημείο βρασμού του υγρού. Όταν συμβεί αυτό, τα φρένα χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια για να λειτουργήσουν. Στην καλύτερη των περιπτώσεων η αίσθηση της μανέτας ή του λεβιέ θα γίνει σπογγώδης. Στη χειρότερη, όσο και αν πιέζεται το χειριστήριο , η μοτοσυκλέτα δεν θα επιβραδύνει.

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζετε τα υγρά φρένων; Κάθε δύο χρόνια , ανεξάρτητα από το αν «φαίνεται ακόμα καλό». Η δουλειά είναι αρκετά εύκολη που θα μπορούσατε να την κάνετε και μόνοι σας. Αν δεν έχετε τα κατάλληλα εργαλεία και την απαιτούμενη εμπειρία καλύτερα να απευθυνθείτε σε συνεργείο.

igra frenon 3

Τι DOT πρέπει να χρησιμοποιήσω; Απλώς ακολουθήστε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Προτιμήστε ένα επώνυμο προϊόν. Μην χρησιμοποιείται υγρά με διαφορετικό ή καθόλου DOT και προϊόντα για αγωνιστική χρήση. Τα αγωνιστικά υγρά φρένων είναι συνήθως ακόμη πιο υδροσκοπικά!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Η μεγαλύτερη καινοτομία στην ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών είναι εκείνη που προστατεύει το κεφάλι. Το 1963, η Bell Helmets σχεδίασε και ανέπτυξε το πρώτο full-face κράνος μοτοσυκλέτας, το οποίο ονομάστηκε Bell Star
Το Honda SH, το σκούτερ-θρύλος που γεννήθηκε το 1984, γιορτάζει τα 40 του χρόνια, έχοντας καθιερωθεί ως σύμβολο κινητικότητας σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη
Τέλη της δεκαετίας του 2000 και στο Hamamatsu θέλουν να εκμεταλλευθούν την δημοφιλία του Hayabusa, να αποκαθηλώσουν το Ηonda SH και να αντικαταστήσουν το SV650
Πάμε σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν η Suzuki παρουσίασε ένα επαναστατικό πρωτότυπο με σχεδίαση από το μέλλον

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.