Αφιερώματα

Πότε πρέπει να αλλάζουμε τα υγρά φρένων;

Προσέχουμε για να έχουμε...


19.05.2020

Οι μοτοσυκλετιστές συνήθως ασχολούνται με αναβάθμιση της απόδοσης και της αισθητικής και λιγότερα για τα φρένα

Με εκπλήσσει το γεγονός ότι στα 30 σχεδόν χρόνια που οδηγώ μοτοσυκλέτα, ελάχιστοι με έχουν ρωτήσει, “Πόσο συχνά πρέπει να αντικαθιστώ τα υγρό φρένων;”

Οι περισσότερες ερωτήσεις αφορούσαν εξατμίσεις και ελαστικά. Δεν είναι λάθος, αλλά είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία της κατάσταση των υγρών φρένων για την προσωπική μας ασφάλεια. Όσο εξελιγμένα κι αν είναι τα σημερινά , δεν μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα των δυνατοτήτων τους, αν δεν αφιερώσουμε σ' αυτά και λίγο χρόνο.

Ωστόσο, καταλαβαίνω γιατί σχεδόν κανείς δεν ασχολείται με τα φρένα. Τα σύγχρονα συστήματα είναι πολύ αξιόπιστα και αρκεί για τους περισσότερους να αντικαταστήσουν τα τακάκια.
Σε ένα σύστημα φρένων που λειτουργεί κανονικά, η απόδοση επιδεινώνεται αργά και αθόρυβα. Κατά συνέπεια, δεν θα αισθανθείτε μεγάλη διαφορά από την τελευταία φορά που οδηγήσατε. Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι να αντιμετωπίσετε σοβαρά προβλήματα.

igra frenon 2

Τι γίνεται όμως με το υγρά; Δυστυχώς, κανείς δεν φαίνεται να ασχολείται, γιατί τα φρένα συνεχίζουν να λειτουργούν, ακόμη και όταν τα υγρά χρήζουν αντικατάστασης, αλλά οι ακαθαρσίες έχουν αρχίσει να συσσωρεύονται. Εάν είστε άτυχοι, μπορεί κάποια στιγμή να εμποδίσουν τη ροή του υγρού στο σύστημα. Στη χειρότερη περίπτωση, οι ακαθαρσίες συσσωρεύονται ή μπαίνουν στην αντλία ABS και την αχρηστεύουν.

Εκτός αυτού, το υγρό φρένων είναι υδροσκοπικό, δηλαδή προσελκύει υγρασία. Το σύστημα μπορεί να είναι σφραγισμένο, αλλά η υγρασία εισχωρεί και η παρουσία της θα προκαλέσει διάβρωση και θα μειώσει το σημείο βρασμού του υγρού. Όταν συμβεί αυτό, τα φρένα χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια για να λειτουργήσουν. Στην καλύτερη των περιπτώσεων η αίσθηση της μανέτας ή του λεβιέ θα γίνει σπογγώδης. Στη χειρότερη, όσο και αν πιέζεται το χειριστήριο , η μοτοσυκλέτα δεν θα επιβραδύνει.

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζετε τα υγρά φρένων; Κάθε δύο χρόνια , ανεξάρτητα από το αν «φαίνεται ακόμα καλό». Η δουλειά είναι αρκετά εύκολη που θα μπορούσατε να την κάνετε και μόνοι σας. Αν δεν έχετε τα κατάλληλα εργαλεία και την απαιτούμενη εμπειρία καλύτερα να απευθυνθείτε σε συνεργείο.

igra frenon 3

Τι DOT πρέπει να χρησιμοποιήσω; Απλώς ακολουθήστε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Προτιμήστε ένα επώνυμο προϊόν. Μην χρησιμοποιείται υγρά με διαφορετικό ή καθόλου DOT και προϊόντα για αγωνιστική χρήση. Τα αγωνιστικά υγρά φρένων είναι συνήθως ακόμη πιο υδροσκοπικά!

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Για να εμβαθύνουμε στην γκάμα της Αμερικάνικης εταιρείας θα πρέπει να κατηγοριοποιήσουμε τα μοντέλα της, να δούμε ποιους κινητήρες χρησιμοποιούν και ποια είναι τα κοινά στοιχεία μεταξύ τους
Η Harley-Davidson εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην Ελλάδα, υπό τη στρατηγική καθοδήγηση του Fais Group. Η ανανέωση αυτή σηματοδοτείται από τη συμμετοχή εκπροσώπων του ειδικού τύπου σε ένα οργανωμένο ταξίδι στη Σόφια, για μια πρώτη γνωριμία με τη γκάμα μοντέλων του 2025
Τα Ιαπωνικά εργοστάσια πάντα κατασκεύαζαν μοντέλα που κυκλοφορούσαν αποκλειστικά στην χώρα τους, όπως τα Suzuki SV400 και SV400S
Ο όρος «ληγμένο κράνος» μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ένας αβάσιμος προβληματισμός. Όπως συμβαίνει με πολλά πράγματα, υπάρχουν παράμετροι, εξαιρέσεις και διαβαθμίσεις

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.