Αφιερώματα

Moto Morini Granpasso 1200 - Γεννήθηκε όταν η εταιρεία παρέπαιε

18 μήνες μετά την παρουσίασή του η εταιρεία μπήκε σε οικονομικές περιπέτειες


07.03.2024

Αναμφισβήτητα η πιο ώριμη προσπάθεια της σύντομης εποχής διαχείρισης του Μαουρίτσιο Μορίνι, εγγονού του ιδρυτή. Γεννήθηκε δυστυχώς όταν η εταιρεία βρισκόταν στο «χείλος του γκρεμού»


Τα Corsaro και 9 ½ δεν κατάφεραν να μπουν στην ακμάζουσα premium αγορά των δικύλινδρων στα μέσα της δεκαετίας του 2000, παρά τον ισχυρό κινητήρα Bialbero Corsa Corta του θρυλικού μηχανικού Franco Lambertini και της επιτυχημένης σειράς που σχεδίασε ο Rodolfo Frascoli. Το Granpasso 1200 φαινόταν ικανό να τα πάει καλύτερα, αλλά η εξέλιξή του σταμάτησε αφού η εταιρεία μπήκε υπό καθεστώς εκκαθάρισης τον Σεπτέμβριο του 2009, 18 μήνες μετά την παρουσίασή του. Το Granpasso θα «διατηρηθεί ζωντανό» από την επόμενη διοίκηση μέχρι το 2020, αλλά χωρίς αναβαθμίσεις και με αμελητέους αριθμούς πωλήσεων.

moto morini granpasso 1200 2

Κρίμα, γιατί μπορεί να υπολειπόταν στον τομέα της άνεσης από τα μεγάλα adventure της εποχής, αλλά ήταν μια ευέλικτη και διασκεδαστική μοτοσυκλέτα που μπορούσε να σταθεί δίπλα στα Ducati και KTM εκείνης της περιόδου. O V2 με περιεχόμενη γωνία 87 μοιρών και υπερτετράγωνες διαστάσεις απέδιδε 118 HP με ομαλή απόδοση στις χαμηλές στροφές και σπιρτόζικη στις υψηλές. Το σχετικά μικρό βάρος του (210 κιλά στεγνό) και το πολύ καλό πλαίσιο χωροδικτύωμα το έκαναν ευέλικτο και ακριβές στις στροφές. Ο Lambertini είχε βρει την χρυσή τομή ανάμεσα στην εκρηκτικότητα του Corsaro και την γραμμική απόδοση του 9 ½. Ο μπροστινός τροχός 19 ιντσών ταίριαζε απόλυτα στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Πλούσιο σε προσωπικότητα και εξοπλισμό κορυφαίου επιπέδου, το Granpasso είχε λίγα ελαττώματα, συμπεριλαμβανομένης της αρκετά ψηλής σέλας και των κραδασμών. Μια γνήσια ιταλική μοτοσυκλέτα σε όλα τα επίπεδα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H Ιαπωνική εταιρεία φτιάχνει μοτοσυκλέτες που δεν πρόκειται να δούμε ποτέ στην Ευρώπη. Ας δούμε 6 από τα πιο «περίεργα» μοντέλα που συμπεριλαμβάνονται στην γκάμα της
Δεν έχει σημασία τι οδηγείς: βέσπα, σκούτερ, παπί, touring, γυμνά, on-off, ηλεκτρικά, τελευταίας τεχνολογίας ή βγαλμένα από το χρονοντούλαπο – ένα είναι το ερώτημα: πόσα χιλιόμετρα κάνεις ημερησίως στα ταξίδια σου, ανεξαρτήτως διάρκειας ταξιδιού
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1994, το γυμνό με τους δύο εξώφθαλμους προβολείς έχει σημαδέψει ολόκληρη τη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας του Hinckley
Η κατηγορία των adventure μοτοσυκλετών βρισκόταν στα σπάργανα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Τα “φτερά” χαμήλωναν, τα πλαστικά γίνονταν περισσότερα και τα μεσαίου κυβισμού μοντέλα ήταν μονοκύλινδρα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.