Αφιερώματα

Moto Morini Granpasso 1200 - Γεννήθηκε όταν η εταιρεία παρέπαιε

18 μήνες μετά την παρουσίασή του η εταιρεία μπήκε σε οικονομικές περιπέτειες


07.03.2024

Αναμφισβήτητα η πιο ώριμη προσπάθεια της σύντομης εποχής διαχείρισης του Μαουρίτσιο Μορίνι, εγγονού του ιδρυτή. Γεννήθηκε δυστυχώς όταν η εταιρεία βρισκόταν στο «χείλος του γκρεμού»


Τα Corsaro και 9 ½ δεν κατάφεραν να μπουν στην ακμάζουσα premium αγορά των δικύλινδρων στα μέσα της δεκαετίας του 2000, παρά τον ισχυρό κινητήρα Bialbero Corsa Corta του θρυλικού μηχανικού Franco Lambertini και της επιτυχημένης σειράς που σχεδίασε ο Rodolfo Frascoli. Το Granpasso 1200 φαινόταν ικανό να τα πάει καλύτερα, αλλά η εξέλιξή του σταμάτησε αφού η εταιρεία μπήκε υπό καθεστώς εκκαθάρισης τον Σεπτέμβριο του 2009, 18 μήνες μετά την παρουσίασή του. Το Granpasso θα «διατηρηθεί ζωντανό» από την επόμενη διοίκηση μέχρι το 2020, αλλά χωρίς αναβαθμίσεις και με αμελητέους αριθμούς πωλήσεων.

moto morini granpasso 1200 2

Κρίμα, γιατί μπορεί να υπολειπόταν στον τομέα της άνεσης από τα μεγάλα adventure της εποχής, αλλά ήταν μια ευέλικτη και διασκεδαστική μοτοσυκλέτα που μπορούσε να σταθεί δίπλα στα Ducati και KTM εκείνης της περιόδου. O V2 με περιεχόμενη γωνία 87 μοιρών και υπερτετράγωνες διαστάσεις απέδιδε 118 HP με ομαλή απόδοση στις χαμηλές στροφές και σπιρτόζικη στις υψηλές. Το σχετικά μικρό βάρος του (210 κιλά στεγνό) και το πολύ καλό πλαίσιο χωροδικτύωμα το έκαναν ευέλικτο και ακριβές στις στροφές. Ο Lambertini είχε βρει την χρυσή τομή ανάμεσα στην εκρηκτικότητα του Corsaro και την γραμμική απόδοση του 9 ½. Ο μπροστινός τροχός 19 ιντσών ταίριαζε απόλυτα στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Πλούσιο σε προσωπικότητα και εξοπλισμό κορυφαίου επιπέδου, το Granpasso είχε λίγα ελαττώματα, συμπεριλαμβανομένης της αρκετά ψηλής σέλας και των κραδασμών. Μια γνήσια ιταλική μοτοσυκλέτα σε όλα τα επίπεδα.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Τα Ιαπωνικά εργοστάσια πάντα κατασκεύαζαν μοντέλα που κυκλοφορούσαν αποκλειστικά στην χώρα τους, όπως τα Suzuki SV400 και SV400S
Ο όρος «ληγμένο κράνος» μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστός, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ένας αβάσιμος προβληματισμός. Όπως συμβαίνει με πολλά πράγματα, υπάρχουν παράμετροι, εξαιρέσεις και διαβαθμίσεις
Η MV Agusta γιορτάζει 80 χρόνια ύπαρξης, σηματοδοτώντας οκτώ δεκαετίες καινοτομίας, αγωνιστικών επιτυχιών και μοναδικού σχεδιασμού στον κόσμο της μοτοσυκλέτας
Αν δεν είστε από αυτούς που μετακινούνται με δίκυκλο όλο τον χρόνο, τότε η κίνηση θα γίνει σύντομα η καθημερινότητά σας. Όμως, για όσους προτιμούν να «ξεκουράζουν» τη μοτοσυκλέτα ή το scooter τους κατά τους χειμερινούς μήνες, η σωστή συντήρηση είναι απαραίτητη

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.