Δοκιμές

Δοκιμή SYM Cruisym 300i F4 ABS Grande Protagonista

H “σχολή” της SYM μάς έχει συνηθίσει σε μεγάλους πρωταγωνιστές


Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης  //  19.07.2017

Η SYM με το Cruisym 300 αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πώς είναι να φτιάχνεις ένα πανέμορφο και ποιοτικό scooter για όλους, με τρομερή αυτονομία και επιδόσεις

Κάποτε η επιλογή ενός καλού scooter ήταν συνυφασμένη στο μυαλό του αγοραστικού κοινού μόνο με μία χώρα, την Ιταλία. Η έλευση αξιόλογων scooter εξ Ανατολών άλλαξε τον τρόπο σκέψης του κόσμου ‘‘ παν μη Italian βάρβαρο’’. Τα χρόνια πέρασαν και η αγορά κατακλύστηκε από δίτροχα αμφιβόλου ποιότητας. Λίγες εταιρείες με εξαιρετικά μοντέλα κατάφεραν να αποδείξουν και να απαιτήσουν μερίδιο αγοράς. Μία από αυτές η SYM, που κατέχει ήδη μεγάλο κομμάτι της «πίτας», έχει κάνει τα δικά της άλματα σε όλους τους τομείς. Με το Cruisym 300 αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πώς είναι να φτιάχνεις ένα πανέμορφο και ποιοτικό scooter για όλους, με τρομερή αυτονομία και επιδόσεις.

SYM CRUISYM 300 ACT5


Προσοχή στη λεπτομέρεια

Αρχικά αυτό που εντυπωσιάζει είναι η sport και πολύ όμορφη σχεδίαση του Cruisym 300i, η οποία προέρχεται από το “πρωτότυπο” Maxsym 500 που είχαμε δει στις εκθέσεις το 2015. Έντονες γραμμές, πολλές γωνίες και μια μάσκα που παραπέμπει στον Bumblebee από την ταινία Transformers. Σε συνδυασμό μάλιστα με το βαθύ κόκκινο χρώμα του scooter που δοκιμάσαμε έκανε πολλά κεφάλια να γυρίσουν είτε κατά την πορεία μας στην πόλη, είτε σταθμευμένο.

SYM CRUISYM 300 DET10


Παρατηρώντας το πιο προσεκτικά ξαφνιάζεσαι με το πόση έμφαση στη λεπτομέρεια έχουν δώσει οι Ταϊβανέζοι. Όμορφοι αναδιπλούμενοι καθρέπτες, πολύ καλό φινίρισμα σε όλα τα πλαστικά με γυαλιστερές, ματ και carbon look επιφάνειες. Πανέμορφες είναι και οι πρωτότυπες σχεδιαστικά γκρι ζάντες με δέκα μπράτσα σε σχήμα Y. Με led φώτα έχει επιλέξει η SYM να εξοπλίσει το Cruisym της κάνοντάς το να μοιάζει διαστημικό όταν αυτά ανάψουν και κάνουν τη νύχτα μέρα.

SYM CRUISYM 300 DET6


Ο πίνακας οργάνων μοιάζει σχεδιαστικά με αυτόν των scooter της Yamaha, με χρωματιστές λεπτομέρειες στο ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μια μικρή οθόνη που ενημερώνει για τη στάθμη της βενζίνης, τη θερμοκρασία, έχει ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές και διανυθέντα χιλιόμετρα από την τελευταία αλλαγή λαδιού.

 SYM CRUISYM 300 DET3

 

Εργονομία σε υψηλό επίπεδο

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του Cruisym είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα. Στρέφοντας το κλειδί από τον κεντρικό διακόπτη ή πατώντας το κίτρινο κουμπί στο αριστερό γκριπ η σέλα απασφαλίζει (ένας μονός υδραυλικός βραχίονας συγκρατεί και ανοίγει το κάθισμα) και εμφανίζεται ένας τεράστιος αποθηκευτικός χώρος. Κάτω από τη σέλα χωράει άνετα ένα jet και ένα full face κράνος, καθώς και πολλά άλλα πράγματα. Ένα ντουλαπάκι δεξιά κάτω από το τιμόνι, με λίγο χώρο για αντικείμενα καθημερινής χρήσης και την απαραίτητη πλέον θύρα USB, συμπληρώνουν τους αποθηκευτικούς χώρους του Cruisym.

SYM CRUISYM 300 DET8


Η σέλα σε συνδυασμό με τη θέση οδήγησης διατηρούν τον αναβάτη ξεκούραστο κατά την κίνηση στην πόλη αλλά και σε μακρύτερες διαδρομές. Ένα επίσης αξιοζήλευτο χαρακτηριστικό σε σχέση με άλλα scooter είναι η ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα (απαιτείται ξεβίδωμα της ζελατίνας δεν γίνεται εν κινήσει) με την ψηλή θέση να προτιμάται από αναβάτες άνω του 1,80m.

SYM CRUISYM 300 STA1


Όμορφες λεπτομέρειες οι εξωτερικές ραφές και το ραμμένο Cruisym λογότυπο στο κέντρο της σέλας, αλλά και το αντιολισθητικό υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί για το κομμάτι αυτής που αναλογεί στον συνεπιβάτη, ο οποίος θα εκτιμήσει τόσο την άνεσή της, όσο και τις χειρολαβές οι οποίες πραγματικά είναι τεράστιες και βολικές.
Οι καθρέπτες προσφέρουν άριστη ορατότητα και είναι τοποθετημένοι στο κατάλληλο ύψος ώστε να μπορείς με ευκολία να περάσεις ακριβώς πάνω από αυτούς των αυτοκινήτων και να ελίσσεσαι άνετα στην κίνηση της πόλης. Αν και είναι αρκετά μακριά, μπορούν να ρυθμιστούν εύκολα, ενώ ενσωματώνουν στη βάση τους τα δύο μικρά φλας τύπου led.

SYM CRUISYM 300 DET2


Το τιμόνι βρίσκεται στην κατάλληλη θέση ώστε τα χέρια του αναβάτη να είναι παράλληλα με το έδαφος και επίσης υπακούει άμεσα σε όποια αλλαγή κατεύθυνσης ζητήσει ο αναβάτης, κάτι που θα φανεί ιδιαίτερα χρηστικό μέσα στην πόλη. Σε αυτό συμβάλλουν ασφαλώς και τα ελαστικά Maxxis Pro που φοράει ο 14 ιντσών μπροστινός τροχός και ο 13 ιντσών πίσω.

 SYM CRUISYM 300 DET1

Το τρίπτυχο της επιτυχίας

Το Cruisym κινεί ο γνωστός F4 κινητήρας των 280 κυβικών εκατοστών, που «φοράνε» και τα ξαδέρφια του GTS 300i και Citycom 300i, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro4. Είναι ελαστικός και αθόρυβος σε λειτουργία, χωρίς κραδασμούς, μιας και όλα τα μηχανικά μέρη δουλεύουν άψογα. Οικονομικός επίσης, αφού η κατανάλωση που είδαμε ήταν «ξεχνώ να το πάω βενζινάδικο/100λίτρα». Μην περιμένετε να νιώσετε το πέταγμα με το παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού από στάση. Μόνον όταν το κοντέρ γράψει 30 με 40 χιλιόμετρα, ροπιάζει έντονα μεν αλλά γραμμικά σε όλο το εύρος των στροφών του κινητήρα.

SYM CRUISYM 300 ACT3


Το κυματιστό δισκόφρενο μπροστά διαμέτρου 260 χιλιοστών με διέμβολη και ο πίσω επίσης κυματιστός δίσκος 240 χιλιοστών με διέμβολη δαγκάνα (με σωληνάκια υψηλής πίεσης και οι δύο) εξασφαλίζουν αποτελεσματικό φρενάρισμα. Το ABS εμπλέκεται σχετικά νωρίς, αλλά αυτό με τον καιρό το συνηθίζει ο αναβάτης. Πρόκειται για ένα scooter με το οποίο μπορεί να κάνει άνετα τα πρώτα του βήματα ακόμη και ένας αρχάριος αναβάτης.

 SYM CRUISYM 300 ACT4

Κάνει ό,τι του ζητήσεις

Στους επαρχιακούς δρόμους όπου το οδηγήσαμε, στην πόλη, ακόμα και σε αυτοκινητόδρομο, το Cruisym τα κατάφερε εξίσου καλά. Το πλαίσιό του είναι άκαμπτο χωρίς να εμφανίζει ανεπιθύμητες ταλαντώσεις σε παρατεταμένες καμπές με 130 χ.α.ώ. στο αναλογικό ταχύμετρο, αλλά και σε συνεχές σφιχτό στροφιλίκι σε επαρχιακό δίκτυο με κακή άσφαλτο. Οι αναρτήσεις του χάρη στις σωστές εργοστασιακές ρυθμίσεις πληροφορούν άριστα τον αναβάτη και ταυτόχρονα τον κρατούν ξεκούραστο. Το χαμηλό κέντρο βάρους και η πολύ καλή κατανομή, που δεν θυμίζει κλασσικό scooter με το μεγαλύτερο βάρος στον πίσω άξονα, παρέχουν μια εξτρά σιγουριά στις στροφές. Στο ταξίδι των 150 χλμ. που το υποβάλαμε αποδείχθηκε άνετο. Επιπλέον, στο όριο περιστροφής του ο κινητήρας είναι αθόρυβος και οι κραδασμοί απουσιάζουν. Η ζελατίνα στη χαμηλή θέση προστατεύει πολύ καλά, ενώ ο αναβάτης έχει αρκετό χώρο για τα πόδια του.

 SYM CRUISYM 300 ACT2

Ολοκληρωμένος πρωταγωνιστής

Καλοστημένο, εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, με αθόρυβο αλλά δυνατό κινητήρα και ποιότητα που θα ζήλευε μεγαλύτερο σε κυβισμό και κόστος scooter. Ανταποκρίθηκε άψογα σε όλες τις συνθήκες ή καταστάσεις που συναντήσαμε συνιστώντας κατά την άποψή μας ένα ολοκληρωμένο σύνολο που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των 300κυβικών.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Αντιπροσωπεία

Γκοργκόλης Α.Ε. www.sym.gr

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος, τετραβάλβιδος

Κυβισμός (cc)

278,3

Διάμετρος x Διαδρομή

Δ.Α.

Συμπίεση

Δ.Α.

Σύστημα εξαγωγής

1 σε 1

Εκκίνηση

Μίζα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm)

27,5/7.750

Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm)

2,7/6.750

SYM CRUISYM 300 TX

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.