Ταξίδια

Στην Κύθνο με KTM 390 Adventure

Αύγουστο στις Κυκλάδες με μοτοσυκλέτα

21.08.2023

Είχα χρόνια να το κάνω. Διακοπές με μοτοσυκλέτα σε κυκλαδίτικο νησί. Με πολύ κόσμο, δύσκολο οδικό δίκτυο και τρελό αέρα

Κείμενο – Φωτογραφίες: Κώστας Ταρναβάς

Η επιλογή μιας μικρής, ευέλικτης μοτοσυκλέτας που μπορεί να φτάσει εύκολα σε δυσπρόσιτες παραλίες αποτελεί μονόδρομο. Και το 390 Adventure είναι ό,τι πρέπει για δύο άτομα με λίγες αποσκευές που θέλουν να περάσουν τέσσερις ημέρες σε ένα κυκλαδίτικο νησί, ασφυκτικά γεμάτο από κόσμο στις αρχές Αύγουστου.

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 2

Μετά από πολλά χρόνια αποφασίζεις να αφήσεις τα παιδιά που μεγάλωσαν στο σπίτι και με το έτερον ήμισυ να «ξεφύγεις» από την καθημερινότητα, να θυμηθείς τις παλιές ξένοιαστες ημέρες. Η επιλογή του νησιού της Κύθνου, του αουτσάιντερ των Κυκλάδων, έγινε με γνώμονα τα κολακευτικά σχόλια κάποιων φίλων, την κοντινή απόσταση από την Αθήνα, αλλά και την εύρεση δωματίου σε λογική τιμή την τελευταία στιγμή. Στα Θερμιά, όπως ονομάζεται αλλιώς το νησί των Κυκλάδων λόγω της ύπαρξης θερμών πηγών που βρίσκονται στον όρμο των Λουτρών, μπορείς να φτάσεις από Πειραιά, ύστερα από τρεις ώρες. Η άλλη επιλογή είναι από Λαύριο όπου τα δρομολόγια είναι και συχνότερα αλλά και σε φέρνουν σε λιγότερο από δύο ώρες στο Μέριχα, το λιμάνι της Κύθνου. Το κόστος εισιτηρίων, μετ’ επιστροφής, για δύο άτομα και μια μοτοσυκλέτα μόλις που ξεπέρασαν τα 100 ευρώ. Ένας ακόμη λόγος για να επιλέξεις το συγκεκριμένο νησί για διακοπές.

Δέσαμε έναν σάκο στο KTM 390 Adventure, ο οποίος περιόρισε τον χώρο του συνεπιβάτη αρκετά κι επέφερε τη σχετική γκρίνια η οποία ευτυχώς διήρκεσε λίγο λόγω του ιδιαίτερου mood των διακοπών και ξεκινήσαμε για Λαύριο, όπου φτάσαμε άνετα μέσω Αττικής οδού. Εκεί μας περίμενε το πλοίο «ΜΑΚΕΔΩΝ», μόλις 51 ετών (!). Στο γκαράζ χαμός και το 390 Adventure μπήκε δίπλα σε ένα V-Strom 650.

Ένα καλό πρωινό και καφές ήταν αυτό που θέλαμε μόλις φτάσαμε στο νησί, αφού ξεκινήσαμε από την Αθήνα στις 7 παρά, αναχωρήσαμε στις 8:15 και φτάσαμε στις 10. Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε πως το Αυγουστιάτικο μελτέμι θα μας συντρόφευε σε κάθε διαδρομή και σε όλες ανεξαιρέτως τις παραλίες του νησιού.

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 5

Κανάλα

Η Κανάλα θα αποτελούσε το ορμητήριό μας, όπου φτάσαμε μετά από 20 λεπτά μέσω σχετικά καλού οδικού δικτύου, με πολλές ανηφοροκατηφόρες και στροφές. Το ροπάτο μοτέρ του 390 Adventure και τα σωστά κλιμακούμενο κιβώτιο είναι ενδεδειγμένα για αυτό το σκηνικό. Η Κανάλα βρίσκεται στη νοτιοανατολική πλευρά του νησιού. Πρόκειται για παραθαλάσσιο οικισμό που ξεχωρίζει από όσα μέρη επισκεφθήκαμε, λόγω του πράσινου. Μέσα στα πεύκα βρίσκεται η Παναγία της Κανάλας, η οποία τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία ως θαυματουργή. Σύμφωνα με την παράδοση βρέθηκε από ντόπιους ψαράδες στο στενό (κανάλι) ανάμεσα στην Κύθνο και τη Σέριφο.

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 4

Παραλία Αντώνηδες

Ανάμεσα σε αρκετά καταλύματα, επιλέξαμε το «Mantellina Suites» για την περίοπτη θέση, την ιδιαίτερη διακόσμηση και τις θετικές κριτικές και δεν πέσαμε έξω. Η Μαργαρίτα και ο Μανώλης μας φιλοξένησαν με τον καλύτερο τρόπο και μας ενημέρωσαν για τα hot spot του νησιού. Για φαγητό προτείνουμε το «Αρχιπέλαγος», από τα καλύτερα εστιατόρια του νησιού λόγω κυρίως της μαγείρισσας. Για καφέ, πρωινό αλλά και ποτό το «Μolo» με θέα όλη την περιοχή.

Για μπάνιο στην Κανάλα οι επιλογές είναι τρεις. Η Μεγάλη Άμμος, η Μικρή Άμμος και οι Αντώνηδες προσβάσιμες ακόμη και τα με τα πόδια. Στην πρώτη υπάρχουν και ομπρέλες – ξαπλώστρες. Η ‘’Αντώνηδες’’ μας άρεσε περισσότερο ως πιο εξωτική και παράλληλα πιο προσιτή αφού ξεπροβάλλει κυριολεκτικά μέσα από τα σπίτια κατεβαίνοντας λίγα σκαλοπάτια, ενώ η Μικρή Άμμος αποτελεί μικρογραφία της Μεγάλης οδηγείσαι εκεί μέσω ενός σύντομου γραφικού μονοπατιού και έχει το μειονέκτημα ότι μπορεί να μη βρεις χώρο να κάτσεις.

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 31

Χώρα

Ευτυχώς που στο νησί και στους μεγάλους οικισμούς, Χώρα, Δρυοπίδα, Μέριχα, Λουτρά, υπάρχουν δημόσιοι χώροι στάθμευσης, οπότε οι δρόμοι δεν ήταν ασφυκτικά γεμάτοι από παρκαρισμένα οχήματα. Εμείς με το 390 Adventure απτόητοι παρκάραμε πολύ κοντά στον τελικό προορισμό μας και όπου χρειαζόταν επιτόπια μανούβρα την κάναμε πανεύκολα λόγω του μικρού βάρους και του χαμηλού ύψους. Το τέλειο «μηχανάκι» για το νησί, όπως είπε και ντόπιος όταν μας είδε να βάζουμε βενζίνη, με 2,24 ευρώ το λίτρο (!) στο ένα από τα τρία πρατήρια του νησιού.

Από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα στις παραλίες, σε πολλές από τις οποίες φτάναμε από βατό χωματόδρομο, το 390 Adventure βρισκόταν στο στοιχείο του. Οι αναρτήσεις της WP έκαναν ίσιωμα κάθε λακκούβα και σαμάρι, χωρίς να ταλαιπωρούν τα «βασανισμένα» από τον αέρα κορμιά μας.

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 26

Παραλία Κολώνα

Σύμφωνα με ταξιδιωτικούς οδηγούς η Κύθνος έχει 92 παραλίες. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να πάμε σε όλες. Οι περισσότερες μας ενθουσίασαν και είχαν αρμυρίκια για σκιά, κάτι που για εμάς ήταν καλοδεχούμενο αφού δεν είχαμε ομπρέλα μαζί μας. Μπορείς φυσικά να κάτσεις και στις ξαπλώστρες στα beach bar στις οργανωμένες παραλίες με το ανάλογο τίμημα (από 15 έως 30 ευρώ το σετ για δύο άτομα).

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 28

Στο δρόμο για την παραλία Κολώνα, η παραλία Απόκρουση στο βάθος

Εκτός από τους Αντώνηδες, μας άρεσε η Κολώνα που αποτελεί το highlight του νησιού. Μπορείτε να φτάσετε είτε από χωματόδρομο (2 χλμ. από την παραλία Απόκρουση), είτε με τουριστικά σκάφη που διοργανώνουν επισκέψεις σε διάφορες παραλίες του νησιού. Μια λωρίδα άμμου πλαισιώνεται από θάλασσα σε ένα μαγευτικό τοπίο. Η Απόκρουση που βρίσκεται δίπλα στην Κολώνα είναι επίσης εξαιρετική παραλία με αρμυρίκια αλλά και beach bar. Η παραλία Λεύκες αξίζουν την επίσκεψή σας για τα κρυστάλλινα νερά, το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου και το παρακείμενο ταβερνάκι αλλά και εξαιτίας της παλιάς σιδερένιας γέφυρας μεταφοράς μεταλλευμάτων, καθώς κατά τον προηγούμενο αιώνα λειτουργούσαν μεταλλεία σιδήρου στο νησί. Έχει ενδιαφέρον να διαβάσετε την ιστορία του νησιού σχετικά με τα μεταλλεία του Ιταλού Σερπιέρη. Οι παραλίες Μαρτινάκια και Επισκοπή είναι οργανωμένες, αλλά δεν μείναμε ενθουσιασμένοι από την ποιότητα των νερών. Τα Λουτρά είναι ο πιο κοντινός οικισμός στη Χώρα με παραλία, πολλά καταλύματα, ιαματικά λουτρά και μαρίνα. Φάγαμε εξαιρετικά θαλασσινά στο «Sofrano».

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 24

Στα σοκάκια της Χώρας

Η Χώρα και η Δρυοπίδα είναι οι δύο μεγάλοι οικισμοί του νησιού. Άσπρα σπιτάκια, παραδοσιακής κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής, μικρά σοκάκια με εμπορικά καταστήματα, καφέ, εστιατόρια και ζαχαροπλαστεία με γλυκά και παγωτά, αλλά και γραφικά εκκλησάκια και ναοί οι περίβολοι των οποίων φιλοξενούν ευφάνταστα μαγαζιά.

Η Χώρα μαζεύει τον περισσότερο κόσμο. Να φάτε στο «Στέκι του Ντέτζη» και για ποτό στο «Kraken». Να κάνετε μια μεγάλη βόλτα μέσα στα στενά της, με τα ζωγραφιστά πλακόστρωτα, να μυρίσετε τους βασιλικούς που γεμίζουν τις μικρές αυλές, να φάτε παραδοσιακά γλυκά και παγωτό, να ψωνίσετε σουβενίρ και να φωτογραφηθείτε δημιουργώντας αξέχαστες αναμνήσεις.

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 32

Σπήλαιο Καταφύκι (Δρυοπίδα)

Η Δρυοπίδα είναι η δεύτερη χώρα της Κύθνου και εκτός από τα γραφικά σοκάκια και τα καλόγουστα μαγαζιά, αξίζει να επισκεφθείτε το απόκοσμο σπήλαιο Καταφύκι (15 λεπτά ξενάγηση δωρεάν) ένα συνονθύλευμα φυσικού σπηλαίου και τεχνητών στοών λόγω της χρήσης του ως ορυχείου, το οποίο έχει χάσει σημαντικό μέρος της φυσικής ομορφιάς του λόγω της ανθρώπινης παρέμβασης, αλλά και το Αρχαιολογικό και το Λαογραφικό Μουσείο τα οποία δυστυχώς δεν προλάβαμε να επισκεφτούμε.

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 18

Στο δρόμο για την παραλία Λεύκες

Περάσαμε όμορφα στην Κύθνο η οποία ακόμη διατηρεί έναν αυθεντικό χαρακτήρα, άγριο και απλοϊκό που τείνει να χαθεί τα επόμενα χρόνια λόγω της ακμάζουσας τουριστικής ανάπτυξης και ένας από τους λόγους ήταν και το KTM 390 Adventure, που μας διευκόλυνε στις μετακινήσεις μας. Η άνετη σέλα μας άφηνε ξεκούραστους, ο LED προβολέας φώτιζε τους θεοσκότεινους δρόμους του νησιού και η χαμηλή κατανάλωση, που δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα στα 100 χλμ. μας κράταγε ξέγνοιαστους.

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 33

Κανάλα

H Κύθνος μπορεί να διαθέτει την ομορφιά και τις ιδιαιτερότητες ενός κυκλαδίτικου νησιού, αλλά προσφέρει ακόμη απλότητα και υψηλής ποιότητας φιλοξενία. Μην ξεχάσετε να πάρετε μαζί σας τοπικό μέλι, θερμιώτικο τυρί τρίμμα και να δοκιμάσετε τα σφουγγάτα και την τοπική τυρόπιτα «πιταρό».

KTM 390 ADV 2023 Kythnos island 34

Μέριχας

Αν είστε τυχεροί και πέσετε στον «σωστό» άνθρωπο κατά την αναχώρησή σας από το νησί, τότε θα βάλει την «κούκλα», όπως αποκάλεσε τη μοτοσυκλέτα της KTM, σε «προνομιακή» θέση.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Τυνησία, Ρουμανία ή Καππαδοκία; Εσείς διαλέγετε το ταξίδι των ονείρων σας για το 2024, η Andeli υπογράφει την επιτυχία του!
Τα ταξίδια με μοτοσυκλέτα είναι συναρπαστικά και προσφέρουν μοναδικές εικόνες, δυνατές φιλίες και αξέχαστες εμπειρίες, ειδικά όταν αυτά αφορούν σε επίσκεψη σε μέρη όπως η Τυνησία, μια χώρα σταυροδρόμι πολιτισμών με ιστορία 3.000 ετών και με μία Σαxάρα να σε περιτριγυρίζει
Έχοντας βρεθεί στο Γκραν Κανάρι αρχές Φεβρουαρίου, συνειδητοποίησα ότι ήταν η πρώτη μου φορά που βρισκόμουν και οδηγούσα σε περιοχή του χάρτη με τροπικό κλίμα

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.