Δοκιμή Honda Super Cub 125 2022: Δεν είναι απλό παπί, είναι θρύλος!
Ένας θρύλος της μοτοσυκλετιστικής ιστορίας
18.11.2022
Λιτό και συνάμα εντυπωσιακό, μπορείς να το χαζεύεις και να το σχολιάζεις με τις ώρες. Είναι η εξέλιξη του είδους, με σεβασμό στο παρελθόν, στις αρχές και την ιστορία της μάρκας που ενσωματώνει πλέον και έξυπνες λύσεις που το κάνουν συμβατό με την εποχή
Κείμενο: Μένιος Κατής - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Το Super Cub δεν είναι ένα απλό παπί, είναι ένας θρύλος της μοτοσυκλετιστικής ιστορίας, ένα όχημα που κατασκευάστηκε με συγκεκριμένο σκοπό: «να προσφέρει χαρά παίζοντας χρήσιμο ρόλο στα ζωές των ανθρώπων», όπως έλεγαν ο Soichiro Honda και ο πιστός συνεργάτης του Takeo Fujisawa.
Και όχι απλώς πέτυχε την αποστολή του, αλλά δημιούργησε μια νέα κατηγορία δίκυκλων -αυτή των παπιών- που έχει τρομερή απήχηση στο κοινό.
Το πιο πετυχημένο δίκυκλο στην ιστορία...
Το πρώτο Super Cub C100 παρουσιάστηκε το 1958, 10 χρόνια μετά την ίδρυση της Honda. Κατασκευασμένο από τον Soichiro Honda και τον επί μακρόν συνεργάτη του Takeo Fujisawa.
Σχεδόν 60 χρόνια αργότερα, το 2017, το Super Cub πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο παραγωγής με 100 εκατομμύρια μονάδες, που το ανέδειξε στο πιο δημοφιλές μηχανοκίνητο όχημα που έχε κυκλοφορήσει ποτέ στον κόσμο.
Βασισμένο σε τέσσερις πυλώνες: στυλ, αξιοπιστία, οικονομία και πρακτικότητα, το Super Cub συνεχίζει την πορεία του στο χρόνο χωρίς να επηρεάζεται από τις εκκεντρικότητες του σήμερα.
Είναι η διαχρονικότητα που το καθιστά ξεχωριστό και το κάνει να αντέχει στο χρόνο προκαλώντας σου την επιθυμία να το οδηγήσεις. Πόσοι πιτσιρικάδες δεν είχαν την πρώτη τους δίτροχη εμπειρία πάνω σε κάποιο «στρογγυλοφάναρο» ή άλλο παπί;
Το Super Cub επέστρεψε στην Ευρωπαϊκή αγορά το 2018 αποτελώντας μια μοντέρνα εξέλιξη του θρυλικού παπιού γράφοντας παράλληλα το επόμενο κεφάλαιο στην μακροχρόνια ιστορία του.
Για το 2022 διατηρεί ακέραια όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το διακρίνουν, έχοντας δεχθεί όμως σημαντικές αναβαθμίσεις και προσθήκες. Η πιο εμφανής διαφορά σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι η προσθήκη σέλας και μαρσπιέ συνεπιβάτη.
Ο νέος αερόψυκτος κινητήρας 124 κ. εκ. προδιαγραφών Euro5 συνδυάζει το κάτω τμήμα (με επανασχεδιασμένο στροφαλοθάλαμο) του τρέχοντος C110 της Ιαπωνικής αγοράς με το πάνω τμήμα (διβάλβιδη κυλινδροκεφαλή SOHC) του τελευταίου MSX Grom. Η διάμετρος είναι 50mm, η διαδρομή 63,1mm με λόγο συμπίεσης 10.0:1. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 9.8 hp @ 7.500 σ.α.λ, με μέγιστη ροπή 10.4Nm @ 6.250 σ.α.λ.
Η εμφάνιση του «σιγαστήρα» που αποτελεί σήμα κατατεθέν παραμένει ίδια ενώ εσωτερικά φέρει αλλαγές. Η ECU έχει νέο προγραμματισμό για μεγιστοποίηση των επιδόσεων και της απόδοσης.
Το κιβώτιο παραμένει 4τάχυτο και όπως απαιτεί η παράδοση λειτουργεί μέσω αυτόματου φυγοκεντρικού συμπλέκτη, χωρίς την ανάγκη για μανέτα συμπλέκτη.
Το σωληνωτό πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς είναι κατασκευασμένο από ατσάλι και «ντύνεται» με την χαρακτηριστική ποδιά που είναι εκεί για να προστατεύσει τα πόδια και τα καλυμμένα μηχανικά μέρη.
Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή 100mm, με νέα ελατήρια που έχουν ως στόχο να βελτιώσουν τον έλεγχο. Τα δύο πίσω αμορτισέρ χρησιμοποιούν νέα ελατήρια και υλικά τερματισμού συμπίεσης, ενώ κομψές ζάντες 17 ιντσών από χυτό αλουμίνιο (με ασορτί στεφάνη και μπράτσα) συμπληρώνουν την εικόνα. Το Super Cub 125 εφοδιάζεται με tubeless ελαστικά, διαστάσεων 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω.
Την πέδηση αναλαμβάνουν ένα δισκόφρενο 220 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS που συνδυάζεται με ταμπούρο 110 χλστ πίσω. Το βάρος του έτοιμο προς χρήση είναι 110 κιλά.
Στον εξοπλισμό του θα βρείτε φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, πίνακα οργάνων που συνδυάζει αναλογικό στροφόμετρο με διακριτική ψηφιακή οθόνη, καθώς και λειτουργία keyless χάρη στο Honda Smart Key.
Βόλτα, βόλτα, θέλω βόλτα...
Χαζεύοντάς το μου έρχονταν στο μυαλό αναμνήσεις από τη δεκαετία του '90. Τότε που στο χωριό μου στη Λήμνο, οι περισσότεροι είχαν παπί («στρογγυλοφάναρο», GLX ή Town Mate). Δεν ήμουν φαν του είδους καθώς προτιμούσα τη Φλορέτα του πατέρα μου, αλλά ήμουν η εξαίρεση στον κανόνα.
Εκείνη την εποχή λοιπόν όποιος είχε παπί ήταν σχεδόν βέβαιο πως θα του είχε αφαιρέσει -ή κόψει- την ποδιά και το μπροστινό φτερό, θα είχε τοποθετήσει εξάτμιση Sebring ή Motorsport (ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα), φιλτροχοάνη. Υπήρχαν και αυτοί που «έπιαναν» τα χέρια τους και πειραματίζονταν με το κυλινδροπίστονο...
Μόνο που εκείνες οι εικόνες τουλάχιστον στην περίπτωση του νέου «στρογγυλοφάναρου» Super Cub 125 μοιάζουν τόσο ξενικές.
Όχι όμως ότι δεν έχουμε δει και περίεργες μετατροπές... Honda Super Cub 125X: Αγριόπαπια
Η ποιότητα κατασκευής του είναι κορυφαία, με καλαίσθητες χρωμιωμένες λεπτομέρειες, άριστη συναρμογή πλαστικών, προσεγμένες ραφές στις δύο σέλες και κορυφαία βαφή.
Θα το ευχαριστηθείς στη βόλτα κυρίως όταν η πόλη «κοιμάται». Εκεί θα απολαύσεις τη διαδρομή και τις αντανακλάσεις των φώτων πάνω στη ρετρό σιλουέτα του.
Στους μποτιλιαρισμένους δρόμους κινείται όλο χάρη. Το στυλ δεν συνάδει με την άνεση, με την κούραση στα άκρα και στα μαλακά μόρια να αυξάνεται όσο περνά η ώρα μέσα στην κίνηση. Το οπτικό πεδίο των καθρεπτών δεν είναι το καλύτερο δυνατό, ενώ οι αναρτήσεις θα δείξουν τις αντοχές τους, ειδικά όταν υπάρχει και συνεπιβάτης, προκαλώντας αστάθειες στο τιμόνι κατά τα περάσματα από κακής ποιότητας οδόστρωμα. Τα φρένα, πάντως, είναι αξιοπρεπέστατα και θα ανταποκριθούν άριστα σε κάθε περίπτωση, χωρίς να σε τρομάξουν.
Βέβαια δεν μπορείς να παραβλέψεις ότι κινείσαι με στυλ και πως συγκεντρώνεις πάνω σου τα βλέμματα κάθε φορά που σταματάς στα φανάρια.
Στις ευθείες θα δεις με υπομονή τα 90 km/h στο κοντέρ, όπως επίσης και την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 1.8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Διαχρονική αξία
To νέο Honda Super Cub 125 διατίθεται σε ματ γκρι χρώμα με κόκκινες σέλες οδηγού και συνεπιβάτη. Είναι πανέμορφο, αξιόπιστο και διαχρονικό.
Οικονομικό δεν το λες καθώς για να το αποκτήσεις θα πρέπει να αποχωριστείς 4.100 ευρώ. Από την άλλη όμως εφόσον αποφασίσεις να επενδύσεις σε αυτό θα έχεις στην κατοχή σου ένα δίτροχο που θα σου δώσει πολλά και θα σου ζητήσει ελάχιστα.
Και επιπλέον όσα χρόνια κι αν περάσουν όσες μόδες κι αν αλλάξουν, εκείνο αγέρωχο θα συνεχίσει να αποτελεί τον σύντροφο που δεν θα σε προδώσει ποτέ διατηρώντας μάλιστα υψηλή μεταπωλητική αξία.
Να είσαι βέβαιος ότι, όπως σήμερα τα «στρογγυλοφάναρα» που έχουν διατηρηθεί σε εργοστασιακή κατάσταση, είναι περιζήτητα, κάτι ανάλογο θα συμβεί και με το Super Cub 125 σε βάθος χρόνου.
Εξοπλισμός αναβάτη: ΜΟΤΟ MARKET
Κράνος: Caberg Levo Sonar
Μπουφάν: Nordcode Metropolis II
HONDA SUPER CUB 125 2022 |
|
ΤΙΜΗ (€): |
ΑΠΟ 4.100 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) |
124 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) |
50x63.1 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ |
10.0:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ |
1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ |
ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) |
9.8/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) |
10.4/6.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) |
110 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) |
780 |
ΜΗΚΟΣ (mm) |
1.915 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) |
720 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) |
1.245 |
ΙΧΝΟΣ(mm) |
71 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) |
26,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ |
|
ΜΠΡΟΣΤΑ: |
70/90-17M/C 38P |
ΠΙΣΩ: |
80/90-17M/C 50P |
ΠΛΑΙΣΙΟ: |
ΜΟΝΟ, ΑΤΣΑΛΙΝΟ, ΤΥΠΟΥ ΡΑΧΟΚΟΚΑΛΙΑΣ |
ΨΑΛΙΔΙ: |
ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ |
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 26 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ |
ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ |
ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220 mm & ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ |
ΤΑΜΠΟΥΡΟ 110mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ |
3.7 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (lt/100km/h) |
1.8 ΛΙΤΡΑ |
HONDA SUPER CUB 125 2022 |
|
ΤΙΜΗ (€): |
ΑΠΟ 4.100 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) |
124 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) |
50x63.1 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ |
10.0:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ |
1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ |
ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (ps/rpm) |
9.8/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (nm/rpm) |
10.4/6.250 |
ΒΑΡΟΣ (kg) |
110 (ΜΕ ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) |
780 |
ΜΗΚΟΣ (mm) |
1.915 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) |
720 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) |
1.245 |
ΙΧΝΟΣ(mm) |
71 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) |
26,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ |
|
ΜΠΡΟΣΤΑ: |
70/90-17M/C 38P |
ΠΙΣΩ: |
80/90-17M/C 50P |
ΠΛΑΙΣΙΟ: |
ΜΟΝΟ, ΑΤΣΑΛΙΝΟ, ΤΥΠΟΥ ΡΑΧΟΚΟΚΑΛΙΑΣ |
ΨΑΛΙΔΙ: |
ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ |
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 26 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ |
ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ |
ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220 mm & ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ |
ΤΑΜΠΟΥΡΟ 110mm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ |
3.7 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ (lt/100km/h) |
1.8 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.