Δοκιμή Ducati Multistrada V4S 2021: Επαναπροσδιορίζοντας τη μοτοσυκλέτα που τα κάνει όλα
Η υπερμοτοσυκλέτα του Borgo Panigale
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 11.03.2022
Οδηγήσαμε το Multistrada V4S στον δρόμο και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Να είστε σίγουροι πως δεν είναι μόνο τα νούμερα που προκαλούν αίσθηση σε αυτήν τη μοτοσυκλέτα
Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Το 2021 πουλήθηκαν 10.000 Multistrada V4 και σε 19 χρόνια «καριέρας» περίπου 110.000 μονάδες έχουν παραχθεί στο εργοστάσιο του Borgo Panigale. Το Ducati Multistrada επαναπροσδιορίζει τις μοτοσυκλέτες που μπορούν να κάνουν τα πάντα από το 2003.
Η πρώτη απόπειρα της Ducati ήταν μια περίεργη σε εμφάνιση μοτοσυκλέτα, με δικύλινδρο κινητήρα 992 κ.εκ., τροχούς 17 ιντσών, μονόμπρατσο ψαλίδι, πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα και σπορ αναρτήσεις. Παρά τα 820 χιλιοστά της από το έδαφος η σέλα ήταν εργονομικά σχεδιασμένη και πατούσες εύκολα στο έδαφος. Βρήκε φανατικούς θαυμαστές αλλά και ορκισμένους εχθρούς λόγω της όχι και τόσο ‘‘εύπεπτης’’ εμφάνισής της.
Αν ακόμη και σήμερα, περίπου έναν χρόνο μετά την πρώτη κυκλοφορία του Multistrada V4, δεν γνωρίζετε πώς έχει φτιαχτεί η υπερμοτοσυκλέτα της Ducati διαβάστε εδώ. Αλλά και εδώ. Θα «πήξετε», αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Γιατί το Multistrada V4 είναι γεμάτο καινοτομίες, τεχνολογία και μπόλικη ιταλική καπατσοσύνη. Για εσάς που δεν είστε fun του διαβάσματος, θα σας πω εν τάχει τι παρέμεινε κοινό με την προηγούμενη έκδοση. Μόνο τα γκριπ!
Εργονομικά άρτιο. «Πόσο πιο ολοκληρωμένο θα μπορούσε να ήταν σε σχέση με το 1260;», θα ρωτούσε κάποιος. Και εγώ αυτό αναρωτιόμουν μέχρι που ανέβηκα στη σέλα και πάτησα πανεύκολα στο έδαφος. Και δεν είμαι «πρώτο μπόι». Η αμέσως επόμενη παρατήρηση αφορά την κάλυψη από τον αέρα. Χωρίς η ρυθμιζόμενη με το χέρι ζελατίνα να «βγάζει μάτια» με το μέγεθός της, με προστάτεψε στο ταξίδι. Και επειδή ήθελα να το διασταυρώσω, έβαλα να το οδηγήσει και ένας γύρω στους 20 πόντους (1,95m) ψηλότερος. Και αυτός τα ίδια μου είπε.
Πήρα λοιπόν το Multistrada V4S ένα στην κυριολεξία παγωμένο πρωινό και το οδήγησα επί μία εβδομάδα με θερμοκρασίες που δεν ξεπέρασαν τους 10 βαθμούς- ναι στην Ελλάδα ήμουν. Και αφού «κατέβηκα κέντρο» για δουλειές… ναι καλά καταλάβατε, down town που λένε, με ένα adventure 1200 κ.εκ. με 170 ίππους. Και όμως όλα έγιναν τόσο εύκολα. Πάταγα κάτω με σιγουριά, έκανα επιτόπιες μανούβρες και έφτασα ατσαλάκωτος στην εφορία. Το τι αντιμετώπισα εκεί δεν χρειάζεται να σας το περιγράψω. Φαντάζομαι πως όλοι μας έχουμε βιώσει παρόμοιες καταστάσεις, μη «μαυρίζουμε» τις ψυχές μας περισσότερο.
Πίσω στο θέμα μας, ο συμπλέκτης μαλακός και το κιβώτιο κουμπώνει τις σχέσεις χωρίς θορύβους και πολύ θετικά. Όσο για τον κινητήρα; Ο φοβερός και τρομερός V4 αποτελεί την επιτομή της φιλικότητας. Ανταποκρίνεται σε ό,τι του ζητήσεις χωρίς «βηξίματα», «κομπιάσματα». Τρομερή δουλειά από τους μηχανικούς του Borgo Panigale. Για τη θερμότητα που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα των V2 δεν μπορώ να αποφανθώ. Αλλά μέσα σε κυκλοφοριακό με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος 13 βαθμούς, στην οθόνη είδαμε max 90 βαθμούς. Σε καμία περίπτωση δεν νοιώσαμε την «κάψα» στα πόδια μας. Θα το ξαναοδηγήσουμε όταν πιάσουν οι ζέστες προκειμένου να αποκομίσουμε εντυπώσεις και σε αυτές τις συνθήκες. Τον χειμώνα πάντως τον απολαύσαμε με το Multi.
Και ένας ακόμη λόγος ή μάλλον δύο ήταν τα θερμαινόμενα γκριπ και η επίσης θερμαινόμενη σέλα. Γιατί όταν αποφασίζεις να ταξιδέψεις έστω και για 150 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο και η θερμοκρασία φλερτάρει συνεχώς με το «μείον», τότε εκτός από κορυφαίο εξοπλισμό αναβάτη, όπως αυτόν που μας παραχωρεί το Motomarket, θέλεις και τα κομφόρ, που επιβάλλεται να έχει μια υπερμοτοσυκλέτα φτιαγμένη για να ταξιδεύει. Με τα γκριπ στη χαμηλή σκάλα, με τις χούφτες και το χειμωνιάτικο γάντι της Nordocode να διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο και τη σέλα στη μεσαία, έκανα ένα από τα πιο άνετα ταξίδια μου με μοτοσυκλέτα εδώ και 20 χρόνια που είμαι στο επάγγελμα.
Ένας ακόμη λόγος που με κέρδισε το Multistrada V4S ήταν γιατί όλες οι λειτουργίες που ελέγχονται από τους διακόπτες στα δύο άκρα του εργονομικά σχεδιασμένου τιμονιού είναι πανεύκολο να ρυθμιστούν. Παραδέχομαι πως δεν συμπαθώ τις οθόνες και τα πολύπλοκα μενού. Όμως στην Ducati έκαναν εξαιρετική δουλειά, αφού λίγα λεπτά αρκούν ώστε να αντιληφθεί και ο πλέον αδαής τα πάντα εύκολα, γρήγορα και απολύτως κατανοητά. Όλα όσα βλέπεις στην ευκρινέστατη οθόνη του Multi, περνούν άμεσα στη λειτουργία της μοτοσυκλέτας και την αλλάζουν. Τη μετατρέπουν σε ό,τι θέλεις- για παράδειγμα, από πειθήνιο commuter εντός πόλης σε μια τουριστική μοτοσυκλέτα.
Κάθεσαι άνετα στη σωστά σχεδιασμένη σέλα και αντιλαμβάνεσαι πως η θέση οδήγησης δεν είναι τόσο «μέσα» όσο στα προηγούμενα Multistrada που σε «κλείδωναν» εντός. Τώρα επειδή είσαι τοποθετημένος ψηλότερα, έχεις καλύτερο έλεγχο και νοιώθεις πως οδηγείς ένα μεγάλο adventure και όχι ένα crossover. Σε αυτό συμβάλλει και η σχεδίαση του ρεζερβουάρ, που παραμένει περιτριγυρισμένο από τα πόδια του αναβάτη, αλλά έχει μειωθεί ο όγκος του. Μπορείς να οδηγήσεις και όρθιος ευκολότερα. Αν τώρα βάλετε στην εξίσωση και τον μπροστινό τροχό των 19 ιντσών (τα παλαιότερα μοντέλα εκτός του Multistrada Enduro είχαν 17 ιντσών) θα καταλάβετε γιατί έγραψα προηγουμένως πως το μόνο που μου θυμίζει το δικύλινδρο Multi πλέον είναι τα γκριπ.
Για όλα τα παραπάνω βεβαίως – βεβαίως ευθύνεται και αυτός, ο V4 κινητήρας. Οι «παντογνώστες» έγραφαν πως αυτό το Multi δεν θα ήταν πραγματική Ducati λόγω της απουσίας του δεσμοδρομικού συστήματος. Αν δεν τον δοκιμάσεις, δεν θα καταλάβεις ποτέ πως το Multistrada V4 είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα της Ducati έως τώρα. Με έναν κινητήρα με ραφιναρισμένη λειτουργία που στις χαμηλότερες στροφές έχει χάσει την τραχύτητα του V2 και στις μεσαίες είναι σίγουρα πιο ήπια. Οι 170 ίπποι που διαθέτει είναι απολύτως εκμεταλλεύσιμοι και σε καμία περίπτωση δεν αποδίδονται «άγαρμπα» και ανεξέλεγκτα, χάρη στην εξαιρετική ηλεκτρονική διαχείριση του γκαζιού. Αν ανοίξεις το γκάζι τα 1.158 κ.εκ. δίνουν συναρπαστικές επιδόσεις. Ο V4 επιταχύνει δυναμικά από τις 4.000 έως τις 7.000 σ.α.λ. και μετά μπουμ! Η ανεξάντλητη ισχύς του πάνω από τις 10.000 σ.α.λ., ενισχύεται από τις αλλαγές ταχυτήτων του ηλεκτρονικά υποβοηθούμενου κιβωτίου ταχυτήτων (στάνταρ στο S της δοκιμής μας). Η κλιμάκωση είναι κοντή στις τρεις πρώτες σχέσεις κάνοντάς το ακόμη πιο εύχρηστο ειδικά εντός πόλης. Οι αλλαγές ταχυτήτων στις χαμηλές και μεσαίες στροφές με τη χρήση του quick shifter είναι λίγο σκληρές.
Η οθόνη TFT των 6,5 ιντσών διαβάζεται πολύ εύκολα. Μπορείς να έχεις ακόμη και πλοήγηση, χάρη στη σύνδεση με το smartphone. Για τα εύχρηστα χειριστήρια αναφερθήκαμε, για το πόσο εύκολο είναι το μενού επίσης. Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με το adaptive cruise control, το οποίο χρησιμοποιεί ραντάρ.
Δοκιμάζοντάς το στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο διαπίστωσα πως λειτουργεί όπως ακριβώς περιγράφεται στο press kit. Μέσω του ραντάρ ανιχνεύονται εύκολα τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, δυσκολεύεται ωστόσο λίγο με το μικτό μέγεθος των δικύκλων. Ορίζεις την απόσταση που επιθυμείς από το προπορευόμενο όχημα και το σύστημα αναλαμβάνει να τη διατηρεί σταθερή. Τόσο απλά όσο το περιγράφουμε. Εξαιρετική λύση και το BSD (Blind Spot Detection), σύμφωνα με το οποίο ένα πορτοκαλί LED στον καθρέφτη σε ενημερώνει όταν ένα όχημα μπει στο τυφλό σημείο.
Από οδηγικής πλευράς, το Ducati Multistrada V4 κρίνεται περισσότερο adventure από πριν. Είναι πιο κοντό (με μειωμένο μεταξόνιο κατά 2 cm, από 1.585 mm είναι 1.567 mm ), με μικρότερο βάρος (215 kg στεγνό). Πάνω απ 'όλα, έχει τροχό 19 ιντσών μπροστά (120/70) και 17 ιντσών πίσω με πιο λεπτό ελαστικό (170/60 έναντι 190/55). Αποτέλεσμα; Το Multi V4 αλλάζει κατεύθυνση πιο νωχελικά, αλλά σου δίνει καλύτερη αίσθηση και γενικά είναι ευκολότερο. Η ευελιξία που χάνεται με τον μεγαλύτερο μπροστινό τροχό ανακτάται χάρη στις νέες διαστάσεις του πλαισίου και το χαμηλότερο βάρος. Στην άσφαλτο αποδεικνύεται απολαυστικότερο και η ηλεκτρονική ανάρτηση πέραν κάθε κριτικής. ‘Όπως και το εντυπωσιακό τμήμα πέδησης, που μπροστά έχει τεράστιους δίσκους διαμέτρου 330 mm με δαγκάνες Brembo Stylema.
Ελαττώματα; Ανάξια αναφοράς. Στέκομαι μόνο στην κατανάλωση. Ήταν αναμενόμενο ο V4 να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο σε σχέση με τον V2 του 1260. Η αυτονομία με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 22 λίτρων η αυτονομία έφτασε τα 230 χιλιόμετρα.
Το νέο Multistrada V4 εξελίσσει το concept 4 μοτοσυκλέτες σε 1 που η Ducati εισήγαγε το 2003 με το πρώτο Multi. Άλλαξε ριζικά, όπως υποδηλώνει το όνομά του και τα κάνει όλα ακόμη πιο εύκολα.
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Caberg Tourmax Titan
Μπουφάν: Macna Sektor
Γάντια: Nordcode Voras
Παντελόνι: Nordcode Oslo
Μπότες: Forma ADV Dry Tourer
DUCATI MULTISTRADA V4S 2021 | KOSMOCAR |
ΤΙΜΗ (€): | Από 25.000 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΤΕΤΡΑΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΔΙΑΤΑΞΗ V, ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2ΕΕΚ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 1.158 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 83 x 53,5 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 14 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 170/ 10.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) | 12,7 / 8.750 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 243 kg (ME ΥΓΡΑ) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 840 mm - 860 mm |
ΜΗΚΟΣ (mm) | Δ.Α. |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.567 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 102,5 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | PIRELLI SCORPION TRAIL ΙΙ 120/70-19 |
ΠΙΣΩ: | PIRELLI SCORPION TRAIL ΙΙ 170/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΜΟΝΟΚΟΚ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ 50mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 170mm, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ ΚΑΤΆ ΤΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗ & ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ DUCATI SKYHOOK SUSPENSION |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 180mm, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ DUCATI SKYHOOK SUSPENSION |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ,BREMBO MONOBLOC, ΑΚΤΙΝΙΚΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ, CORNERING ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 265mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO, CORNERING ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 22 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 9,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.